• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Myskulla

    Sådärja, nu har vi fått svar från alla, så totalt blir vi 42 stycken som kommer vara där. Ett lagomt bröllop och kyrkan kommer vara rätt full, då kyrkan är ganska liten och mysig. Bakom altaret finns en vinterträdgård, så det är fint att titta på. =)

  • Matilda Bäcker
    Myskulla skrev 2011-04-20 20:37:26 följande:
    Sådärja, nu har vi fått svar från alla, så totalt blir vi 42 stycken som kommer vara där. Ett lagomt bröllop och kyrkan kommer vara rätt full, då kyrkan är ganska liten och mysig. Bakom altaret finns en vinterträdgård, så det är fint att titta på. =)
    Oh vad kul! Vi saknar fortfarande svar från 6 st, trots att sista osa-dagen var idag. Lite dåligt tycker jag att folk inte svarar när det faktiskt är satt ett sista datum. Men det kunde ju ha varit värre, har hört om par där hälften av alla inte svarat och man får ringa och jaga en massa.
    Vi har ju iaf ett hum om hur många vi blir och det blir ca 60 st :)
  • Moemoe

    Har också fått in nästan alla osa-svar nu. 4 som inte kan komma och 4 vi väntar svar från, men alla andra har tackat ja. Känns jätte kul! Tror vi kommer landa runt 55 med oss inräknade, sista datum är nu på måndag. Ska bli så skönt att veta hur många det blir och betala lokalen (kuvertpris per gäst). Har sparat så länge så ska bli skönt när betalningen äntligen blir gjord! Solig

  • MrsT2011

    Åh vad glad jag är nu, har hittat planeringsglädjen igen nu när det inte är så långt kvar! Glad

    Fästmannen får ringa sin syster och en nära vän och fråga hur det blir, men annars har alla gäster tackat ja och hotellbokningen är också spikad! Vi ska bo på ett supermysigt litet familjehotell i engelsk stil, de har en svit, fem dubbelrum och tre enkelrum. Vi bor i sviten och våra "utomsocknes" nära & kära betalar själva för sitt boende i de övriga rummen. Supernöjda med upplägget, kommer bli så mysigt!

    Träffade sömmerskan i tisdags, allt känns så verkligt nu när klänningen är helt färdig och sitter perfekt! Tre kilo lättare nu, låter inte så mycket men det var stor skillnad i känsla, och hon påpekade även hur mycket lättare det var att stänga blixtlåset...! Flört

    Har även beställt runda askar från panduro som ska bli en kartongtårta, kommer bli ett av de roligaste pysselprojekten!

  • Sackhina

    idag har jag beställt blommor!!
    Var så fantastiskt velig, så floristen styrde upp det hela!! haha...
    Blev en droppformad bukett, med rosor, gerbera, någon mer blomma (vet inte vad de heter) och grönt. Detta i ljusrosa, cerise och rött!
    Till tärnan 3 rosor i samma färger och grönt och 2 corsage i rosa!!
    Yaay!!

  • Matilda Bäcker

    Igår fick vi hem papper från skatteverket - hindersprövningen! Nothing is standing in our way now!

  • prinsessanogrodan
    Matilda Bäcker skrev 2011-04-22 19:16:07 följande:

    Igår fick vi hem papper från skatteverket - hindersprövningen! Nothing is standing in our way now!


    Visst är det härligt när pappren kommer? Jag kände lite som att "nu är det på riktigt" när vi fick pappren från Skatteverket
  • Matilda Bäcker
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-23 10:23:37 följande:
    Visst är det härligt när pappren kommer? Jag kände lite som att "nu är det på riktigt" när vi fick pappren från Skatteverket
    Jag kände också så! Man fick liksom ett godkännande från en myndighet, då blev det väldigt på riktigt!

    Just nu sitter jag och knåpar med festprogrammet och gästpresentationer. Några fler som pysslar med sånt?
  • c4trin
    Matilda Bäcker skrev 2011-04-23 10:35:08 följande:
    Jag kände också så! Man fick liksom ett godkännande från en myndighet, då blev det väldigt på riktigt!

    Just nu sitter jag och knåpar med festprogrammet och gästpresentationer. Några fler som pysslar med sånt?
    Japp, e nästan klar med våra sånna..
    Vi kom fram till, efter många försök, att presentationer var svårt på vissa (pojk/flickvänner till gäster som vi aldrig träffat eller bara träffat en gång) så vi struntade helt i de och skrev "fakta" som inte alls stämmer med gästerna. Många av våra gäster kommer uppskatta detta =)
    Vissa fick fakta som är tvärt emot dem och andra som inte alls har med dem att göra, t ex "bor i skogen tillsammans med små 7 dvärgar", "Världsmästere  i trampcyckel på bakhjulet" osv.

    Själva festprogrammet delar jag gärna med mig tips om, om du vill. Skicka bara ett PM =)
  • Matilda Bäcker
    c4trin skrev 2011-04-23 10:45:07 följande:
    Japp, e nästan klar med våra sånna..
    Vi kom fram till, efter många försök, att presentationer var svårt på vissa (pojk/flickvänner till gäster som vi aldrig träffat eller bara träffat en gång) så vi struntade helt i de och skrev "fakta" som inte alls stämmer med gästerna. Många av våra gäster kommer uppskatta detta =)
    Vissa fick fakta som är tvärt emot dem och andra som inte alls har med dem att göra, t ex "bor i skogen tillsammans med små 7 dvärgar", "Världsmästere  i trampcyckel på bakhjulet" osv.

    Själva festprogrammet delar jag gärna med mig tips om, om du vill. Skicka bara ett PM =)
    Jo det är svårt med just respektive att skriva något, men jag har frågat släktingar/vänner om de kan berätta nåt litet kort om personerna som jag inte själv vet nåt om, så det löser ett och annat :)
Svar på tråden 4e juni 2011