• janos

    Äntligen fredag del 23

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-22= 30.015 inlägg
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 23
  • anne på grönkulla

    Kram till Hilde oxå!

    Jag förstår precis, det finns få saker som retar mig så mycket som människor som tycker att deras verklighet och synsätt är den enda möjliga. Och det finns många såna, och man kan inte alltid välja bort dem. Jag har ju tur som har fler att välja på och kan begränsa de där mer insnöade typerna.

    O mest är jag nog eg trött på mig själv, jag mal samma visa i huvudet hela tiden och det är bara adrenalinpåslag, inte verklighet. Måste ta mig samman o leva i mitt eget liv.

  • Cybermamman

    Eeeehhh, måste få skrika lite, om jag gör det här hemma kan nån höra mig och tro att jag håller på att bli tokig men det gör jag ju inte ... för det är jag redan

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHGGGGGGGGGGGGGG!

    Sådärja.


    Stålhätta
  • Fru Hilde

    Jaha fler som behöver skrika av sig!!! TREVLIGT !!!!  

    Jag råddar som bäst med att försöka få tag på en syo på universitetet, vår bankkvinna, Ett Ultraljud och så lite annat smått och gott. Känns ganska "busy" faktiskt . Verkar vara himla svårt att få ordning på vad jag kan använda mina föregående studier till. Måste ju gå att ha till nåt annat än det jag utbildade mig till kan jag tycka. Funderar på pedagogiskt arbete men har ingen lust att läsa ytterligare fyra år helt utan pengar så jag vill hitta mig någon sorts lösning... Måste skaffa mig ett mål och en mening med livet nu så jag inte går och räds ett blivande vacum efter mammaåren. Vet bara inte vad jag ska göra. hittade en distansutbildning som förskollärare inom kulturarv ovh funderar bla på om jag kan tillgodoräkna mig en del av den. Hade varit underbart om det varit som det var förr då man bara behövde läsa till pedagogik för att få undervisa i de ämnen man tidigare läst... men jag har missat den chansen.  

    Har dock fortfarande kvar mina drömmar om att starta eget, men känner att jag måste bli lite mer realistisk också men vet inte riktigt hur  

  • Cybermamman

    Så var denna veckan snart till ända ... det bästa med fredagar ... man kan pusta ut och tänka:
     - Nya tag nästa vecka, den  kommer att kunna bli ännu bättre Glad

    Äntligen fredag, nu hoppas vi även på lite Solig för vi (herrn i huset) har skottat av hela altanen så man kan sätta sig med en härlig kopp kaffe  och titta ut mot den lilla parken.

    Hilde jag tycker dina tankar om starta eget låter spännande, hoppas du kommer på något riktigt fiffigt.

    Apg, anledningen till skriket är mer att det inte har hänt något. Den här gången heller. Dom säger ju på TV att plötsligt händer det, jag väntar hysteriskt på att plötsligt skall infinna sig Flört

    Kram på er!


    Skavsårsplåster
  • anne på grönkulla

    Äntligen fredag! O jag menar det verkligen - denna veckan har varit nåt i hästväg. Vansinnet fortsätter in i nästa vecka, men sen hoppas jag på lite lugn.

  • Fru Hilde

    Kräksig son, pladdrig dotter med snuva och butter karl. Dagen kunde klart vara bättre just nu  

    Vet inte om han har magsjuka, stämmer inte riktigt med hur förloppet brukar vara så jag funderar på om han är på gång att bli rejält förkyld och att han fått ner en massa slem i magen. hmm önskar jag hade någon läkarkompis i närheten att rådgöra med, den buttra karlen tycker jag pjåskar och oroar mig för mycket. Ungen är å andra sidan blåaktig om läpparna och ser riktigt dålig ut så det är svårt att inte få hjärtsnörp när man är mamma.  

  • Fru Hilde

    barnet är rosig om kinderna och har 39.7 i feber. Det var förstadiet till insjuknandet som skapade kräkningarna. 
    Skulle haft ettårskalas imorgon men det flyttar vi på nu. Känner mig lite mör i hjärnan för tillfället, men sonen är knepigt nog vid väldit gott mod.

    Jag har iallafall unnat mig att beställa lite nya tyger. Man måste ju ha något kul att se fram emot en sådanhär dag  

  • anne på grönkulla

    Stackars liten, eller kanske snarare stackars mamman?

    Här har vi umgåtts med svärisarna hela dan o nu bakar jag chokladrutor till makens projektgrupps brainstorming imorrn kväll. På dan ska vi umgås med min familj. Nästa vecka blir lika hektisk som den som varit och lite till. Men ganska kul är det om jag inte hade nåt flunsigt i kroppen.

    O skrika över allt som inte händer i mitt liv, det gör jag jämt, men alla blir så trötta på mig så jag skriker mest inombords o hoppar omkring som på nålar. Vad gör jag eg?

  • Fru Hilde

    Jag blir galen snart ! Sonen grinar så fort han kommer fem cm från mig och så har det varit sedan i fredags. Ikväll åker jag hemifrån en stund så får sjuk son och pappa faktiskt försöka klara av situationen ändå. Ingen pardon här inte den här mamman checkar snart ut! Dottern verkar vara på väg att bli sjuk hon också så livet är ju fullkomligt STRÅLANDE *NOT*

Svar på tråden Äntligen fredag del 23