• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Vill bara säga att jag inte har glömt bort denna tråd utan har helt enkelt bytt jobb och har m a o inte lika mycket surftid . Kommer att berätta lite om vår Italienresa snart och sen även börja planera sommarsemestern. Så här sen har jag nog aldrig varit.

    Har ni andra planerat och bokat klart inför sommaren?

  • Lapinette

    Anne - låter väldigt härligt och intressant. Var det inte snart ni skulle till St Petersburg? Vad är planerna där? Jag har varit där men det var en så där 15 år sedan. Borde nog uppdatera mig och ta en tur igen. Till London var det ju däremot inte så länge sen sist (exakt 1 år sedan) men det vet ni ju redan och Istanbul vill jag till - en vacker dag hamnar vi nog där!

    Fick veta nu i veckan att vi ska åka på kick-off med respektive på mitt nya jobb sista helgen i augusti, till någon stad i Europa. Har hört att det har diskuterats lite och Barcelona, Madrid, Berlin och Prag har nämnts men fick även höra att en av ägarna har lagt in förslag om Bordeaux (me like!). Dessutom skulle det bli extra intressant eftersom en av delägarna är vinimportör och således kan ta in oss på vingårdar som kanske normalt inte tar emot folk.

  • Lapinette

    Fast närmast på tur är Gotland om en vecka. Hoppas nu bara att det inte blir snö och drivis utan att vi kan få lite sol och härligt väder när vi är där. Första natten ska vi bo i Visby på detta hotell http://www.hotel1.nu/comers/pages/. På kvällen har vi bokat bord på http://www.50kvadrat.se/. Ser verkligen fram emot den middagen för menyn passar mig som i handsken .

    Sen drar vi vidare till Ljugarn och Smakrike (rekommendation här på bt) http://www.smakrike.se/. Har bokat deras svit och ska även äta där på kvällen.

    Sen vad vi ska se och göra dagstid har vi inte bestämt än. Ska nog kolla runt lite i helgen men om ni har lite Gotlandstips är de välkomna.

  • _koko_

    Väntar otåligt på italien-berättelsen!

    Här har inga planer alls fastställts utom midsommar som vi ska fira i st annas skärgård hos min kusin. Ska bli mysigt och är favorit i repris!

    I övrigt tror jag det blir mycket dagsutflykter och spontanresor eftersom sambon har fått ny tjänst och måste vara tillgänglig den här sommaren... Passar väl bra att spara lite pengar till utbyggnaden också antar jag. Om vi inte plötsligt får för oss att flytta i stället vill säga, men jag har svårt att se att vi ska hitta drömhuset eftersom vi bara söker inom "dagisradie"...

  • Lapinette

    koko - spana kan man ju alltid göra .

    St Anna, vad mysigt. Jag har min släkt där nere i de trakterna.

    Och Italienberättelsen .. tänkte skriva den igår men så prioriterades något annat.

  • Lapinette

    Åhhh.. vad ska ni se? Vi såg ballet, Don Quixote ... eller hur det nu stavas? Det var otorligt vackert!

  • nennesjuttioåtta

    koko
    Blir det repris från ifjol? *hoppas*

    Lappis - väntar på italien-rapport...  

  • Lapinette

    nenne - den som väntar på något gott!


    Kan meddela att Gotland visade sig från sin vackraste sida i helgen.

Svar på tråden Tur & retur