• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

    Snaily - Busig make!

    Vickan - Hej hej!

    Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på SATC eller nåt annat lika intelligenskrävande, känns som att jag håller på att bli sjuk, vill inte!

    Kram och gonatt på er alla fina trådisar.

  • passionsblomman

    " Nu är han här, vår pojke.
    Föddes i eftermiddags kl 16.29. Kämpigt på slutet, men kom sen efter 2 drag m sugklocka. 4010 g o 53 cm lång, klart större än Amanda var. Kramar Piggelin och sambon"

  • snaily

    Underbaaaart Piggelin, GRATTIS!! En ganska så stor lill-Pigge alltså! Grattis till STORAsyster Amanda också!

  • snaily

    För övrigt gick jag faktiskt ut med hunden för att hämta maken, men hann bara gå drygt halvvägs så såg jag honom komma gåendes mot oss. Nu jäklar ska han fixa vaniljsåsen!

  • start september

    Tjoho igen för Pigge! Och det fina födelsedatumet fick han! Ser fram emot att höra om förlossningen som jag ju hoppas kändes bättre denna gång.

    Snorkis  - åh vad kul att se dig! Förstår precis tanken med tatueringen och silverhjärtat. Vad skönt att ni känner att nï har sådant stöd i varann.

    Fars dags-present låter jag bli i år, kanske frågar jag om lilla tjejen vill rita något. Min egen far får ett telefonsamtal, det är både jul och en födelsedag inom kort så det räcker.

    Snaily, man får vara toffel när man är höggravid!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!