• janos

    Äntligen fredag del 23

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-22= 30.015 inlägg
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 23
  • Fru Hilde

    Hoppas du är piggare idag APG !
    Här har det varit livat hela dagen. Dotterna hade lekdate med kompis. Dvs kompisens mamma kom hit med sina två barn. trevligt men intensivt och jag är mör i hela hjärnan nu. Hennes yngsta dotter är helt tokigt förtjust i min lillpojk också Ska pussas o kramas mycket våldsamt så det blir blodvite på båda.   Vi var två trötta mammor efter några timmars samvaro.

    Nu sitter jag och surfar efter info om en herrgård i Säffle. Den är till salu och jag hamnade i en diskussion med en bekant angående om den är skyddad eller inte. Var därmed givetvis " tvingad" att kolla upp hur det ligger till. Jag hade givetvis rätt Cool Där finns järnålderslämningar rakt under huvudbyggnad och på flertalet platser inom ägorna, två byggnader med rivningsförbud, detaljplan som utpekar markens värde m.m. Säljaren eller nja mäklaren nämner givetvis inget sådant i annonsen så det gäller att nästa köpare undersöker mer än bara byggnaderna.

  • anne på grönkulla

    Så du är inte ute efter att flytta då Hilde?


    Järnålderslämningar på tomten låter ju coolt, men om man inte vill medverka till att bevara kan man ju låts bli att köpa. Tänk att planera för inflytt med värsta ombyggdnasplanen o sen upptäcka det där... *ryser*


     


    *går o hjälper maken laga mat*

  • Fru Hilde

    Nej jag tänkter inte flytta. Fast för egen del hade de historiska värdena bara gjort mig mer intresserad... om det nu hade varit jag som velat köpa, men det är det inte. Har bekanta som eventuellt skulle bli delägare och som inte förstått vd man kan eller eventuellt inte kan göra med en anläggning med fornlämningar under stengrunden, värdefulla biotoper, stenrösen, gamla ekar och alléer. Vet inte hur allvarligt intresset var heller, men skulle det bli seriöst så är det ju bra att inte vara ovetande.

    Är för övrigt just nu fly förbannad på svärmor igen. Tror inte jag ska beskriva så ingående, kan bara konstatera att hennes dåliga psykiska stabilitet påverkar hennes barn på ett osedvanligt olämpligt sätt. Hade mage att skriva in sig på psyk på det sjukhus där hennes dotter just hade pågående förlossning och fick henne att gå på sjukbesök hos mamman med fullt värkarbete. Japp det är synnerligen snällt det va. Jag är sur så jag kokar... eller nä jag känner mig nog mest frustrerad och maktlös inför det faktum att ingen av de andra barnen verkar orka genomskåda beteendet. Gråter

  • anne på grönkulla

    Jösses. Ja, här har maken namnsdag o sväronen ringde honom redan på väg till jobbet o frågade om jag uppvaktat. Vilket jag inte hade o aldrig kommer göra, vilket de vet. Men lite ledsen över den eviga förväntan blir jag ändå, fast de menar väl och inte på allvar håller det emot mig.  Men ditt fall lät 7 resor värre, minst - hur tänker hon? Eller hur tänker övriga, som inte märker det utan spelar med?

    Ja, hade jag velat ha en herrgård hade väl en med rediga historiska värden varit klockrent! Men det kommer ehller aldrig att hända .

  • Fru Hilde

    Att inte fira varandras namnsdag hör till det normala i vår familj. Har ju svårt att komma ihåg födelsedagar så att därför komma ihåg namndagar (som jag inte ens förstår varför man har) nä det är överkurs. Foten i munnen

    Vad gäller svärmors barn vet jag inte riktigt. Jag tror inte att de har genomskådat beteendet så som jag har. Inte ens min man orkar göra det fullt ut, fastän han ändå har ganska bra distans till det hela. De fastnar väl troligtvis i ett familjebeteende allihop, lite som medberoende till alkoholister, fastän detta är till en person som är psykiskt instabil. Önskar bara att de hade bättre insikt för när allt kommer till kritan drabbar det inte bara dem som är hennes barn utan även deras partners. Vet inte om jag helt o fullt inkluderar mig som drabbad dock, för här hemma har vi ju ändå någon sorts diskussion om det hela.

    Det jag funderar lite över är också att hon väljer att informera sin dotter överhuvudtaget att hon var inskriven vägg i vägg till hennes förlossningsavdelning. En vanlig "psykiskt instabil" människa skulle inte heller göra så. Vanliga depressioner eller ångest slår inte ut omdömet så till den milda grad som detta kan jag tycka. Eller nja jag vet inte om jag tycker så mycket egentligen, jag konstaterar väl mest bara faktum kanhända... Sedan hör hon även av sig till sin yngsta son, men inte till sin äldsta, dvs min man. Näpp hon SMS:ar mig (hans fru) istället för att tala om hur dåligt hon mår. Manipulerande beteende så det skriker om det, men samtidigt så himla tragiskt.

  • Fru Hilde

    Tjoho Jag kanske kommit på vad jag ska bli när jag blir stor. utbdb.hig.se/webkat/kurs.php Skulle funka finemang som påbyggnad på min grundutbildning och så skulle jag tycka om att jobba med det också och stora pensionsavgångar i snar framtid i det yrket   Gillar bara inte att det verkar som om man måste söka på betyg eller högskoleprov. Jag har inget riktigt slutbetyg och högskoleprovet måste jag göra om för att kunna söka.

    Hittade den här utbildningen i morse kl 05.50 typ (morgonpigg son) och de hade ingen studievägledning idag. Får vänta till nästa vecka med att höra mig för.

    Skulle isåfall vilja komma in till HT 2012.

  • anne på grönkulla

    såhär på nattkvisten så kommer jag inte in på länken - får spana en annan dag - men alltid coolt med folk som både vet vad de vill och kan sina saker. Har råkat på ett gäng såna bara idag i olika sammanhang faktiskt - mkt olika, men lika roligt för det!

  • Fru Hilde

    Nähä jag kommer inte heller in på länken jag lade in. Hursomhelst så är det en ettårig utbildning till bygglovshandläggare.

    Visst är det kul med folk som är proffsiga och gillar sit yrke. vill bli en sån jag mä

Svar på tråden Äntligen fredag del 23