• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

    Lappis: din man och min man och jag kan bilda klubb i kriget mot oartiga idioter på stan! någon mer som vill vara med?


    Att inte säga tack när någon håller upp en dörr är så slött att det är helt galet!

  • Ore

    Jag är gärna med i den klubben!!!

    Brukar alltid säga tack när någon håller upp dörren åt mig. Tänker på det när det är dubbla dörrar på ett ställe på jobbet, för när någon håller upp den första dörren åt mig så säger jag tack. Men sedan ställer jag mig ju inte och väntar på att personen i fråga öppnar nästa dörr, utan då öppnar jag den. Men jag får sällan ett "tack"...

  • Lapinette

    AM - känner så väl igen dina kommentarer ovan från maken. Just det där med folk som inte kan ge vika på trottoaren, att folk tror de är ensamma på denna planet. Jag ursäktar oss svenskar med att säga att det är för att vi har så mycket plats (det är inte så "trångt" i Sverige ).

    Åhhh Hattis, jag måste ha missat. Har du testat minus idag. Din stackare! KRAM

  • Ore

    Hihi, att börja jobba igen är på sätt och vis litet som tiden efter nyår. Man har full sjå att leva upp till nyårslöftena. I mitt fall så tömde jag i princip hela inkorgen i mailen, som var överfull, och har nu lovat att rensa och sortera allt eftersom. Men det är lättare sagt än gjort, har jag märkt. Det ligger något dussin mail kvar sedan förra veckan som jag varken sorterat bort eller slängt...

  • Ore

    Lappis: Skönt att höra att det iaf är på väg åt rätt håll för din del!

  • MSW

    Åh har börjat kolla på nya delkursen, vi har inlämningar på fredag, tisdag, onsdag och tisdag igen! Har (som vanligt) RÅÅångest för hur jag ska hinna med och klara allt! Jag förstår inte varför jag pluggar! Har aldrig i hela mitt liv haft så mycket ångest som sedan jag började skolan! Det känns verkligen som det är något jag liider mig igenom!


    Nu ska jag iaf gå och äta lunch hos mamma (som passar A)!


    I eftermiddag är det månadens blodprov som gäller och ta igen några timmar från praktiken!

  • passionsblomman

     


    fru AM skrev 2010-11-08 11:02:06 följande:
    Lappis: din man och min man och jag kan bilda klubb i kriget mot oartiga idioter på stan! någon mer som vill vara med? Att inte säga tack när någon håller upp en dörr är så slött att det är helt galet!

    JAG ÄR MED! Jävlar i havet vad jag är med!

    Ååååååh jag sitter här och KOKAR över hur Snaily blev stående där på båten!
    Och jag kan försäkra att jag blivit irriterad OCH sagt till tillräcligt många gånger för att antagligen förtjäna en egen T-shirt med "be polite or I will bite" eller något.

    I samband med detta måste jag skryta lite lagom över min son, som medan vi varit på CvL i veckan som gick, lekte med en kompis. De har varit iväg på bla lekland och när jag frågade hur han skött sig sa mamman att "ojojoj vilken liten gentleman ni har! Han har öppnat dörrarna, tackat så artigt för allting, och hjälpt till på alla sätt"
    DÅ blir man jätteglad och känner sig som att man iaf är med och försöker bidra till en värld där man beter sig som folk mot varandra.

    Apropå det där med att stå många på trottoaren och prata: Vi satt på restaurang i Västerås i torsdags och vi hade fönsterplats och sonen säger plötsligt följande:
    "Jag gillar inte när det står sådär många och bara pratar ute där man ska gå!"
    ???? Nähä?

    "Nä, jag tycker det ser konstigt ut. Jag vill säga till dem att gå in på MC Donalds och ta sig en hamburgare och prata där istället!"



    Haha! Undrar vad de skulle sagt ifall han faktiskt hade sagt så till dem....hihihi!

    (nu är jag inte emot att man pratar utomhus, men jag tyckte det lät roligt)

  • passionsblomman

    Hattis, Skitminus!!!

    Ore, arbetsnamn finns inget. Det tror jag inte jag ens är mentalt förmögen till förrän om utifall det skulle bli större anledning. Men med alla passningar till mitt nick ffa i andra tråden, så får väl gärna fröet bli en grodd så här till att börja med.
    Vi hade förresten aldrig något arbetsnamn på magen när vi äntade på sonen heller när jag tänker efter.

    OMS, herregud vad mycket!*skickar en kram*

    BS, jag sa nog inte utan tänkte bara att FY vad gräsligt jobbigt med Astrids prover och värden! HOPPAS det är ngt so sbnart rättar till sig!

    Och Hektor! HEJJA killen! Knata på knata på!

    Skit, det var en massa mer, det vet jag....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!