• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

    Tack!


    Leksi skrev 2010-11-21 21:34:25 följande:
    Vad fina ni var Villemoa!! Och Ellie... de är ju så ljuvliga när de är så där små och helt nya! ♥ ♥ ♥
  • Villemoa

    Tack! Tycker själv att jag inte ser klok ut, gillar inte att se mig själv på kort. Förutom bröllopsbilderna, de blev riktigt bra!


    Ninnnis skrev 2010-11-21 22:26:51 följande:
    Lycka till imorgon, Fru E! Villemoa, så fina ni är! Tack för att jag fick se  
  • Norrskensflamman

    Kram Blomman!

    LYcka till Fru E!

    Mysigt med fosterrörelser Fru Sy!

    KANONFIN bild Villemoa! Tusen tack <3 Ni är så fina

    Helgen har rusat iväg.
    Igår var jag på Gypsy dance och det var kul. Ska försöka gå nån mer gång.
    Maken kom hem igår kväll. Skönt

  • lanovia 08

     


    Villemoa skrev 2010-11-21 22:35:11 följande:
    Lanovia: du frågade hur gammal Moa är igår; 2 år och 8 månader. Min stora tjej

    Hon känns stor nu va när du har en riktigt liten i din famn?

    Fin bild du skickade, tack.

  • lanovia 08

    Fru Sy spännande med fosterrörelser!
    är namnen hemliga eller??

  • lanovia 08

    Leksi, visst känns det skumt att börja jobba igen...
    Jag skall börja jobba heltid efter nyår (om jag får något uppdrag) och det känns skrämmande.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård