• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

    åh vad jag hade velat vara på brunchen! 


    Oms - yeiks, var rädd om dig innan du kraschar i väggen!!!

  • Lapinette

    mugglan - håller tummarna men tror att du kommer att klara av det galant! Det blir inte värre för att de är fler ... även om man kan tro det.

    nenne - vad mysigt det låter med Snigelbesök och kamin i brasan ... eller kanske var det tvärtom !

  • Lapinette

    Själv försöker jag nu styra om en kund som vill komma hit för en presentation dagen efter vår ost- och vinkväll i nästa vecka. Ska försöka få honom att komma på eftermiddagen .. han vill komma på morgonen!

  • nennesjuttioåtta

    Lappis - hahah fan vad trög jag är! Jag tänkte Snigel i brasan som tvärtom...

  • nennesjuttioåtta

    usch vad trist att det blir mörkt så tidigt nu.  

  • nennesjuttioåtta

    stackare, vilken megadunderflunsa du råkat på, kaninen!

  • Lapinette

    Ja, man hinner ju knappt gå upp på helgen och så är det mörkt igen! Ska man göra något när det är dagsljus måste man skynda, skynda. Vore skönt at alltid ha sommartid.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!