• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Kram, finaste Blommisen. Jag förstår att du inte vill och orkar prata, men du vet var jag finns om du ändrar dig. Jag tänker på dig och känner med dig av hela mitt hjärta. Känslan av att allt är kört för all framtid gör fysiskt ont, det vet jag så väl.

    *kramar så hårt jag vågar*

  • Leksi

    Grattis Fru Sy till lyckat ultraljud! Så härligt att allt såg bra ut! Underbart verkligen. på lilla pojken! Nu kan ni börja fundera på namn... Eller har ni det kanske klart redan?

    Sista dagen på jobbet Daa! Förstår att det kändes märkligt att gå hem, inte ofta i livet man är borta så här länge från arbetslivet. Hur länge har du planerat att vara hemma?

    Jag ska börjar jobba 2 dagar per vecka i januari (när A är åtta månader) och det känns helmysko, speciellt som tiden går så himla fort. Snart är vi där! Känner mig stressad över att jag måste få honom att klara sig utan att amma på hela dagen tills dess. Hittills går det sisådär med annan mat. Imorgon ska vi köpa nappflaska och välling, hoppas det blir en hit!

  • Ninnnis

     


    Leksi skrev 2010-11-20 22:16:05 följande:
    *vinkar till Ninnis*

    *vinkar tillbaks*

    Jag förstår att det är dubbla känslor att börja jobba. Men det kommer säkert att gå jättebra! 

  • Ninnnis

    Fru E, irriterande med bakfull make som lovat att jobba. Har han hunnit vakna innan det är läggdags igen?

    Vi skulle ha bjudit hem gudsonen med familj ikväll, men eftersom halva vår ndanvåning liknar en byggarbetsplats så var det inte så lämpligt. Så vi tog med maten hem till dem istället och bjöd dem på fiskgryta och marängsviss hos dem

  • Ninnnis

    Nu är det snart läggdags för mig märker jag. på er!

    Och en extra kram till världes bästa Passionsblomma

  • Ninnnis

    Här var det tyst...

    Maken gipsar väggar och jag och vovven ligger i soffan och tittar på längdskidor, men det är tillfälligt avbrott. Vi ska snart pallra oss ut på promenad, men jag mår ruggigt illa så jag ska bara vila lite först.

  • Fru E

    Oj sover alla länge idag


    Makens första ord när han vaknade var, nu ska jag jobba så nu har vi vatten inkopplat och en vask som vi kan använda, tjohooo. Näst står att elen ska kopplas in i alla uttag i köket som är kvar och packa upp lite lådor i skåpen.


    Ninnis-ingefärste kanske? eller citronskivor att suga på, seaband, salt....

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård