• Fårävvör

    28 maj 2011

    Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!


    Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

  • Svar på tråden 28 maj 2011
  • Fårävvör

    Vi köpte sambons kostym igår, väntar bara på att den ska bli upplagd, insydd här och där etc... :)

    Har beställt en väska som ser tillräckligt vettig ut för att man ska kunna ha den som partyväska efter bröllopet!

    Har beställt mina skor, så det kommer forhoppningsvis med posten nästa vecka!

    Har hittat organzaband på Ebay (1,50 kr/m) som vi ska ha till inbjudningskort, tackkort etc. skitnöjd, men inte fått hem dem än såklart...

    Kollade på väst och plastrong till sambons kostym, men tycker att det är för dyrt att köpa väst för 1200 kr i butik... Så nu försöker jag finkamma ebay efter västar... Någon som har några tips?

  • LSJS

    Vi har fått min sambos mormors och hennes mans ringar som vi ska slipa om och ändra lite på om det går och inte blir allt för dyrt! Sambons ring blir superbra om man sliper den lite men min är jag lite tveksam till om den går att göra om utan att förändra för mycket som sambons mamma inte vill att vi ska göra. Den är i Rött och vitt guld utan stenar. Det är som en ring i mitten i vitt guld som jag inte tycker är så fint idag, den ser ut som den är bankad på med en hammare , men det kanske går att släta ut den och eventuellt sätta in en sten i den?, annars tänker jag ha den som förlovningsring eftersom jag inte har någon än, fast då blir problemet att hitta en vigselring som passar till....Men det känns roligt och speciellt är det att vi fick dem av sambons mamma eftersom mormorn är död sedan två år tillbaka.


    20110528
  • LSJS

    jag igen! Första inbjudningskortet är skickat, till min syster som bor i Sydafrika! Vi har cirka 10 st till att göra sedan ska vi skicka ut dem alla! Dem blev superfina och vi är jättenöjda, det känns så personligt och bra att vi gjort alla tillsammans, till och med våran 3 åriga dotter har varit med och hjälpt till på sitt sätt!


    20110528
  • stjärna18
    Fårävvör skrev 2011-01-23 13:23:45 följande:
    Vi köpte sambons kostym igår, väntar bara på att den ska bli upplagd, insydd här och där etc... :)

    Har beställt en väska som ser tillräckligt vettig ut för att man ska kunna ha den som partyväska efter bröllopet!

    Har beställt mina skor, så det kommer forhoppningsvis med posten nästa vecka!

    Har hittat organzaband på Ebay (1,50 kr/m) som vi ska ha till inbjudningskort, tackkort etc. skitnöjd, men inte fått hem dem än såklart...

    Kollade på väst och plastrong till sambons kostym, men tycker att det är för dyrt att köpa väst för 1200 kr i butik... Så nu försöker jag finkamma ebay efter västar... Någon som har några tips?
    Jag har beställt väst från sidenslipsen och min sambo är jättenöjd. Vi fick väst, slips, manchettknappar och "näsduk" för 825 kr. Ingen fraktkostanad och det tog 2 dagar att få hem det!
  • mrsJR

    Vi har spikat menyn till bröllopet, kommer nog bli jättebra

    På fredag är det bara fyra månader kvar , oj vad fort tiden går!

    Vi funderar just nu på musik till vigseln, har ni bestämt musik ännu?

     

  • La Litchi

    Kul och höra hur alla är igång och planerar och fixar.

    Här är hemsidan klar,  inbjudningkorten skickade, och en del har börjat osa. Blir ännu mer verkligt nu.

    Tid hos guldsmeden, för att designa vigselringen, är bokad och övriga planeringen flyter på.

    mrsJR: Vill du dela med dig av er meny? Håller på och funderar över den biten.

  • LSJS

    Nu är ringarna inlämnade. Min ring kommer att förlängas med vitt guld och i förlängningen kommer två diamanter infasas. Det vita guldet kommer att slippas och plattas till. Jag hade lite gammalt guld att lämna in så totalt kommer all omslipning, diamanterna och nya namn  och datum bara att kosta 900 kr!!! Jag är spänd av förväntan och hoppas att resultatet blir bra! Solist är bokad, och vi ska träffa cateringbolaget den 13 feb och diskutera upplägget!  Mina skor kom i måndags och de är jättefina, men det var tur att de kom så tidigt så jag hinner gå in dem, det klämmer lite uppe på foten (som pumps alltid gör på mig i början pga min höga vrister).


    20110528
  • Buppielove

    Vad alla står i och fixar! Jag skrev precis följande inlägg i "maj-forumet"... (Lite ändrat här)


    Hur går det för er andra?

    Här flyter allt på förvånandsvärt bra. Kanske FÖR bra?

    Vi skickade ut våra inbjudningskort i måndags. Tidigt kanske (läste någonstans att man inte ska skicka ut sånt förrän typ 2 månader i förväg?!), men.. Vi har långväga gäster som måste boka boende och ordna med resor upp till oss. Med i inbjudning skickade vi "tips på boende" och vi kontaktade hotell i förväg och fått bättre pris, ordnat med bokningsnummer osv. Bara för gästerna att ringa hotellet och tacka ja. Givetvis kan de välja andra alternativ om de inte tycker vårt förslag är bra. =o)

    Inbjudningskorten i övrigt blev vita, med svart text och en ram runt om. Vi har en bild på oss och en på kyrkan. Vi skrev ut dem på finare tjockt A4. I inbjudningskortet satte vi fast "tips på boende och tips på present-lappen" med guldlack och stämpel (två hjärtan). Sedan vek vi ihop inbjudningskortet och satte en rött lack och stämpel på utsidan. För att de inte skulle gå i sönder i sorteringsmaskinen hos posten, så lämnade vi in dem direkt på "företagscentrum". De höll i postgången!

    Idag var vi på möte med cateringfirman. Kändes riktigt bra och vi fick förtroende för dem. Längre fram i vår ska vi åka dit och prova på maten. Pris? 250kr/kuvert inkl. tre-rätters och dukar/servetter. Vi kommer även anlita två personal att sköta servering, 550kr/h.

    Träffade även frissan och manikyrtjejen idag. Håret är en sak, men naglarna! Jag har varit inne på fransk manikyr hela tiden, men tycker samtidigt att det är lite "tanigt" med tanke på att jag kommer vara en lite "tuffare" brud, med svarta band istället för vita i klänningen, en svart "fjädergrej" i håret och storamörkröda rosor i buketten... Manikyrtjejen tycker också att det låter tanigt och kom med förslaget att jag kan ha röda naglar med mönster! Jag som aldrig haft röda naglar! Jag har köpt ett rött nagellack nu för att prova och kanske vänja mig? Hahaha!  Vad tycker ni?

    Vårt färgtema föll sig naturligt efter jag kommit på¨hur jag ville ha klänningen/håret... Det blir vitt i grunden, med mörkröda och svarta inslagg. Inget överdrivet. Förmodligen vita servetter med röda band runtom t.ex.

    Nu blev det mycket... Hahaha!

    Just nu vill jag att våren ska gå lite fortare, för jag längtar efter vår dag!
  • LSJS

    Om 4 månader är vi gifta!!!!

    Buppielove, låter supertufft med röda naglar till din övriga outfit!
    vi ska göra klart våra inbjudningskort i helgen och skicka dem i början på nästa vecka!


    20110528
  • tyralainen

    Buppielove:
    Jag tror det blir fint med röda naglar! jag kommer nog att ha det. Har oxå jag ett brett svart band i midjan, kommer nog att ha svarta skor och röda rosor som bukett tror jag.

Svar på tråden 28 maj 2011