• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • _koko_

    lappis - Inget dumt ställe att ha släkten på. Jag hoppas att det i sommar äntligen ska bli ett besök i "riktiga" smultronstället och inte bara i deras glasskiosk...

    nenne - Är det en inbjudan? Isf SÅKLART!! I år kanske conny till och med vill gå in på museet.

    anne - St Petersburg, vad häftigt!

  • Lapinette

    Och ett till kort inhopp. Varför har vi en förmåga att boka resor till länder med vulkaner och tsunamis? Har ju vår Islandsresa inbokad i nästa vecka ... och vet just nu inte om vi kommer dit eller ej och om vi inte kan åka vill vi hitt'på något annt men vad gör man med så kort varsel?

  • Tinga

    Lappis - men det är ju sanslöst vilken otur ni har med era resor i år! Kanske inte så lätt att hitta alternativ just den helgen, med tanke på att det är långhelg. Kanske de har ledigt på det där stället på Åland, som var fullbokat sist? Misstänker att det är lättare att hitta resmål som inte inkluderar flygresa. Annars kanske ni ska köra till Växjö och passa på att lufta Ferdinand också?

  • anne på grönkulla

    Men jösses, vilken otur ni har i år!

    Kortrapport: Petersburg var fint, men välj en annan arrangör än IVENTUS om ni vill ha ordning på utflykter och sånt i ett paket. 

  • Lapinette

    Jösses, hinner aldrig vara här numera . Har både en rapport för Toscana/Rom och Gotland att skriva. Tittar in här idag för att säga att det verkar som vi kommer iväg till Island .


    Tinga - hade det inte blivit Island var vårt alternativ en sväng till Västkusten med Ferdinand . Är er rutt i sommar helt bokad? Jösses, inte ens det har jag hunnit med. Planen är nästan spikad men vi har inte bokat några hotell alls.

  • Lapinette

    Tittar in från Reykjavik. Trots att det är kallt och mulet så saknar jag faktiskt inte alls sommarvarma Sverige. Det finns så storslagen natur och mysiga hästar här . Har idag ridit islandshästar hela dagen. Upp till varma källor där man kunde bada .. vi var lite lata och la oss i gräset och tittade på istället.

    Igår tog vi det ganska så lugnt med att gå och kika i affärer och sen åkte vi till Blå lagunen och tog ett bad. Det var en absurd färg mitt bland en massa lavablock, mitt ute på ett fält. Flöt omkring där ett tag men sen drog vi hem igen och tog på oss löparskorna (faktiskt). Lite träning innan vi åkte ned till Reykjavik city för massor av sushi och sashimi på Domo. Gick sedan vidare till Hotell 101 (tror jag det hette) för en drink. Så trevliga ställen, god mat och folk som är öppna och pratar med en.

    Vår första heldag åkte vi den klassiska Gyllene cirkeln dvs Pingvellir, Geysir och Gullfoss. Helt klart värt att göra. I Pingvellir vandrade vi runt lite och njöt av den fascinerade naturen. I Geysir så fångade vi självfallet en vattenkaskad på bild men det mest otroliga var ändå Gullfoss. Jösses, vilket vattenfall! Så stort, dundrande!

    Gällande maten så åt vi första kvällen på vårt hotell, Vox som ligger i Hilton. En avsmakningsmeny, enbart fisk. Gott men det tog lite väl lång tid att få de sista rätterna. Igår åt vi lunch på ett restaurang i Reykjavik, Fish company. Jättemysigt ställe och god mat och sen på kvällen (som jag redan nämnt) blev det sushi i mängder på Domo. Jag höll på att glömma ett ställe. En liten fiskeby som heter Stockkseyri som har den bästa lobstern på Island. Restaurangen heter Fjörubordid. Jag kallar det dock inte för lobster utan det liknande mer havskräftor men vi fick 12 var och först serverade en skaldjurssoppa och till efterrätt den godaste chokladkakan jag någonsin ätit. Mums!

    Imorgon ska vi dra iväg ganska långt för att se och upptäcka ytterligare vidunderlig natur men nu måste jag dressa upp mig för en middag nere på Vox. Hejdå!

  • Lapinette

    Inte mycket aktivitet här inte. Har alla åkt på semester?

  • nennesjuttioåtta
    _koko_ skrev 2011-05-23 12:48:55 följande:
    nenne - Är det en inbjudan? Isf SÅKLART!! I år kanske conny till och med vill gå in på museet.
    Självklart! Äh, det är tåg på utsidan också, det hinns nog!
  • nennesjuttioåtta

    Glömmer ju bort den här tråden!
    Åhh, läser om Island. Fantastiskt! 

  • Lapinette

    nenne - hur kan man glömma? Enklare att hänga här (inget att läsa ikapp)!

Svar på tråden Tur & retur