• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

    Snorkis, vad fint med ett silverhjärta. Vill gärna se bild på det när du har fått det.


    Själv väntar jag på maken som sitter och jobbar en stund till. Vi har tänkt att vi skulle börja titta på Boardwalk Empire ikväll. Är det någon som har sett den? Under tiden så försöker jag vara lite kreativ. Lyckas jag ska ni få se bildbevis i mitt galleri .

  • fru AM

    Snorkfröken tack för komplimangen angående foton


    Jag är ju lång och väger inte så lite i vanliga fall heller så jag gick ju MINST upp 20 kilo. (Och det mest effektiva vikttapparsättet jag testat (frånsett svåra kärleksbekymmer) var LCHF i kombination med träning.)


    Angående tatueringar (och det mesta annat här i livet) så har jag lärt mig att inte vara kategorisk. Att klottra ner hela kroppen med meningslösa och klantigt gjorda tatueringar är inte snyggt tycker jag men en noga övervägd tatuering med ett motiv man känner för och med mycket tankar och kärlek bakom är ju bara vackert. Jag har ända sedan min pappa dog för tio år sedan funderat på att göra något liknande men inte kunnat besluta mig för var på kroppen ... allra helst vill jag i s f göra en "ärr-tatuering" men vet inte om det finns några skickliga såna "utövare" i Sverige. Kanske kommer jag inte göra någon sådan tatuering i alla fall men jag har full förståelse för dem som gör det.

  • Lapinette

    Inget Idol här utan fortfarande U2 i högtalarna och nu dags för ost.

  • Parnassia

    Snorkis - kul att se dig här! Kram på dig! Jag vill gärna se bilder på både tatueringar och handavtryck


     


    Här komar vi i soffan med micropop, Idol och hjortronglögg. Ska packa lite snart också, imorgon far vi iväg på hemlig miniweekend. Maken har fixat och jag vet inte alls vart vi ska eller vad vi ska göra.

  • smint

    oupise: ja just det i februari var det ju dags. Ja vi har BF 25/1.  Tänkte på din hemska foglossning. Jobbar du eller pluggar? För annars borde du ju vara sjukskriven om du har så ont att du måste ha kryckor?  Fast pluggar du kanske det funkar ok..


    Parnassia: Härligt med miniweekend, spännande att inte veta heller vart ni skall heller. 

  • Telis

    Här har vi också druckit champagne för att fira mitt nya jobb. Gott!


    Hej Snorkis!! Skönt att du orkar titta in här ibland! Stor kram!


    Nu är min tarte tatin klar, måste gå. Ha en mysig fredag!

  • snaily

    Hej Snorkis, härligt att se din fina muminfigur! *kramas lite jag också*
    Både tatueringen och smycket tycker jag låter som jättefina minnessaker att bära med sig genom livet!


    Gott med champagne! Blir lite sugen.


    Parnassia
    Å vad spännande med hemlig weekend!


    Nu ska ni få höra vad busig MIN make är ikväll!
    Vi blev efter maten lite sugna på efterrätt som vi inte tänkt på att handla tidigare, men kom på att vi hade alla ingredienser hemma för att göra en blåbärssmulpaj med hemmagjord vaniljsås, förutom att vi saknade ett ägg. Sagt och gjort, maken for iväg till macken för att se om de hade ägg hemma (ica stänger tidigt i obygden!). Tyckte han dröjde lite VÄL länge när han till slut ringde och sa att han träffat en f.d. jobbarkompis som han tänkte ta en öl med på puben i byn. ! Hoppsan, så gick det med vår vaniljsås! Pajen står redan i ugnen nämligen. Hör inte till vanligheterna att han sitter på puben och dricker öl så det är helt ok faktiskt. Fast om han inte kommer hemtraskandes med äggen snart funderar jag på att gå dit och hämta honom... Får man göra så? (Räknar förstås med att få stämpeln byns ragata i pannan och maken lär bli kallad toffel... )

  • viktualia

    Grattis Telis och grattis till min lillebror som lyckats med samma bedrift och det innebär att han minskar sin pendlingssträcka med trekvart enkel resa.. jaaa pendling är något som tydligen går i familjen.. hmmmm


    Heloise - inga ord... bara en kram!


    Klockarbol - akuttid på familjerådgivningen?!? kära nån... vilket kaos..Kram!!


    Ego - är lagom matt efter allt jobb och lite för lite sömn i förhållande till de tidiga mornarna... Och nu är Trollet och jag förpassade till vindsvåningen medan maken har samlat närmasta kollegorna till pokerspel och öldrickning i vardagsrummet... satsar nog på öronproppar när jag går och lägger mig om en stund...


    Piggelin - gaaaaa! FY vad spännande... Håller ALLA tummar för att allt går strålande!! KRAM!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!