• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

    Piggelin
    Åh, hoppas du slipper hela tre veckor över tiden! Är det så länge man måste vänta på igångsättning?


    EA
    Jag har glatt tonat håret som vanligt trots graviditet, vägrar en vansinnigt ful och GRÅ utväxt. Tänker att det måste vara oändligt små mängder giftiga ämnen som EVENTUELLT kan tas upp i kroppen, och det kompenserar jag genom att vara en sån hälsosam fjälluftsandande renlevnadsmänniska i övrigt.


    Här är det lite lite vitt på marken - det var det redan igår kväll när vi kom men då var det så mörkt så det knappt syntes. Ingen snö i antågande men kylan håller i sig.

  • Lapinette

    I've found it!

    Från Klockarbol igår kväll:

    Jag befinner mig på en mycket dålig plats i livet just nu. Därför drar jag mig tillbaka en stund men hoppas att jag ändå får följa er alla på lite avstånd.

    Att något så simpelt som valet att spela en nyköpt CD i datorn kunde resultera i vetskapen att allt jag litat och trott på har varit lögn och att min tillvaro kunde slås i bitar så totalt hade jag aldrig kunnat föreställa mig i mina värsta mardrömmar.
    Men så blev det.

    Jag önskar er alla all välgång och lycka i livet och att era innerligaste önskningar går i uppfyllelse.

    What??!!! Jösses, det låter inte alls trevligt .

  • MSW

    Klockarbols situation låter som världens mardröm! och på en dator kan det juh gömmas mycket olika saker som kan få ens värld att falla sönder!


  • MSW

    Nu har jag läst färdigt allt till en av uppgifterna, ska bara få ner lite skriftligt också.. Sen bara att ta tag i nästa!


  • _koko_

    Haha, håller med om att det blev lite väl snurrigt nu, förlåt!
    Lägger till högbo till listan!

    Och ja, det klockarbol är med om just nu verkar obeskrivligt hemskt.

  • Liten med Mindre

    Klockis - KRAMAR OM!

    EA - jag har oxå tonat håret 2 gånger med lilleman i magen. Och han verkar rätt normal hittills. Dessutom verkar färgen vilja stanna - för folk kommenterar den fina mörka färgen fast det är snart ett år sen jag gjorde det senast.

    Diskmaskiner - minns att Ore (väl?) bad om tips för ett tag sen, och nu får ni gärna lägga in några favoriter igen. (Eller var det kanske pb som väl haft bekymmer på sistone?) Våran är komplett tokig och det håller inte att ha den kvar tills vi hittar ett hus att flytta till.

    Blev kvar hemma idag - kunde inte med att köra bil tvärs genom stan med lilleman för att gå till naprapaten i ovädret. Andra gången det blir inställt samma dag- Törs knappt boka ny tid. Lika lite som jag vågat boka ny tid hos pt:n.

    Får ligga hemma o läsa på lite som sova-hela-natten-kuren - för nu ska jag försöka få lilleman att sluta nattäta för tredje gången. Grrr! Inga återfall tack!

  • BrudSommar2006

    AM, tack för länken, på Growing people finns visst allt!


    Snigeln, jag antar att det ska tas fler prover eller startas utredning, suck och usch.


    Klockarbol, vi har ju just lärt känna dig, fått se dig i din fina klänning och liksom vant oss vid att du hänger här permanent med oss och vi gillar dig ju! Snälla inte lämna oss, usch vad orolig jag blev, jag undrar så vad som kan ha hänt och vad som kan ha döljt sig i den förbaskade datorn, alla möjliga scenarier spelar så klart upp sig i huvudet nu och jag tänker på dig.

  • BrudSommar2006

    Jaså Piggelin, är du här med oss än.


    Jäklar vilket väder, inga vinterdäck har vi förrän nästa onsdag heller. Vill inte behöva ta ut stackars Astrid i det här ovädret, usch.

  • passionsblomman

    Klockis, ser du att alla vill att du ska hänga kvar med oss?
    Om jag vore du skulle jag plocka bort personliga bilder i galleriet och sedan berätta lite mer vad som händer.

    Nu vet ju jag redan det, men det är för många som bryr sig om här för att man ska ha råd att vara utan dem har jag märkt...

    Och kriser av olika slag har vi alla fått vår beskärda del av tror jag. Försvinn inte!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!