• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

    Hmm, brinnande hjärnor är kanske något som går Koko .


    Glömde en massa innan idag och så skulle jag försöka komma ihåg lite mer nu. Men så skulle jag bara gå och kissa och då kom det blod på pappret . Helt plötsligt blev det lite svårt att tänka igen... Det var jättelite blod,  så det är nog ingen fara. Läste på growing people att om det är mindre än en femkrona och inga andra symptom så skulle man vänta och se.

  • Oupsie

    Koko, tycker inte heller att du behöver kolla upp en massa. Hoppas att lillebror kryar på sig snabbt!


    Vickan, låter som att du har haft en kämpig dag. Kram!


    September, det låter ju positivt att de inte hittade något, men samtidigt hade det kanske varit skönt att få en lösning.

  • Oupsie

    PB, hoppas att du har fel angående molvärken och att det istället är ett gott tecken. Men jag förstår att det inte känns så positivt just nu. Kram på dig!

  • Oupsie
    viktualia skrev 2010-11-16 21:42:01 följande:
    Oupise - lät otrevligt men är säkert ofarligt...
    Ja det är det säkert, men det blev lite svårt att koncentrera sig på vad jag skulle kommentera.

    Jag ska gå och prata lite med maken istället tror jag.


    Undrar också var Tinga är, och Cicci har inte varit inne på länge .

  • start september

    Och fina PB som skrivit en så fantastiskt fin trådstart i granntråden - håller alla tummar. Vem vet vad som är symptom på vad. Hoppas så.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!