• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • MrsT2011

    Två månader kvar tjejer, någon mer än jag som har paniiiiiiik...? Har inte alls kommit lika långt som jag hade tänkt med allting...

  • Matilda Bäcker

    2 månader till vår stora dag!! Visst är det så man bara längtar ihjäl sig!? Skrattande

  • prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-04-04 11:58:04 följande:
    Två månader kvar tjejer, någon mer än jag som har paniiiiiiik...? Har inte alls kommit lika långt som jag hade tänkt med allting...
    Andas! Det kommer bli bra, jag lovar Men jag känner igen känslan lite grann..ibland tänker jag att det är lugnt men sen kommer känslan smygande att det är ju inte långt kvar och tänk om vi missat nåt jätteviktigt.... Vad har ni kvar då? Är det stora grejer eller mer detaljer?
  • Värmland2011

    Jag fick ett sms från min syster idag som påminde mig om att det BARA är två månader kvar och att jag inte har någon klänning än! Hon är superstressad över att jag inte har skaffat någon klänning än... jag ska inte ha någon speciell klänning utan tänker vänta tills dess att vår/sommarklänningarna kommer ut i affären. Man kan nästan tro att det är hon som ska gifta sig Solig

  • Sebastiána

    Jag borde inte vara så stressad för det mesta är fixat: frisör, prästm blommor, fotograf, catering, lokal... och festprogrammet är färdigskrivet, ska bara skrivas ut när det närmar sig. Men jag känner mig stressad ändå bara för att vi planerar bröllop på distans. Jag måste ha koll känner jag.

    I dag är sista dagen för att anmäla sig till bröllopet och 20 av 60 gäster har inte svarat. Eftersom jag förstått, av vad jag läst här på BT, att många inte fattar vad O.S.A betyder skrev vi istället "meddela senast 4/4 om du kommer eller inte". Inte så svårt att fatta eller? Värdparet ska skicka ett påminnelsemail på onsdag och sedan ringa de som inte svarar på det.

  • Semlorna

    Idag är inbjudningskorten klara men jag har inte fått se dom än. Sambon fick i uppgift att fixa dom så jag vet inte ens vad han valt för papper! Åh, kan han inte komma hem från jobbet snart så jag slipper plågas?!

  • impegno di nozze

    Vårta O.S.A går ut i dag och nästan alla har svarat. Det känns mer och mer verkligt, det kommer faktiskt att bli ett bröllop, snart dessutom!

  • MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-04 19:26:51 följande:
    Andas! Det kommer bli bra, jag lovar Men jag känner igen känslan lite grann..ibland tänker jag att det är lugnt men sen kommer känslan smygande att det är ju inte långt kvar och tänk om vi missat nåt jätteviktigt.... Vad har ni kvar då? Är det stora grejer eller mer detaljer?
    Har medvetet försökt undvika att greja för mycket själva. Festvåningen står för mat & dryck, trubaduren tar med sig all musik etc etc. Men vid vigselsamtalet blev jag stressad över vigseln, finns en massa detaljer där som jag inte tänkt på... Och i stort sett allt pyssel är kvar. Ska sy två tygblommor till klänningen, de blommor som följde med vid köpet var fula och det ser tråkigt ut utan blommor. Sedan är jag van vid att scrappa egna kort och har därför valt att göra egna trycksaker. 40 vigselprogram och 35 festprogram är inte ens påbörjade, endast placeringskorten är klara. Inga dekorationer till dukningen är inhandlade heller.

    Vet inte hur mycket ni andra har kvar, jag kanske borde vara lugn....? För mig känns det skitmycket. Allt ska ju stämmas av med folk också, provuppsättning hos frissan, detaljplanering med fotografen etc etc.
Svar på tråden 4e juni 2011