• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Ylviz

    Nu har vi fått hem de här favoraskarna från sweeties. De blev jättefina! Fast vi har ett grönt band (temafärg) och en liten rosa ros (temafärg).
    LYX favorsask - Ivory
    Håller på att funderar på om vi ska ha cake topper eller inte. Har ni det? 
    Klicka för att stänga fönster
    Hittade en jättefin men min kontitor tycker att det skulle förstöra hela tårtan och att det är omordernt med caketopper. Sambon tyckte att det var för dyrt med caketoppern...

  • Matilda Bäcker
    Ylviz skrev 2011-05-20 08:55:33 följande:
    Nu har vi fått hem de här favoraskarna från sweeties. De blev jättefina! Fast vi har ett grönt band (temafärg) och en liten rosa ros (temafärg).
    LYX favorsask - Ivory
    Håller på att funderar på om vi ska ha cake topper eller inte. Har ni det? 
    Klicka för att stänga fönster
    Hittade en jättefin men min kontitor tycker att det skulle förstöra hela tårtan och att det är omordernt med caketopper. Sambon tyckte att det var för dyrt med caketoppern...
    Vi har ett sånt brudpar på. Omodernt struntar väl vi i, det blir mer bröllopigt tycker jag om man har en sån på tårtan. Fast det beror nog lite på vilken typ av tårta man har också, tårtan kan ju vara väldigt dekorerad i sig och då kanske det blir överflödigt. Men vår är ganska enkel, så då ville jag toppa med ett brudpar
  • c4trin

    Nu håller vi på att göra "tavlan" med bordsplaveringen som ska finnas utanför lokalen.. Vilket pysslande men gud vad roligt det är!!!


     


    Har skrivit en lista på ALLT som e kvar, känsn skönt att kunna bocka av lite nu! Annars e jag rädd att man glömmer något =)


  • mikita
    Ylviz skrev 2011-05-20 08:55:33 följande:
    Nu har vi fått hem de här favoraskarna från sweeties. De blev jättefina! Fast vi har ett grönt band (temafärg) och en liten rosa ros (temafärg).
    LYX favorsask - Ivory
    Håller på att funderar på om vi ska ha cake topper eller inte. Har ni det? 
    Klicka för att stänga fönster
    Hittade en jättefin men min kontitor tycker att det skulle förstöra hela tårtan och att det är omordernt med caketopper. Sambon tyckte att det var för dyrt med caketoppern...
    Vi toppar också med ett brudpar! Precis som Matilda Bäcker skriver: modernt eller inte, vi vill ha det. Vi har inte en så dekorerad tårta i övrigt.
  • Ronja8

    Håller med alla om att trycksakerna tar tid att göra. Det är roligt men tar tid. Vi har bestämt oss för att göra en rolig presentation av varje gäst, lite sånger blir det också. Ska "bara" skriva ut dem och binda ihop dem. Placeringskorten är klara, hittade jättefina tips här på BT. Vi kommer ha en rosa blomma istället



    Fick tyvärr veta att de blommor jag vill ha, ranunkel, inte finns att få tag i längre. Floristen föreslog pion men jag vet inte om jag tycker det är någon bra idé. Pioner är så tunga. Ska ge mig ut och leta inspiration. Har inte löst det här med dricka än. Jag vet att vi vill ha vin till maten, men har inte bestämt vilken sort och vart vi ska köpa det. Har sett flera ideér på hur ni andra gör.
  • Moemoe
    Ylviz skrev 2011-05-20 08:55:33 följande:
    Nu har vi fått hem de här favoraskarna från sweeties. De blev jättefina! Fast vi har ett grönt band (temafärg) och en liten rosa ros (temafärg).
    LYX favorsask - Ivory
    Håller på att funderar på om vi ska ha cake topper eller inte. Har ni det? 
    Klicka för att stänga fönster
    Hittade en jättefin men min kontitor tycker att det skulle förstöra hela tårtan och att det är omordernt med caketopper. Sambon tyckte att det var för dyrt med caketoppern...
    Vi kommer ha caketoper, blivande valde t.o.m ut den när jag fick med honom på bröllopsmässan. Glad

    Förövrigt loggade jag in på vår bröllopshemsida idag för att kolla lite, och där finns en nedräkning till bröllopet, 15 dagar! Weeeee! Drömmer
  • Miceme
    Moemoe skrev 2011-05-20 17:10:14 följande:
    Vi kommer ha caketoper, blivande valde t.o.m ut den när jag fick med honom på bröllopsmässan. Glad

    Förövrigt loggade jag in på vår bröllopshemsida idag för att kolla lite, och där finns en nedräkning till bröllopet, 15 dagar! Weeeee! Drömmer
    OH FYY 15 dagar!!! Det lät inte alls långt, va nervös jag blev nu!
    Visst låter två veckor och en dag lite längre =)
  • prinsessanogrodan
    BlivandeFruW skrev 2011-05-19 16:48:54 följande:
    Jag sitter också med vigselprogram, festprogram, drinkbiljetter och sånt papperspyssel. Sen mitt största bekymmer, bordsplaceringen! Jag har inte börjat.

    Vad har ni skrivit i era festhäften? Först tänkte jag ha beskrivning av gästerna men det behövs inte då de kommer träffa varandra innan.

    Men men, en sak i taget så faller allt på palts. Känner mig inte så farligt stressad faktiskt.
    Man får inte glömma att vissa saker är viktigare än andra, så länge jag och fästmannen är på plats så blir vi ju gifta oavsett om jag gjort festprogram eller inte <3

    Ett tips för er som oroar er för munsår/munherpes, Valtrex! då slipper man få blåsor.

    För övrigt finns den långa historien om möhippan på www.pygmalion.blogg.se

    Kram på er!
    Så märkligt det är...när jag läste inlägget tänkte jag..."så skönt att jag inte behöver oroa mig för munsår...jag har nästan aldrig munsår..."
    Gissa vem som fått munsår? Märkligt
  • prinsessanogrodan
    Ylviz skrev 2011-05-20 08:55:33 följande:
    Nu har vi fått hem de här favoraskarna från sweeties. De blev jättefina! Fast vi har ett grönt band (temafärg) och en liten rosa ros (temafärg).
    LYX favorsask - Ivory
    Håller på att funderar på om vi ska ha cake topper eller inte. Har ni det? 
    Klicka för att stänga fönster
    Hittade en jättefin men min kontitor tycker att det skulle förstöra hela tårtan och att det är omordernt med caketopper. Sambon tyckte att det var för dyrt med caketoppern...
    Vi ska ha caketopper! Det känns som ett "måste" för vår del. Lite som att det inte är bröllopstårta annars
  • Matilda Bäcker

    2 veckor kvar!! 14 dagar! Det är ju ingenting!

    Igår blev bordsplaceringskorten klara. Idag tänkte jag ringa och fixa med tårtan, vi måste ha en allergitårta vid sidan av för de som inte tål massa grejer. Och så är det vigselprogrammet kvar. Tror det är allt.

    Längtar så jag blir galen nu!!

Svar på tråden 4e juni 2011