• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Moemoe

    Ja, vad snabbt tiden går! bara 50 dagar, inte ens två månader! Weeee! Solig

  • Semlorna

    Satt precis och tänkte detsamma. 50 dagar, helt galet så fort tiden går!

  • prinsessanogrodan

    Vi ska på vigselsamtal med prsäten på tisdag! Efter det är det bara mannens kläder, tårtan, informera  han som ska sjunga och spela vilka låtar vi vill ha och beställa placeringskort,vigselprogram och festprogram (vi har bestämt vilka det ska vara så det är bara själva beställningen som ska läggas) Inte så mycket kvar

  • kandersson174

    Har ni någon koll på hur dags på kvällen det blir mörkt den 4 juni?

  • Sackhina
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-06 20:16:32 följande:
    Hur gör man för att inte prova sina ringar stup i kvarten ?

    hahaha, det gör jag oxå!!
  • prinsessanogrodan
    Sackhina skrev 2011-04-16 13:33:45 följande:
    Då är det inte bara jag då ? Jag tycker så väldigt mycket om mina ringar så jag kan bara inte låta att titta på dom varje dag
  • MrsT2011
    kandersson174 skrev 2011-04-16 12:22:31 följande:
    Har ni någon koll på hur dags på kvällen det blir mörkt den 4 juni?
    Bra fråga! =) Varför frågar du förresten, ska ni ha fyrverkerier eller liknande? Spontant känns det som att solen försvinner typ kl nio och att det blir mörkt vid halv tio. Och nu pratar jag södra sverige, längre norrut är det säkert ännu senare, med tanke på midnattssolen.

    Om det är fint väder ska vi ta en liten "extra-fotografering" i solnedgången under en av pauserna. Vår festlokal ligger lummigt i en park vid en stor damm så det skulle kunna bli väldigt vackra bilder. Men frågan är ju när det är bäst ljus.
  • Myskulla

    Nu sitter jag med bordsplaceringen, inte alltid lätt och sen vill man ju blanda släkterna och vännerna lite,
    men de med barn får sitta tillsammans, varva kille,tjej är inte lätt det heller.

    Sen har vi två tyska gäster också, min bror får vara tolk.

    För oss blir det lagomt med ett E-bord, och 12 st vid varje bord, 6 på varje sida alltså.
    Det är ett lagomt bröllop.

    Det tråkiga är att min äldsta syster nu inte kommer, hennes dotter har studentbal samma dag, så då
    kan de inte komma, tråkigt att det kom samtidigt.

    Hur går det för er andra med bordsplaceringarna? och har ni några utländska gäster?

     

  • Sebastiána
    kandersson174 skrev 2011-04-16 12:22:31 följande:
    Har ni någon koll på hur dags på kvällen det blir mörkt den 4 juni?
    Eh... det beror ju på var i lander man bor! I Malmö går solen upp 04.26 och ner 21.45 den dagen. I Sundsvall går solen upp 03.02 och ner 22.36: www.prognosen.se/sol.php
Svar på tråden 4e juni 2011