• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

    Vinkar in innan det är dags att göra sig i ordning för sängen!


    Mugglan: Hur är det med er? Känns det som ni kunnat smälta det något? Är det i veckan det är KUB(-blodprovet)?


    Piggelin: Åh, hoppas ni inte behöver vänta så länge på lill-syskonet, och hoppas de får varsin födelsedag!


    Fru E: Är fortfarande så otroligt glad att ni är gravida!!


    Hattis: Håller tummarna för testningen imorn!!


    Start: Hoppas att det kommer fram ngt snabbfixat, så att det snart kan bli ett plus som stannar!!


    Vet inte om jag kommenterade det, men BS fy vad trist med värderna! Hoppas att det inte är något för allvarligt som ligger bakom! Har ni någon aning alls om vad det kan bero på, eller vad säger läkarna?


    Hm, förresten, om ingen fortfarande har satt sig emot så tycker jag att Parnassia kan boka bord på tre liljor? Vi är 8 som kan, om jag har räknat rätt, sen borde det rimligen inte vara några större problem om vi är 7 eller 9..? Alla har väl kanske inte lämnat besked än..


    Här har vi faktiskt fått riktigt bra ordning nu.. På övervåningen åtminstone! Sen är det juh lite småpill kvar, men på det stora hela.. Men skönt är det!!


    Puss och kram!

  • fru AM

    Tack alla för en mycket trevlig, mysig och bra lunch! Vi är glada att grejerna kom till rätta, Hattis, men synd att det hände överhuvudtaget - hade varit kul att prata mer med dig! Håller tummarna för morgondagens testning!


    Vi är lite matta efter gårdagens middag och trötta barn som härjat hela dagen idag (jag fick ju i alla fall ett par timmars paus från dem ) Nu tv och te, sen natti natti!

  • Oms

    Halloj tjejer, jo här har dagen fortsatt relativt lugnt med vänbesök, matlagning och läxgenomgång med storan och jag måste ju säga att brunchen var dagens höjdpunkt! jättekul att träffa de flesta av sthlmsgänget igen och det var inte fyskam att få en våffla till det

    EA - GRATTIS!!!! underbart! jag har hållt tummar o tår och det verkar ju ha fungerat denna gåg iaf

    Hattis - skönt att ditt lilla etui kom till rätta men o så synd att du inte kunde vara kvar med oss på brunchen idag - men kul att du kom en sväng iaf! jag håller tummarna för att detta är ett nytt symptom att lägga till listan för andra att noja över

    har inte läst på men på lyckats utläsa att *piip(FB kompis)* och Lappis är sjuka - krya på er och hoppas hoppas att det inte är det hemska supervirus som går nu, man blir tydlgen helt sänkt!

    PG - är det ruvning på gång nu? spännande o vad roligt!!! håller tummar o tår!

    EGO - efter en sjukt jobbig höst så gick luften ur mig i onsdags em och jag har knappt presterat på jobbet sen dess, har knappt orkat vara social hemma eller m vänner heller för den delen på länge nu... och de gånger jag ändå trotsar min asociala ådra så visst fungerar det men ack vad slut jag är efteråt...

    i onsdags pratade jag med en enhetschef på sjhs dit remissen för den stora är skickad. Han ska nu ta tag i detta och vi ska höra om ca 2 v igen för då bör man ha hunnit gå igneom hennes fall och veta om ytterligare utredningar behövs eller om hon kan börja "behandlas" och i sf vart... skönt.

