• Fårävvör

    28 maj 2011

    Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!


    Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

  • Svar på tråden 28 maj 2011
  • Hoppe
    Kakform skrev 2011-02-12 11:38:30 följande:
    Letar skor! Har någon av er hittat lämpliga skor i nån "vanlig" skoaffär? Skulle gärna köpa enkla vita skor, men det är ju en tid tills vårskorna börjar komma till affärerna och klänningen borde snart börja sys upp.
    kolla på brandos.se, de har väldigt mycket brudskor och vanliga vita skor. har beställt av dem flera gånger och det är himla smidigt och dessutom fri frakt.
    om skorna inte passar så kan man bara skicka tillbaka dem utan problem.
  • Fårävvör

    Jag beställde mina skor från dansshopen, de här: www.dansshopen.nu/shop/index.php&productId=365, är helnöjd eftersom jag har väldigt smala fötter och i vanliga fall inte kan hitta finskor som passar. Men dansskor sitter som handen i hansken på fötterna! =)

    Igår var vi och pratade med en florist, och fick en ca-pris på en handbunden lite mindre bukett (strax under 20 cm i diameter) med antingen pioner eller ranunkler samt nåt litet smått för ca 700-800 kr. Känns som ett helt ok pris, men har inte pratat med några andra butiker än. Har ni kollat upp bukett än?

    Vi har också funderat en massa på in- och utgångsmarsh. Har fått tag i en studentorkester som brukar spela som trio/kvartett vid bröllop etc. Så nu håller vi på att diskutera stycken och pris med dem! Känns så bra!

    Skulle egentligen beställt min ring igår med, men hon har semesterstängt till och med imorgon så vi får göra det någon dag i veckan istället... Började kolla lite på tårtor med och imorrn ska jag ha möte med en tjej på festlokalen om mat och en massa annat.

    Ja just det, vi bokade flygbiljetter i fredags med! Så nu blir det bröllopsresa till Neapel och Amalfikusten 30 maj till 10 juni! =) Suktar redan efter en massa god mat, gott vin och italiensk glass... (och trevligt sällskap förstås!)

  • La Litchi

    Hej!

    Hur långt har ni kommit i planeringen av meny? Tar tacksamt emot tips på huvudrätter.

    I övrigt fortsätter jakten på skorna...

  • Elvismor

    Hej tjejer!

    Kul att läsa vad ni har för er. Idag har vi spikat maten, vi ska ha buffé. Har också fixat personal och köpt skor. Kan verkligen rekommendera Matildas fest där jag beställt mina skor (har ju dock inte fått dem än så det återstår ju att se sen hur nöjd jag är) men där kan man iaf välja mellan olika modeller, färger, klackhöjd, extra bredd m.m.

    Imorgon ska jag åka till Stoff och Stil och kolla på lite tyg då jag tror jag ska ha ett rosa band i midjan. Har också börjat fundera på smycken men tycker det är svårt. Funderar också en del på dukningen. Skulle vilja ha fiberväv på borden för att piffa upp lite men det blir ganska dyrt om det ska räcka till alla borden. Har också börjat fila lite på festprogrammen. Och på måndag ska vi ha samtal med prästen.

    Och just det, glömde nästan det viktigaste! Hämtade ringen i fredags. Wow säger jag bara! Fick den gjord efter egen design tillsammans med guldsmeden. Jag är supernöjd.

     

  • La Litchi

    Nästan läskigt nära Skrattande

    Mycket gjort och mycket kvar som ska fixas, men oj så skoj det är!!!

    Ingen som hade några tips på huvudrätter eller vill dela med sig av sina menyer?

  • Salat

    NU börjar nedräkningen på riktigt eller hur?
     Det mästa är klart, lite smägrejer kvar, tror jag....
    Har haft som mål att fixa,beställa och bestämma så mycket som möjlgt januari och februari.
    Har dock inte riktigt klarat min eh menar vår deadline... än
    -klänningen ändras lite hos sömmerskan
    -väst och tillbehör till mannen
    -sko till mannen, två söner och dotter
    -väska till mig
    -gästbok
    -Prata med trykkeriet, vill ha cerisa bordplasseringskort, hittar inte på Panduro etc så får väl beställa.
    -Hämta RINGEN och lämna in våra förlovningsringar till puttsning
    -Prata med prästen (äntligen fått tid)
    -Prata med fyra-mans bandet som skall spela på kvällen, lämna önskemål (dom skall höra av sig)
    -Prata med fotografen (hon skall höra av sig)
    -Bestämma klart in o ut marsch, nästan bestämt oss meen...
    -bestämma sista sången solisten skall sjunga, nästan klar meen... så många att välja mellan
    -bordsplasseringen!
    hm.... undrar vad jag har glömt....

