• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

    Piggelin är fortfarande hemma ser jag. Förstår att det känns segt.

    EA - och du är gravid och glad?!

    Själv mår jag så sakteliga (med verkligen betoning på sakteliga) bättre. Jättestrist att jag missade brunchen idag men jag är inte alls mitt vanliga jag och jag orkar inte ens tänka på att försöka vara social. Har istället varit vid minneslunden där jag har min mormor och morfar, storhandlat och nu är det tvätt som gäller. Inte alls lika roligt och trevligt som brunch .

  • passionsblomman

     


    BrudSommar2006 skrev 2010-11-07 10:29:36 följande:
    PB, nio grader, brrr. Ni har ingen värme ni kan komplettera med, el eller så, om ni blir tvungna att åka hemifrån på vintern och inte är hemma och kan elda?

    Nej. Det är därför vi hela tiden varit inställda på att byta system så vi får ack.tankar och elpatron. Det bolmande inrykandet har liksom mest påskyndat det hela med något år.
    Det ska bli så skönt när det är gjort!

  • Hattis

    Det första jag måste säga är GRATTIS EA Jag hoppas att du har inlett den nya plussitiva vågen!

    Så glad jag blev även för PB - ruva lugnt! Lite för spännande nästan!

    Lite tjoho då September - hoppas att du får de svar du vill ha snabbt som blixten. Då gissar jag att du redan har börjat med en del av behandlingen som du skrivit om. Eller har jag missförstått?

    Piggis - Men då!

    BS  - vad jobbigt med Astrids järnvärden och matvägran. Knepigt med vägbulorna också där, sådana kan ju dyka upp lite varstans så det är nog lite fiffigt att ni har listat ut vad de kan orsaka så att ni har en (liten) chans att vara beredda.

    Det hade helt klart varit trevligt att stanna liiite längre än vad jag gjorde på brunchen Jag har i alla fall fått tillbaka det jag tappade och får väl hoppas på att förvirring är ett symptom! Tänkte testa imorgon och hoppas hoppas hoppas på denna vår bästa chans på läääänge.

  • Hattis

    * rättar mig själv en aning* PB - inlägget ovan - inte bara nästan. Och alldeles för spännande. Kram!

  • viktualia

    Vickan är hemma i hålan igen!


    hattis - bra att du fick tillbaka grejerna... men himla trist att du var tvungen att ränna iväg!


    Tack för mysig brunch - alla ni som var där!!


    Ego - nu är jag såååååååååå sömnig...  ska klara av ett mkt seriöst telefonsamtal strax... gääääsp...

  • passionsblomman

     


    Hattis skrev 2010-11-07 18:18:14 följande:
    * rättar mig själv en aning* PB - inlägget ovan - inte bara nästan. Och alldeles för spännande. Kram!

    Just precis! Och tack!

  • start september

    Hattis,

    håller tummarna för morgondagen!

    Nja, ingen behandling ännu, utan det är de sk dag 3 proverna som tas nu och sen en undersökning där livmodern spolas så att man kan titta på formen, om det finns myom eller ärrbildningar eller något som kan förklara varför de inte vill stanna kvar. För att proverna ska funka fick jag låta bli Albyl Minor denna månad. Ett pluss med efterföljande MF hade bromsat allt ytterligare ett antal månader.

  • Telis

    Tack för en supertrevlig brunch!


    Tråkigt att du bara hann säga hej, Hattis, men skönt att grejorna kom till rätta. Och ett stort, stort lycka till imorgon! Hoppas på ett fett +!

  • start september

    Piggelin, jag som gick över 12 dagar minns också hur det känns. Ta det lugnt, och försök hitta någon dålig DVD-box att titta på eller så.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!