• Fårävvör

    28 maj 2011

    Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!


    Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

  • Svar på tråden 28 maj 2011
  • Diamanten90

    Jag vill ha en prinsess klänning:) Utan axelband och kanske med släp beroende på hur dyrt det blir:)

  • Elvismor

    Hej igen!


    Vi försöker använda oss så mycket vi kan av våra vänner som kan underlätta bröllopsdagen och kanske spara oss några slantar. En kollega till mig ska fotografera, hon är superduktig. En kompis ska göra blommorna, en kompis man som är DJ ska spela. Tycker dock det är så svårt att fråga dessa vänner, eller vissa är mer bekanta, vad de vill ha betalt. Man kan ju inte utgå från att de gör det gratis, men vill ju gärna ha lite kompispris... Svårt det där. Tjejen som ska göra brudbuketten (en tjej i mammagruppen) tänkte jag inte ens bjuda på bröllopet. Är det hemskt? Men vi umgås inte mer än på våra mammapromenader och jag tänker inte ens bjuda hela min släkt.


    Jag var ju innan fast besluten om färgtema och inbjudningskortens design. Idag har jag gjort helt om och köpt nya papper och valt nya färger. Min kompis kommer hit på torsdag så ska vi sitta och leka fram lite olika förslag.


    Ju mer jag tänker på detta bröllop ju mer inser jag hur mkt det är att fixa med. Det känns lite jobbigt att lokalen ligger över en timme bort och jag undrar hur vi ska få ihop allting. Jag har väldigt stort kotrollbehov så mina listor kommer nog inte att vara så roliga för mina nära och kära...! Och jag inser att budgeten inte kommer att hållas.


    Har lite ångest för det här med klänning. Det är en så stor grej, det är ju THE DRESS liksom. Den ska sitta perfekt, vara billig och helst hinna beställas i tid. Jag drar mig för att komma igång. Sen vet jag ju inte riktigt hur kroppen ser ut om tio kilo heller.


    Nej, jag ska inte trötta ut er mer. På återseende!

  • Diamanten90

    Jag har börjat knåpa ihop små påsar med godis att ha vid varje bordsplats:) Väldigt tidskrävande men roligt:) Har också fårr inbjudningaskorten halvfärdiga:) Nu återstår bara texten innutei och att stämpla hörnen på alla ca 50 korten. Det blir tidskrävande och petigt:p

  • La Litchi

    Idag har klänningen beställts! Hur går det för er tjejer? På söndag är det bara 6 månader kvar :o)

  • themandys
    La Litchi skrev 2010-11-26 20:17:24 följande:
    Idag har klänningen beställts! Hur går det för er tjejer? På söndag är det bara 6 månader kvar :o)
    Åh va roligt! Jag har nästan bestämt mig för en som jag vill få uppsydd, men om ett par veckor har jag möjlighet att testa den på riktigt när jag åker till Irland för att hälsa på familjen där :) Tror dock inte att jag köper den där för det är ganska mycket pyssel med att få hem den därifrån..

    Vilken klänning har du beställt, har bild på den? :)

  • Fårävvör

    6 månader!!!! Om 6 månader är vi gifta hörrni! =)


    Var hemma hos sambons familj i helgen och diskuterade efternamn bland annat. visste inte riktigt hur de skulle ta att vi funderar på att ta antingen ett gammalt släktnamn eller något helt nytt, men det verkade mest tycka att det var roligt. :) men vi behöver ju fortfarande bestämma oss för om vi vill heta sambon son-namn eller ta något annat... Mitt son-namn har vi redan rationaliserat bort. Suck va svårt! Hur ska ni göra med efternamn?


    Dessutom visade jag min blivande svärmor en bild på mig i min brudklänning, och hon blev nästintill rörd till tårar! Så nu har både min mamma, min syster och min blivande svärmor sagt att det är den vackraste brudklänningen de sett

  • La Litchi

     


    themandys skrev 2010-11-26 21:50:54 följande:
    Åh va roligt! Jag har nästan bestämt mig för en som jag vill få uppsydd, men om ett par veckor har jag möjlighet att testa den på riktigt när jag åker till Irland för att hälsa på familjen där :) Tror dock inte att jag köper den där för det är ganska mycket pyssel med att få hem den därifrån.. Vilken klänning har du beställt, har bild på den? :)

    Ah spännande! Vad har du tänkt för modell? Jag har tyvärr ingen bild på min. Men det är en sådan modell som är tightare ner till ungefär höften. Känns skönt att ha det avklarat. Det tar ju några månader innan den kommer.

    Ja om 6 månader är festen i full gång :o)

  • themandys
    La Litchi skrev 2010-11-28 20:28:32 följande:
      Ah spännande! Vad har du tänkt för modell? Jag har tyvärr ingen bild på min. Men det är en sådan modell som är tightare ner till ungefär höften. Känns skönt att ha det avklarat. Det tar ju några månader innan den kommer.Ja om 6 månader är festen i full gång :o)
    Jag vill ha en som är hjärtformad upptill och med vid klockad kjol :) Tror att jag har ett par bilder i mitt galleri. Va fint med sjöjungfrumodell! Jag funderade på att ha en sån också för att de är så snygga, men i slutändan kändes det inte riktigt som att det var "jag" att ha en sån..

    Tiden går verkligen fort när man bröllopsplanerar, känns som igår vi förlovade oss, men det var sju månader sen, och nu är det bara sex månader kvar tills det smäller! :D

  • Salat

    Hej alla
    Om sex månader är vi gifta, otrolig härligt att tänka på!!
    Vi har bokat kyrka, restaurang (meny o pris avklarat), florist, fyra mans band (8500 kr), toastmaster och frisör (hoppas värkligen jeg blir fantastisk fin, det kommer att kosta ca 2400 kr!!) Skall nästa vecka boka brudsminket! Brudbuketten har jag inte kommit så lång med men eftersom jag inte är så lång 162cm så får det bli en rund bukett fast jag tycker dom droppformade är snyggast... Invitasjonskorten skall min blivande svägerska göra, skönt att slippa, är inte så pysslig av mig. Jag har fått min blivande svärmors brudklänning som hon hade för snart 40 år sedan. Världens vackraste brokad med ganska stora roser invävd i tyget. Då dom gifte sig hade klänning långa ermer och ett litet släp, sen fick hon den omsydd till axelbandsklänning (släpet finns kvar) så den är tipp topp modern! Sömmerskan som skall göra vissa ändringar tyckte också den var helt otroligt fin så då bestämde jag mig för den!! Känns härligt! MEN en vild plan har dykt upp : Min blivande man har ju sett den...Dock inte på! Innan jag bestämde mig för svärmors klänning hann jag  prova, sucka  och beställa en sagolik vacker axelbandslös brudklänning...  (gjorde jag redan i sommras) Vad om jag köper den och dyker upp i den lagom till brudvalsen, surprise!! Den kommer strax efter jul/nyttår så jag kan tänka om flera gånger... (behövde inte betala ngt, har str 38 så vill jag inte ha den så försvinner den på ett blunk endå Tur för mig! Och sen var den inte jättedyr... Någon fotograf har vi inte beställt... Min blivande tycker kompisar kan ta foto av oss utanför kyrkan... Jag vill gärna ha proffs...  Eftersom vi inte är riktigt överens ,än väntar vi ett tag till med den saken!

Svar på tråden 28 maj 2011