• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

    Nu är vi hemma efter en härlig men lång dag! Vi har varit på ultraljud, allt såg bra ut!! Det var en riktigt liten aktiv skrutt som inte var still många sekunder. Så häftigt det var och vad mycket man såg. Hon som gjorde ul var mkt bra och förklarade och visade. Vi blev flyttade 2 dagar så nu är vi beräknade till påskafton När det gällde vilket kön så visade oss bm en enligt henne väldigt tydlig bild, och så undrade hon om vi kunde se. Vi trodde båda det men vågade inte gissa. -ja mkt tydligare än såhär kan det inte bli sa hon då... här har ni pungkulorna och där är snoppen. Så det är en liten kille inne i min mage. Känns helt underbart att allt såg bra ut och VI SKA FÅ EN LITEN SON... HELT FANTASTISKT!!!! Fick tre fina bilder ska se om jag kan lägga in någon sedan i galleriet.

    VVi har varit och kollat på vagn igen, och har bestämt oss för att det blir den mörkblå citykorgen på citygrossen, färg på sittdelen ska vi diskutera lite till. Men vi har ju nga veckor på oss innan vi behöver bestämma oss och beställa.

    Sen har vi varit på Kosta Outlet och där shoppade jag lite byxor och tröjor. Hittade inte allt jag hade tänkt mig riktigt men är hyfsat nöjd.

    Nu ska vi ha fredagsmys!

  • Soldemor

    Här är en totalt ledbruten präst med ryggskott och en lägenhet full av kartongkaos överallt, men nu har vi flyttat! Snuttarna är lite vilsna, men Solde har funnit sin plats på jorden i det stora fönstret i sovrummet, det med utsikt över Lunds takåsar. Känns som en hel evighet sedan jag var här sist. Skall försöka läsa ikapp i helgen.

    Kramar så länge till alla!

  • Ninnnis

    Har fått mess från Blommis:

    ................................ ........................

    *tom slut ordlös*

  • Ninnnis

    Fast det var en gråtande smiley. Den blå ovan är inte i närheten av att räcka till. Varför heter det smiley förresten? Det är inte ett dugg smilande nu.

     

  • Villemoa

    *torkar tårarna*


    Ninnnis skrev 2010-11-19 19:35:13 följande:
    Har fått mess från Blommis:................................ ........................*tom slut ordlös*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård