• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Tittski
    MrsT2011 skrev 2011-03-04 23:05:25 följande:
    Åh jag förstår att det känns tufft när du verkligen vill känna gemenskapen... Hoppas att det känns bättre att få bolla med oss andra här på BT, vi må vara främlingar men vi är ju åtminstone i precis samma situation! Själv har jag alltid tyckt bättre om att shoppa ensam och bröllopsshoppingen är inget undantag. Blir bara stressad och irriterad över folks åsikter, känns som att min smak och min magkänsla "drunknar" när andra ska säga sitt. Vet att detta inte hjälper dig när du känner dig ensam i planeringen, men försök tänka att ju mer du bestämmer själv, desto mindre behöver du anpassa dig efter andra! =)

    Förresten, nämnde inte du att det finns en ansvarig person som sysslar med bröllop på high chapparal? Denna person måste ju vara perfekt att bolla med, som en privat koordinator!
    Ja utan BT hade nog min sambo flyttat fram till bröllopet *haha* Ja att slippa höra vad för många tycker är rätt skönt ;) Jo jag har en ansvarig där uppe....de är verkligen as sklönt att ha en som är ansvarig där uppe och svarar på alla frågor mm..de är lyx måste jag erkänna *ler* 
  • Tittski
    Moemoe skrev 2011-03-05 17:19:23 följande:
    Var nyss och beställde min brudbukett! Har fått med mig blivande att välja färger; ljuslila och cremevita rosor dekorerat med "hjärta på snöre" (trodde det var murgröna men tydligen en krukväxt). Kommer bli så fint! Tjejen som hjälpte oss var jätte trevlig! Solig Vad har ni andra tänkt/beställt för buketter?
    jag har beställt mina blommor från http://thebridesbouquet.com/

    jag kan inte ladda upp bilder, de kommer inte upp dör mig jag trycker fram den jag vill ha men sen kommer den inte upp här..flera som har problemet?
  • Moemoe
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-05 17:43:48 följande:
    Jag ska ha en rund bukett med blåklint,mörkröda rosor och ev brudslöja eller någon cremevit blomma pch kanske även med någon ljusblå blomma. Men blåklint är ett måste!
    Vad fint med blåklint och rosor! Glad
  • Matilda Bäcker
    Tittski skrev 2011-03-05 17:48:30 följande:
    Jaha okey, bröllopsnatten lär jag och min blivande få ta senare, lär inte bli på tal om den natten *hehe* Det är nått blått, nått nytt, nått gammalt och nått lånat är de va?
    Hehe nej man lär väl vara rätt slutkörd efter dagens anspänningar och festande. Men jag tänker att jag ska banne mig ta mig i kragen, man har bara en bröllopsnatt Tungan ute

    Ja enligt de anglosaxiska sederna ska det vara "something old, something new, something borrowed and something blue". Sen har jag hört nåt om ett mynt i skon också, men där går min gräns, det skulle bli för obekvämt Tungan ute
  • Tittski
    Matilda Bäcker skrev 2011-03-05 20:18:59 följande:
    Hehe nej man lär väl vara rätt slutkörd efter dagens anspänningar och festande. Men jag tänker att jag ska banne mig ta mig i kragen, man har bara en bröllopsnatt Tungan ute

    Ja enligt de anglosaxiska sederna ska det vara "something old, something new, something borrowed and something blue". Sen har jag hört nåt om ett mynt i skon också, men där går min gräns, det skulle bli för obekvämt Tungan ute
    Har man mera ett vanligt bröllop så är de klart man ska ha bröllopsnatt =0) Vi kommer inte ens va själva på natten *hehe* Kommer va folk överallt med att de är MC träff *ler* Ja mynt i skon lät obekvämt....ska fundera på de där om jag med ska ha de kanske..är inte såå traditionell av mig dock *ler*
  • prinsessanogrodan
    Moemoe skrev 2011-03-05 20:09:11 följande:
    Vad fint med blåklint och rosor! Glad
    Ja, jag älskar blåklint och rosor ihop! Vårt färgtema är blått,rött och vitt så det passar väldigt bra att ha blåklint och rosor och så nån vit blomma eller kanske brudslöja i buketten
    Och vi har blåklint på trycksakerna också, hittade underbara inbjudningskort,placeringskort,festprogram etc som verkligen var "vi" och passar färgtemat och hela stilen på bröllopet
  • Tittski

    Har lagt in en del bilder på vårat kommande bröllop i mitt galleri här på BT om ni vill se =0) 

  • Tittski
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-05 21:42:12 följande:
    Ja, jag älskar blåklint och rosor ihop! Vårt färgtema är blått,rött och vitt så det passar väldigt bra att ha blåklint och rosor och så nån vit blomma eller kanske brudslöja i buketten
    Och vi har blåklint på trycksakerna också, hittade underbara inbjudningskort,placeringskort,festprogram etc som verkligen var "vi" och passar färgtemat och hela stilen på bröllopet
    De låter jättefint verkligen =0) de är skönt när man verkligen hittat sin stil i bröllops djungeln....!! vadd ska ni ha för stil och vilka färger har ni?? =0)
  • Tittski
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-05 16:44:43 följande:
    Jag förstår precis hur du känner! Även om man absolut vet och förstår att andra har nog med sina egna liv så kan det kännas ensamt ibland, speciellt när det gäller sånt som ens m2b inte "kan" eller ska hjälpa till med (som klänningen eller i ditt fall även ringen). Just sånt där som att bestämma dukning tex...min m2b har inte heller koll eller vad man säger, han har inte öga för sånt, inte alls. Han tycker att allt jag föreslår är fint   Å andra sidan är det lite som om jag provar kläder om vi tex ska ut och äta...då tycker han att allt jag tar på mig är jättefint....."Allt du tar på är jättesnyggt älskling" Jo, det är ju bra men om jag vill ha smakråd då? 
    Jag kan ibland känna det som att  allt med bröllopet är på mitt bord, som att gästerna kommer tycka att det är just JAG som har ansvar för att det blir bra och trevlig för alla, som att "allt ansvar är mitt" eller som att "ingen mer än jag bryr sig" om sånt som tex dukningen eller klänningen...
    Och visst, det kanske bara är JAG som bryr mig (gästerna kanske inte kommer bry sig ett dugg om dukningen eller blommor eller nåt annat som jag nojjar över, vem vet? ) men det är ju kanske inte själva dukningen eller klänningen eller vad det nu är som man vill att tärnan eller andra ska bry sig om utan mer att tärnan (eller andra)  frågar lite hur det går eller bara visar lite intresse....
    Just nu när det börjar närma sig så börjar kanske även nervositeten komma och det är ju just då man vill ha lite stöd och smakråd även om det är sånt som man mycket väl "klarar av" själv. Man ser fram mot bröllopet så mycket och det betyder så mycket för en så man blir nervös och vill känna stöd av andra. Precis så som det är med andra stora händelser i livet, man blir nervös när det närmar sig och vill ha stöd även om man klarar det själv egentligen.
    Är dina tärnor gifta själva Tittski? Hade dom i så fall planering av bröllopet långt innan? Hade dom små bröllop utan så mycket planering innan? Jag tänker att om dom inte är gifta eller inte hade så mycket planering innan eller om det är länge sedan dom gifte sig eller om dom inte är gifta så kanske dom inte riktigt vet hur det känns?
    Jag är rätt ensam bland våra vänner om att ha planering så långt innan som vi hade ( ca ett år), många hade typ ett halvår innan eller ett par månader eller är inte gifta och det känns lite som att dom inte kommer ihåg hur det känns innan....eller så är det bara JAG som är överkänslig för att jag börjar bli nervös?
    Ingen av mina tärnor har ens varit på ett bröllop tror jhag, så dom är nog rätt vilsa i allt med bröllop 10 ggr mera än jag är *ler* Så det är nog därför en del, dom har inte helt koll på läget lixom sen är inte vi så traditionella heller lixom...
    Ja nervösiteten börjar verkligen komma, är nog därför man är lite känslig, sen en super gnällig sambo för han är sjuk så sluta jag röka för två veckor sen...kan ha betydelse med ;0P Men mamma ska komma hit i mitten av mars ska bli rätt skönt fåp visa henne allt och hur jag tänkt =0) Sen ska min tärna med och hämta klänningen så hon får ju se den då =0) 
  • Sebastiána
    Matilda Bäcker skrev 2011-03-05 20:18:59 följande:
    Hehe nej man lär väl vara rätt slutkörd efter dagens anspänningar och festande. Men jag tänker att jag ska banne mig ta mig i kragen, man har bara en bröllopsnatt Tungan ute

    Ja enligt de anglosaxiska sederna ska det vara "something old, something new, something borrowed and something blue". Sen har jag hört nåt om ett mynt i skon också, men där går min gräns, det skulle bli för obekvämt Tungan ute
    Vi tänker satsa på en mysig morgon dagen efter bröllopet istället. Jag hoppas att min BM gör något åt sin snarkning i alla fall den natten, annars kommer jag att ha mycket mörka ringar under ögonen dagen efter).
Svar på tråden 4e juni 2011