• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

    lanovia: ja Moa är jättestor! Att bära henne känns verkligen, det gjorde det förut också men inte på samma sätt.

  • Fru E

    Hoppar in lite snabbt innan jag måste åka, drömde bisarrt inatt att vi fått missfall och efter att ha studerat hur det såg ut så hade det forman av en julgranskula har även drömt att jag och maken skilt oss och på något sätt var min bror inblandad och mest ledsen *kliar mig i huvudet*
    Trodde inte det skulle fresta på så här mycket inför VUL men är GRYMT nervös och gråtfärdig för att det ska vara tomt där inne (mycket pga avsaknad av symtom och ja jag vet att det bara är skönt men känns inte så just nu), blev inte bättre av att få lite blodblandat idag *ser hur vettet försvinner*
    MEN om allt ser bra ut har jag lovat maken att vara glad över att jag mår bra

  • Fru sy

     


    lanovia 08 skrev 2010-11-22 10:17:40 följande:
    Fru Sy spännande med fosterrörelser! är namnen hemliga eller??

    Hemliga är de inte men vill nog inte skriva ut dem här... men kan inboxa om någon är nyfiken.

  • Fru sy

    Nyss hemkommen och helt slut (som vanligt) Idag har illamåendet varit hemskt... fick sitta kvar i bilen 30 min utanför jobbet innan jag fixade att gå in. Lektionen genomled jag och likaså lunchen. Får nog ringa bm i veckan och säga att jag inte fixar gå upp på heltid nästa vecka... funderar mer på hur dåligt man ska må och ändå jobba, kanske så att jag borde vara hemma igen???... men vill ju inte det

  • Fru sy

     


    Fru E skrev 2010-11-22 13:19:39 följande:
    Hoppar in lite snabbt innan jag måste åka, drömde bisarrt inatt att vi fått missfall och efter att ha studerat hur det såg ut så hade det forman av en julgranskula har även drömt att jag och maken skilt oss och på något sätt var min bror inblandad och mest ledsen *kliar mig i huvudet*Trodde inte det skulle fresta på så här mycket inför VUL men är GRYMT nervös och gråtfärdig för att det ska vara tomt där inne (mycket pga avsaknad av symtom och ja jag vet att det bara är skönt men känns inte så just nu), blev inte bättre av att få lite blodblandat idag *ser hur vettet försvinner*MEN om allt ser bra ut har jag lovat maken att vara glad över att jag mår bra

    Jobbiga drömmar du har Fru E, tur att de bara är knäppa drömmar och inte verklighet *Håller tummarna att det ser bra ut vid vul idag*

  • Ninnnis

    Fru E, jag är säker på att det kommer att gå alldeles utmärkt i eftermiddag! Men jag förstår (och känner igen) din oro... *håller tummarna hårt hårt hårt*

    Lanovia, vad skönt att det går bättre för maken.

    Fru Sy, jag är nyfiken!

    Blommis, hur är det idag? *kramar om*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård