• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Myskulla
    Nalinie skrev 2011-03-24 21:49:09 följande:
    Jättefin, min är från guldfynds alliansringssortiment. Jättenöjd med både min och sambons blivande rignar, undra bara hur vi gör med hans gamla förlovningsring.
    Den kan ju också åka på putsning ochså kan han också ha två ringar.
    **********
    Vi köpte bara ring till mig, fästmannen får gravyr i sin förlovningsring och bådas förlovningsringar åker in på putsning. 
  • Semlorna

    Själv börjar jag känna mig smått nervös nu. Snart är det två månader kvar! Ringen skulle jag fått i onsdags men det hade blivit något missförstånd så den var inte fixat. Förhoppningsvis får vi den hitskickad i början på nästa vecka för jag var rätt grinig på dom efter att ha åkt 4 mil enkel resa i onödan. Hur som sitter jag och planerar in möten med florist, präst (vi har äntligen fått ett besked om vem det troligtvis blir och hon är isf i tjänst så vi kan boka in ett möte i påsk!) och så ska jag sätta mig ner och få ordning på menyn. 

    Åh, det är så roooligt!

  • MondayMorning
    Semlorna skrev 2011-03-25 15:52:03 följande:
    Själv börjar jag känna mig smått nervös nu. Snart är det två månader kvar! Ringen skulle jag fått i onsdags men det hade blivit något missförstånd så den var inte fixat. Förhoppningsvis får vi den hitskickad i början på nästa vecka för jag var rätt grinig på dom efter att ha åkt 4 mil enkel resa i onödan. Hur som sitter jag och planerar in möten med florist, präst (vi har äntligen fått ett besked om vem det troligtvis blir och hon är isf i tjänst så vi kan boka in ett möte i påsk!) och så ska jag sätta mig ner och få ordning på menyn. 

    Åh, det är så roooligt!
    Isåg igår att de nästan bara är två månader kvar..och jag inte bestämmt nått om hur jag själv ska se ut..varit så upptagen med allt annat *haha* jag ska hämta min ring i veckan äntligen!! =0D
  • Semlorna
    MondayMorning skrev 2011-03-25 16:20:10 följande:
    Isåg igår att de nästan bara är två månader kvar..och jag inte bestämmt nått om hur jag själv ska se ut..varit så upptagen med allt annat *haha* jag ska hämta min ring i veckan äntligen!! =0D
    Spännande att få ringen. Hoppas vi båda blir nöjda! Hm, jag klurar också lite på hur jag ska se ut. Klänningen har jag men resten då? Har du nån idé om hur du vill se ut?
  • MondayMorning
    Semlorna skrev 2011-03-25 16:30:16 följande:
    Spännande att få ringen. Hoppas vi båda blir nöjda! Hm, jag klurar också lite på hur jag ska se ut. Klänningen har jag men resten då? Har du nån idé om hur du vill se ut?
    gud vad skönt att inte alla har klart för sig hur de ska se ut...!! känns som om alla haft de klart den de föddes typ *haha* Jag kommer nog ha väldigt lätt sminkning, då jag är rätt praktsk av mig med tanke på om de är varmt sen dansa hela natten och jag är en väldigt rund flicka med,,så blir ganska lätt varm..sen är min klänning väldigt enkel och stilren...håret vet jag inte..inte alls...
  • Semlorna
    MondayMorning skrev 2011-03-25 18:42:37 följande:
    gud vad skönt att inte alla har klart för sig hur de ska se ut...!! känns som om alla haft de klart den de föddes typ *haha* Jag kommer nog ha väldigt lätt sminkning, då jag är rätt praktsk av mig med tanke på om de är varmt sen dansa hela natten och jag är en väldigt rund flicka med,,så blir ganska lätt varm..sen är min klänning väldigt enkel och stilren...håret vet jag inte..inte alls...

    Jag försöker ta det rätt lugnt, det löser sig och är inte i hela världen :)

    Jag har inte mycket smink eller är så uppfixat i vanliga fall så det tänker jag inte vara då heller. Tänkt ha en frisyr med fläta, lite blommor och en slarvig knut typ (har bild) men får se om nån vågar sig på att göra det. Har fastnat för flor i håret också men får se hur det blir med det. Sminka ska jag göra själv och vara väldigt naturlig. Måste bestämma om jag ska ha somriga, färgglada naglar eller naturliga, ljusa...

  • MondayMorning

    har lagt upp en album här på BT nu om ni är nyfikna =0)

  • Semlorna
    MondayMorning skrev 2011-03-25 19:09:35 följande:
    har lagt upp en album här på BT nu om ni är nyfikna =0)

    Kommer inte in. Vilka inställningar har du?

  • Värmland2011

    Det är så bra att läsa att det är fler än jag som inte är klar. Vi ska vigas hemma och har bestämt med en vigselförättare och ska träffa henne i april men inget datum bestämt än. Vi ska ha partytält i trädgårn och det lånar vi av ett par kompisar som även har bord och stolar. Ring har jag beställt och den ska vara klar 2/5. Det är klart att vi ska ha buffé men inte vad vi ska ha för mat och tårta, ska träffa hon som har cateringfirman i början av maj. Min blivande har kostym ska bara köpas en ny skjorta och slips. Jag har bestäm vad jag vill ha för håruppsättning och har provgjort den en gång hos frissan, ska göra det igen. Mitt stora bekymmer är vad jag ska ha för klänning... i dag sa min blivande att han tyckte jag skulle ha en vit klänning och det är inte alls vad jag har tänkt. Jag får nog tänka om då jag så att han blev besviken när jag inte hade tänkt så.

Svar på tråden 4e juni 2011