    Och till sist, varför är alla så tröga med att svara JA VI KOMMER PÅ ERT BRÖLLOP

  • Fårävvör

    Vi har inte helt bestämt menyn än, men lutar åt ett av förslagen som festlokalen hade:
    Förrätt: Svenska vårprimörer serverade med sörmländsk getost  (var nån emulsionssås med också)
    Huvudrätt: Vildsvinsrygg BBQ med potatisgratäng, gurksalsa samt rödvinssås
    Dessert: Kör tårtan direkt istället för dessert, funderar på nåt maffigt med choklad men gärna lite fruktigt också för att bryta av.. Ska prata med konditorn på lördag!

    Annars så håller vi på att skriva adresser mm till inbjudningskorten och fixa klart det sista med hemsidan så att vi kan skicka ut inbjudningarna på onsdag (våran interna deadline...)

    Vi har nästan bokat klart hotellen för bröllopsresan (någon som har tips på hotell i sorrento?) =)

    Ska iväg till sömmerskan på söndag och få klänningen upplagd, har köpt en free-bra att ha under, men vet inte vad jag ska ha för andra underkläder... Känns lite tokigt att matcha en free-bra (två kycklingfileer i gele fastklistrade på brösten) med värsta raff-setet för övrigt...

    Vi beställde min ring i tisdags!! Hoppas hoppas att det blir bra, har ju bestämt själv hur designen ska vara så jag har ju ingen annan att skylla på... hehe...

    Vi har dessutom bokat en stråkkvartett att spela ingångsmarsch och utgångsmarsch (eller vad det nu blir när det är en utomhusvigsel...) Kommer blir supermysigt!

    Att göra:
    - beställa väst och plastrong till sambon
    - skicka ut inbjudningskorten
    - fila lite på hemsidan
    - boka sista hotellet till bröllopsresan
    - bestämma florist (har pratat med en som verkar bra men inte bokat nåt)
    - boka make up, vill göra det hos frisören, men har inte lyckats få tag i dom och boka in det...
    - bestämma hur vi ska göra med önskelista.. Ska ni ha det? Hur ska ni lösa det i så fall?

  • inwe
    Kakform skrev 2011-01-18 11:09:52 följande:
    Här är också inbjudningskorten på gång. Vi har köpt materialet och ska börja göra dem så fort som möjligt.

    Bröllopshemsidan är också under arbete
    Salat> Vi ska inte ha vår bröllopshemsida till att samla gästanmälningar på, utan hemsidan är till för information om festen, lite mer text och bilder om oss och så länk till vår presentönskelista.

    Vi har velat jättelänge angående vad vi ska ha för temafärg. (Eller om vi skulle ha nån...) Fler som har haft samma "problem"?
    såg i ngn tidigare inlägg att du letade skor (om jag inte misstar mig, såg att ngn citerat det men jag orkade inte bläddra bak så långt ;) )

    Jag har köpt mina som jag är 99% säker på att jag ska ha på skopunkten faktiskt =) Här kommer bild på dom:


     
  • Diamanten90

    Känns som att vi har det mesta under kontroll:) Underkläderna är köpta så nu är det bara strumbyxor/stay pus utan tå(!) som ska inskaffas åt mig. Ska sy min egen slöja också så det ska jag göra snart:) Inbjudningarna är klara och vi har börjat dela ut dem. Ska skicka de som ska på posten imorgon:) Börjar kännas verkligt nu när det är mindre än 3 månader kvar!:) Ska boka tid hos sömmerska närmare bröllopet. Frisyren ska utprovas men det är inte så bråttomt med det:) Känns riktigt ok det här:) Sambon är skitnervös. Det är det enda som inte är bra. Han vill bara ha der överstökat. Han gillar verkligen inte uppmärksamhet. 10 personer är till och med för mycket för honom och vi har bjudit 107. Men det ska nog gå bra i alla fall:) Försöker få honom att förstå att han inte behöver koncentrera sig på gärsterna och de kommer inte att förvänta sig att vi ska underhålla dem hela kvällen:p

Svar på tråden 28 maj 2011