• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

    Dockskåp... undrar om mitt gamla Lundby finns kvar... ingen aning... men möblerna tror jag att jag har kvar... som min morfar har tillverkat...


    Ego - har landat i soffan efter en skum dag. En massa stressrelaterade intriger på jobbet där jag mest tycker synd om de inblandade... toppades med ett dödsbud när jag kom hem... för att inte outa mig totalt så får jag väl påstå att det är en gammal kollega även om han var pensionär långt innan jag började jobba där... på mitt förra jobb..


    Och dessutom har maken tagit hand om ett ledset Troll idag. Trollet grät när mamman gick till jobbet och sover just nu utmattad i mammans knä... utan att ha passerat kvällsrutiner eller välling... hm...

  • fru AM
    Snorkfröken77 skrev 2010-11-16 19:55:06 följande:
    PB - Vad bra att du markerade för ohysade gubben att han betedde sig fel, jag hade också blivit skitirriterad.AM - Dockskåpet du köpte till Livia var en dröm *avundsjuk*
    Tack! Vad skönt att maken inte deppade ihop! Du har rätt i att man ofta tror att män tänker och reagerar som vi, och sen gör de inte det. Skönt att vi är olika - det är nog det jag gillar med män ...

    (Och för Hektor förefaller Livias dockskåp förbli en dröm - vi har satt det på ett lite högre bord för att han inte ska trasha det totalt. Så han tillbringade förkvällen stående på tå, ylande ... Vi får se hur det går detta ...)

  • passionsblomman

     


    fru AM skrev 2010-11-16 20:11:16 följande:
    Tack! Vad skönt att maken inte deppade ihop! Du har rätt i att man ofta tror att män tänker och reagerar som vi, och sen gör de inte det. Skönt att vi är olika - det är nog det jag gillar med män ... (Och för Hektor förefaller Livias dockskåp förbli en dröm - vi har satt det på ett lite högre bord för att han inte ska trasha det totalt. Så han tillbringade förkvällen stående på tå, ylande ... Vi får se hur det går detta ...)

    Både åt sförsta och andra delen av inlägget.

    Lille Hektor...

  • Snorkfröken77

    AM - Visst är det så? Jag projicerade nog mina egna känslor rätt friskt på honom Säger som du, det är ju därför man gillar män, att de inte är som vi (på gott och ont!) 

    Ooooh, vad jobbigt för Hektor, förstår honom precis om han ylar, att ha en sådan läckerbit precis utom räckhåll! Men det kanske är en bra idé så Livia hinner njuta lite av det först?

  • Snorkfröken77

    Var tvungen att bläddra tillbaks till länken med dockhuset igen och visa maken, han höll med om att det var fint (tror ni jag kan få ett i julklapp? )

  • Snorkfröken77

    Vieckan - Jag beklagar sorgen Vilken skitdag det låter som.

  • start september

    Tack för alla sjuksköterskesympatier. Maken blev så upprörd att han ville ringa och skälla, skönt med sympatier där i alla fall.

    Förkylda maken har tappat rösten helt - därav funkade inte alls hans gränssättning. Stackars de båda.

    Det stämmer att det är Fragmin det blir. Varje dag från ev plus och större delen av en graviditet. Det är bara att vara glad för den hjälp som går att få.

    Varför får man det efter snitt? Får alla det?

  • fru AM

    PB:


    Ego: måste bara få skryta lite med min lille ylande son. På dagis är han en annan människa. Vi var på utvecklingssamtal idag och Hektors förskollärare sa att "alla älskar Hektor och flera i personalen vill adoptera honom, han är en sån fantastiskt trevlig liten pojke ..." (tänk er allt detta på finlandssvenska också). Efter ett sånt utlåtande förlåter jag det mesta ... i flera dagar säkert

  • Snorkfröken77

    September - Jag tror jag vågar mig på att svara, man får det för att motverka blodproppar och jag tror det är lite ålderrelaterat om jag inte minns helt fel?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!