• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

    Nu ska jag hänga upp lite julbelysning och klappa en gosig rottweiler,som vi har över helgen... saknar att ha hund, så jag njuter lite extra nu

  • Ninnnis

     


    Fjällbruttan skrev 2010-11-21 15:32:52 följande:
    Ninnis, Russian att dricka när man mår illa kan funka Och vet du, jag tror inte att Blomman tar illa upp för att du skriver om din grav, det gör säkert ont, och det svider, men här pratar vi ju om allt!Men jag tycker det var omtänksamt av dig att tänka på Blomman!

    Ja, jag vet... Men jag hade hoppats så att jag skulle få jämföra graviditetssymptom med Blommis (och Fru E) istället 

    Skönt att det går bättre hos er nu och att han tänker efter före nästa gång. Jobbigt med svärfar, magsår, ärkeas med mera. men BRA att du tog dit städerskan!

  • Ninnnis

     


    Fjällbruttan skrev 2010-11-21 15:35:27 följande:
    Nu ska jag hänga upp lite julbelysning och klappa en gosig rottweiler,som vi har över helgen... saknar att ha hund, så jag njuter lite extra nu

    Mysigt!

    Jag och vovven har varit ute och gått en timme i regnet så nu är han nyduschad och fin. Han är nog den enda hunden i världen som luktar gott till när han är blöt. ♥ (Ja, jag är heeeelt opartisk...)

  • Daa

    En snabb fråga bara, Ninnis. Vi pratade just om hundar här hemma och jag nämnde att du hävdar att din hund luktar gott även när den är blöt. Maken undrar då om du alltid har tyckt det eller om det bara är nu när du är gravid?


    Ninnnis skrev 2010-11-21 16:33:27 följande:
      Mysigt! Jag och vovven har varit ute och gått en timme i regnet så nu är han nyduschad och fin. Han är nog den enda hunden i världen som luktar gott till när han är blöt. ♥ (Ja, jag är heeeelt opartisk...)

     

  • Daa

    Leksi: förstår att det känns helmysko att börja jobba igen. Hoppas det går bra med matövergången för lilla A.

    Fru E: Hurra för användbar vask!

    Bruttan: bra att du tog dit en städerska, så du slipper det ovanpå allt annat jobbigt.

  • dfk

    Vilken bra julklapp Bruttan! Skulle jag också vilja ha.


    Fru E, skönt med en fungerande vask!


    Fru Sy, spännande med namn...


    Leksi, hoppas att det går bra med jobbet


    Solde, kul att "se" dig, förstår att det är körigt!


    Blomman, jag skickar stora kramar!!


     


    Har haft en planeringsdag idag, känner mig helt slut, även om det var en fantastisk dag och många bra beslut fattades.


    Nu börjar en ny vecka, fullt ös på jobbet och en vardagsrumsrenovering.


    Medans jag var borta så har maken lyckats förvandla vardagsrummet till en byggarbetsplats och vi ska tydligen få tapetserat till söndag. Vart helt chockad när jag kom hem, då vi inte har planerat det förrens våren.


    Kram på er alla♥


     


     

  • Fru E

    Ninnis-än så länge har jag inte så många symtom att jämföra den senaste timmen har positiviteten gått upp och ner. Det enda jag har är ont i brösten vilket även kan vara proggets effekt, molvärk ibland men mindre än innan, inte lika hungrig och kissnödig, inget illamående vilket även kan vara positivt . OM det är så att glassbåten är kvar och inte bara ett tomt papper så ska jag inte klaga över att må bra
    Sätesmusklerna har jag problem med i vanliga fall med så stretcha, stretcha och stretcha hjälper, brukar göra lite varje kväll. Kan även hjälpa om maken trycker hårt på den punkt som är öm och håller en stund.
    Försök att inte sitta för mycket utan variera med att stå upp vid skrivbordet om det går.


    Vask, häll, mikro och el installerad så inte så dumt arbete för idag. Men bered er på lite kaos på tisdag ändå

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård