• TinkerBelle

    Tantvarning – om igen!

    Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!


    Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.


    Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

  • Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Norrskensflamman

    Mittiprickan! Det låter som en jättefin och passande klänning
    Har du någon lite längre jacka eller kappa som du kan ta på dig. Det är typ 10 min max som man orkar stå ute och frysa, så inte ska du väl behöva köpa en ny päls bara för det???
    Hade du bott närmare hade du fått låna min ärvda minkpäls. *duckar för alla djurrättsaktivister*

  • MittiPrickBrud

    Norrskensflamman, jag skulle gärna ha lånat den, *duckar jag med*

    Canta, två av mina julsånger ligger på min hemsida för avlyssning, den ena i två olika versioner, en lite jazzigare variant och en vanlig. Som alltid är det ingen vidare kvalite på inspelningarna men det går ju att höra hur låtarna låter

    Dessutom finns där just nu en sång jag skrev till min systers barn i höstas, har tänkt att det möjligen kan vara ngt du skulle ha intresse av att sjunga vid ngt barndop...

  • MittiPrickBrud

    Dan före dan.
    Jag snabbar mig in för att önska er alla en helt underbar och fantastiskt  GOD JUL!
    KRAM!!!!

  • tonårsmorsa

    Funderar på om jag ska plocka ner de påskgula gardinerna och sätta upp ett par mer neutrala istället (de påskgula har hängt sen i påskas). Men det blir nog jul ändå. Har i alla fall lyckats trilla köttbullar och fixa sillen. Här blir det enkelt i år. GOD JUL på er alla!

  • Kjell Präst
    Kjell Präst skrev 2010-12-23 12:51:00 följande:
    Mitt uppe i julpyntandet, det brukar ta en hel dag och gör nog så även i år.
    Det gjorde det. men nu är det jul i varje liten vrå, med mängder av tomtar...
  • Norrskensflamman

    Tassar in och önskar er GOD JUL!

    Massor med kramar till ALLA i tråden <3

    Ungarna har klätt granen, den ser lika groteskt ostilren ut som vanligt, alla dagispynt är upphängda, jag har griljerat skinkan och tillsammans med maken tömt halva BiB med vitt vin. Ätit upp alla crackers och go'ostar.
    Bingolotto gick åt fanders. Ungarna sover nu sött och äääääääääntligen är det julafton när de vaknar. SOM de väntat!!

    Imorgon ska vi äta tomtegröt till frukost, slå in de två paket som pappret inte räckte till (jag får ta mig en prommis i kylan till ICA o köpa mer papper.), åka på gravarna och tända ljus och sen så blir det hem till byn lagom till Kalle Anka.

    Julotta 07:00 (en timmes sovmorgon i år m a o , yeah!) på juldagen. DET är jul, och en påminnelse om VARFÖR i alla fall JAG firar jul.

    ♥ alla!

Svar på tråden Tantvarning – om igen!