• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Nalinie

    Vi hade tårtorna klara men nu så kan inte leverantören leverera färska klara tårtor utan endast frysta som vi får dekorera själva. Blev besviken. Fundrerar nu på att ta vårat konditori och endast en eller två tårtor av henne som jag bland annat kan äta då de är glutenfria, mjölkfria och nötfria så tar vi resten från vårat kondis då de kostar 240 kr istället för 250 kr och är fler bitar samt i samma stad och bara 10 -15 minuter från kyrkan och mina föräldrar då slipper hämta upp dem i sthlm på vägen till uppsala på morgonen. Hur skulle ni gjort.

  • MondayMorning

    Värmland: Kan du inte ha en klänning som är både vit och ex svart el någon färg du gillar?? kan va riktigt snyggt =0)) 

    Nalinie: Låter konstigt att dom inte kan leverera färska tårtor..?? Då skulle jag tagit de du skrev som ligger närmare helt klart =0) 

  • prinsessanogrodan
    Nalinie skrev 2011-03-25 22:17:37 följande:
    Vi hade tårtorna klara men nu så kan inte leverantören leverera färska klara tårtor utan endast frysta som vi får dekorera själva. Blev besviken. Fundrerar nu på att ta vårat konditori och endast en eller två tårtor av henne som jag bland annat kan äta då de är glutenfria, mjölkfria och nötfria så tar vi resten från vårat kondis då de kostar 240 kr istället för 250 kr och är fler bitar samt i samma stad och bara 10 -15 minuter från kyrkan och mina föräldrar då slipper hämta upp dem i sthlm på vägen till uppsala på morgonen. Hur skulle ni gjort.
    Ta den leverantören som ligger närmast och bara en eller två för allergikerna från den leverantören ni hade tänkt från början...Den som ligger närmast- kan inte dom göra tårtorna till allergikerna också...eller dom kanske inte gör såna tårtor? Välj det smidigaste alternativet men ändå så att allergikerna kan få tårta......
  • Semlorna

    Min vigselring är äntligen hääär efter att ha förminskats! Den är underbar och jag kan inte sluta titta på den.

  • MrsT2011
    Semlorna skrev 2011-03-29 17:54:30 följande:
    Min vigselring är äntligen hääär efter att ha förminskats! Den är underbar och jag kan inte sluta titta på den.
    Känner samma sak! Glad Innan tänkte jag mest "what's the fuss?" om detta med ringen, men sedan jag fick hem min specialbeställda skönhet har jag börjat längta mer än nånsin till bröllopsdagen! Tänk att detta smycke ska pryda ens finger i resten av livet, underbart! Öppnar asken flera gånger i veckan och kikar, ha ha.
  • mysan33

    Nu har jag beställt alla blommor till bröllopet=) blev inte så dyrt som jag trott. har även bokat frisör, hon verkade lite vimsig så jag hoppas att det blir bra. får ju en provuppsättning, som tur är.

  • Moemoe

    Igår hade jag min möhippa! Av olika anledningar var jag med och fixade, så det var mer en middag då tjejerna som är bjudna kunde träffas och umgås. Super mysigt och alla kommer känna igen varandra på bröllopet och så. Men jag bjöd på att vara lite utklädd med silvertiara i plast med ett turkost hjärta på och med ditsydd slöja och ett illrosa band där det stod "bride to be" (ni vet ett sånt som typ Miss world tävligarna har där det står "Miss Sweden" "Miss Spain") Skrattande

    Någon mer som hippat än?

    Nu är det inte alls långt kvar!!

  • prinsessanogrodan

    Vi var hos floristen igår! En underbar dam som verkligen tycker om att göra just brudbuketter och blommor till bröllop! Hon var så glad och entusiastisk så vi åkte därifrån med stora leenden och en sån där härlig förväntansfull känsla Vi pratade bröllop hela dagen efter det

  • prinsessanogrodan
    Moemoe skrev 2011-04-03 10:06:10 följande:
    Igår hade jag min möhippa! Av olika anledningar var jag med och fixade, så det var mer en middag då tjejerna som är bjudna kunde träffas och umgås. Super mysigt och alla kommer känna igen varandra på bröllopet och så. Men jag bjöd på att vara lite utklädd med silvertiara i plast med ett turkost hjärta på och med ditsydd slöja och ett illrosa band där det stod "bride to be" (ni vet ett sånt som typ Miss world tävligarna har där det står "Miss Sweden" "Miss Spain") Skrattande

    Någon mer som hippat än?

    Nu är det inte alls långt kvar!!
    Härlig med en sån hippa! Precis en sån hippa som jag hoppas på
  • Moemoe
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-03 10:11:20 följande:
    Härlig med en sån hippa! Precis en sån hippa som jag hoppas på
    Ja, det var super skönt! Och så är det kul för tjejorna också då de träffats en gång, så ses de igen på bröllopet och vet lite hur de andra är. Plus att jag fick en liten hint om vilka som passar bra att sätta nära varandra vid borden. Solig
Svar på tråden 4e juni 2011