• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

    nähäpp, nu ska jag göra tomatsoppa med risoni och sen skruva ihop spjälsängen för vaggan har gjort sitt. 

  • Lapinette

    Bon apetit alors! Själv ska jag jobba i någon timma till. Försov oss imorse. Makens iphone har fått spelet och imorse ringde den 30 minuter försent ( i förra veckan 1 timma).

  • passionsblomman

     


    Lapinette skrev 2010-11-08 16:33:42 följande:
    nenne - har alltid undrat hur låter kaniner?

    När de blir lite arga så morrar de dovt inifrån.
    När ett rovdjur tar dem skriker de rakt ut och låter otäckt likt ett barnskrik, fast väldigt gällt. Mycket effektivt att skrämmas med när en matte försöker fånga in förrymd kanin ute i trädgården...

  • Lapinette

    pb - men i övrigt är det väl väldigt "ljudfria"? Tänker på den lilla kaninen som jag emellanåt tog hand om. Själv hade jag marsvin som liten och de "pratar" .

  • passionsblomman

    Lapis, ja ur själva strupen hör man verkligen inte mycket.

    Men jäklar vilket liv de kan föra när de tex tycker att de ska komma ut ur buren och har lärt sig att bita tag i gallret och skaka det allt vad de kan! Fenomenet går i vår familj under beteckningen "att gallra"och detkan störa ut vilken nattsömn som helst.

  • nennesjuttioåtta

    mina föräldrar skaffade marsvin för något år sen (som u gått till de sälla jaktmarkerna) och de pratade hela nätterna. Först var det gulligt, sen rätt enerverande, faktiskt. 

  • nennesjuttioåtta

    vår kanin kuttrade liksom. Men det var en bjässe med haka större än Peter Harryssons.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!