    Det är minns sagt enerverande att skolan har lyckas skicka remissen fel o dessutom ofullständig hela 2 ggr redan och att JAG ska reda ut detta hela tiden... tiden går och klockan tickar och min stora tjej har inte mer tid nu - hon får ju för sjutton betyg satta om ca 1 månad och då är det liksom för sent att börja hitta åtgärder för att ge henne chans att kunna ta del av samma undervisnign som alla andra... har fått omdömen nu inför betygsättningen och de har vi gått igenom ikväll, vissa bättre än andra men bli så sne på en av lärarna som skrev " det är frustrerande och oerhört provocerande att du låter så mkt av lektionen gå innan du kommer igågn och presterar ngt" osv osv... men herregud... Vart var den läraren när arbetslaget fick en genomgågn ang dotterns svårigheter i skolan... vet hon i öht ngt om ADHD och liknande tillstånd? provocerande?! men vad bra att hon skrev så - DET lär ju göra deras relation bättre.... NOT!

    jaja, har mailat läraren i fråga, gått igenom alla andra ämnen och skrivit upp vilka 5 lärare jag ska maila imorgon ang olika uppgifter som tydligen ska vara klar nästa vecka - hälften av dem känner dottern inte ens till o de andra hälften vet hon inte hur hon ska göra...

    när ska jag jobba???

    och ovanpå detta funderar jag på hur vi ska få ihop tillräckligt med fickpengar till resan - har nog aldrig haft så mkt utgifter som nu... och när sjutton ska jag hinna träna? 3 dgr i veckan är helt åt barnen m  att umgås och gör aläxor och 2 dgr jobbar jag sent - så på helgerna ska allt hinnas med...

    jag vet att man inte får säga det men ibland så undrar jag vad jag tänkte när jag bestämde mig för ha barn... de är det bästa jag har men åh vad jobbigt det är att känna sig så otillräcklig på alla plan samtidigt... maken förstår nog int eheller riktigt hur mkt jag slits mellan alla måsten utan tycker också att han får lida av min brist på tid o ork - visst, han har rätt men jag skulle ju helst vilja att han var kvinna och förstod hur det känns, inte bara får höra det av mig utan även känna det... jaja ni fattar.

    nu ska jag surfa vidare och sen är det sängen som kallar, natti natti på er!

  • Hattis

    Minus. Visserligen en liiiten risk att jag testat för tidigt, men ställer in mig på tant i övermorgon

  • MSW

    Kramar till Oms, låter inte alls roligt! Låter som att den där väggen börjar komma lite väl nära.. Och även till Hattis!! Gissar att det känns extra trist denna månaden!


  • smint

    Oms: hu vad mycket det är för er nu. Hoppas du hinner andas mellan varven också.  Styrkekram


    Hattis: Nej vad trist med minus  Hoppas det var för tidigt helt enkelt..


     


     

  • Ore

    Nej, Hattis, vad tråkigt med minus Hoppades ju på att du skulle få ett plus så det blev en rejäl plusvåg här...!

    PB: Huuu, vad kallt... Hoppas eldningen gått bra!

    Oms: Usch vad mycket på en gång... KRAM till dig, och hoppas verkligen att det lugnar ner sig för dig. Mycket tyngd på dina axlar just nu...

  • snaily

    Godmorgon!


    Hattis
    Fy så trist att börja veckan med ett minus!


    Oms
    Låter som om dygnet skulle behöva ett antal fler timmar, eller veckan några extra dagar... Galet ogenomtänkt uttryckt av den där läraren!
    Kram till dig!


    AM
    Är det i slutet av februari du ska på lunch med drottningen? I så fall får du hälsa till min svåger! (vet inte om han tänkt gå men sett att han är bjuden)


    Vi har mellanlandat hos syrran efter lätt kaotisk överresa med färjan igår. Helt överfullt och vi fick först ingen plats i djursalongen trots bokade platser där, där satt en massa människor UTAN djur! Tydligen får man boka plats där ändå, helt galet tycker jag och tänker skriva ett argt mail till färjebolaget. Så vi fick stå upp en bra stund innan en snäll personal kom och styrde upp det hela - tro inte att någon flyttar sig (eller sin stora väska som sitter på en egen plats!) frivilligt när man står med hund, packning och höggravid mage och pustar.


    Idag går färden norrut igen för maken har ju ett sånt där jobb han måste gå till imorgon... inte alla som kan ha det lika glassigt som jag.

  • Ore

    Snaily: Hur kan folk med att INTE flytta varken sig eller packning? Tror de att deras väska kommer få fysiskt dåligt över att inte vara i närheten av dem?

    Argt mail till färjebolaget låter bra

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!