• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

    *fortsätter krama Blommis*

    Villemoa: Tack för bilden! Jättefin!

    Fru sy: Naaaaw va härligt med rörelser!

    Fru E: Lycka till idag!

    Flammis: Du är mailad! Skönt med maken hemma! O roligt med dans

  • ingenjörsbruden

     


    Fjällbruttan skrev 2010-11-21 15:35:27 följande:
    Nu ska jag hänga upp lite julbelysning och klappa en gosig rottweiler,som vi har över helgen... saknar att ha hund, så jag njuter lite extra nu

    Fy va jag blev snopen när jag insåg att första advent är nästa helg....jag som plockat fram adventsstaken o stjärnan o torkat apelsinskivor o gjort fint....nåja...slipper jag göra allt det nästa helg osså!

    Fru E: Skönt att maken fick fart på arbetet sen.....annars hade det kanske blivit knäckesmulor i sängen?!

  • lanovia 08

    What!! Är det första advent redan nästa helg? Nu blev jag stressad, jag är ju inte ens i närheten att ha möjlighet att hinna fixa stakarna tills dess.

  • lanovia 08

    Här hemma är läget under kontroll nu. maken reser sig långsamt upp igen. Men faller också mellan varven.
    Det jag kämpar med att få honom att fatta är att man faktiskt får må dåligt och då helst skall säga till och prata om det innan man går ner sig totalt.
    Har börjat förstå att känslor är inget han fått lära sig om under uppväxten.

    Han lär sig och säger nu också til när han mår dåligt och ber mig stanna hemma om han är rädd för att bli lämnad själv.

  • Norrskensflamman

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-11-22 10:20:04 följande:
    Flammis: Du är mailad! Skönt med maken hemma! O roligt med dans

    Tack snälla! Men du glömde bifoga filen med instruktionen

  • ingenjörsbruden

    Soldemor: Va skönt att ni är på plats uppe bland taktopparna!
    O flytta....fy va slitigt det är!

    Daa: ♥Axel och Fälga♥ Vila o njut av varje sekund....för snart så kommer du att ha fullt upp o egentid kommer att kännas som en avlägsen dröm. Gå på toa, duscha, klä på sig eller äta i lugn o ro kommer du inte att få göra på ett tag när busungarna väl kommit..... så njuuuuuuut njuuuuuuuut! Sova tar jag inte ens upp..... Är man beredd på att det blir skitjobbigt så känns det säkert mkt lättare när man väl är där.....

    Jag önskar iallafall att jag hade varit mer beredd på att det skulle bli så jobbigt....det blir lättare o lättare ju äldre de blir.
    Fundera redan nu på smidiga sätt att bära ♥Axel och Fälga♥ på....jag hade bärsjal till busan o tyckte det var toppen.....o så var hon nöjd när hon fick vara nära.......
    För det var det enda hon ville de första veckorna.

  • ingenjörsbruden

     


    Norrskensflamman skrev 2010-11-22 10:37:12 följande:
      Tack snälla! Men du glömde bifoga filen med instruktionen

    doh..... *slår mig för pannan...*

  • ingenjörsbruden

     


    lanovia 08 skrev 2010-11-22 10:37:04 följande:
    Här hemma är läget under kontroll nu. maken reser sig långsamt upp igen. Men faller också mellan varven.Det jag kämpar med att få honom att fatta är att man faktiskt får må dåligt och då helst skall säga till och prata om det innan man går ner sig totalt.Har börjat förstå att känslor är inget han fått lära sig om under uppväxten.Han lär sig och säger nu också til när han mår dåligt och ber mig stanna hemma om han är rädd för att bli lämnad själv.

    Va bra!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård