• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

    Snaily: Tycker absolut att höggravida fruar har all rätt att inte uppehålla sig några längre stunder på Enduro-tävlingar, utan att någon ska behöva höja ögonbrynen över det Och ännu mer om man slänger in en korv som inte gillar oväsen i ekvationen...


    PB: HÄRLIGT att allt verkar ha gått bra. Vid det här laget måste miniblomman vara uppe i åtta celler, minst - väl? Har du något arbetsnamn förresten? Vi kanske ska synkronisera mellan trådarna för att minimera förvirring


    Jag är litet småputt över att min planerade "gå på stan-tur" med syrran kom av sig. Jag åkte in till stan, lastade ur vagnen, satte i lillkillen och han kaskadspydde över hela sig och vagnen. Det var bara att torka bort det värsta, packa in oss i bilen och åka hem. Och väl här har han nu ätit både välling och mat och mått prima, energin är på topp. Jaja...

  • muggles

    Ngn som hört av Piggelin???  Jag fick ett tomt sms - funderar på om min Nokia inte är kompatibel med hennes android och om hon försökt skicka en bild på en liten kotte... Nyfiken som attan!

    Härligt att höra att allt gick bra PB!

  • Lapinette

    Och hurra för inga brutna snigelmans ben ... fast sniglar har väl varken armar eller ben ?

  • passionsblomman

    Hallå tjejer! Vi är hemma igen nu. I ett hus som är 9 grader varmt efter att ha stått tomt och oeldat sedan i tisdags. Så jag prioriterar likosm att elda just för ögonblicket...(läs natten)
    Alla lampor i huset är dessutom tända, massor av stearinljus och självklart kakelugnen i salen. Här ska värmas!
    Sambon är iväg och jobbar, sonen är påtvingad alla varma saker jag hittade och jag knatar runt i underställ och massor av fleecetröjor.

  • smint

    Ore: Trist med inställd shoppingtur, hoppas att det bara var tillfälligt för sonen. Skönt att han ätit lite nu.


    Vi var på middag hos vänner och dottern röjde runt och var superpigg, fick välling och satten sig sedan upp snabbt och stoppade nappen i munnen, och började kräkas.. har inte kommit mera ännu och ahr druckit lite vatten.. hoppas på att det var en reflex av nappen och inte ngt annat. eller av hostan som hon har.. Just nu är hon iaf vaken och ser på film.. hoppas hon somnar snart..


    PB: Skönt att ha kommit hem, men mindre skönt med det kalla huset. Hoppas ni får upp värmen snart.  Hur mår du idag?  


     

  • Fru E

    God morgon!


    Tyst och lugnt var det här


    Lappis-hur är det med fökylningen? Hoppsa du lyssnar på kroppen och vilar!


    Ore-trist med inställd shoppingtur när man är så inställd på det ni får dubbla tidne till nästa gång istället


    Oms-*vinkar* hur går det med allt hemma


    Porchez-trist att du lämnar oss men du vet var vi finns när du känner dig redo det finns så mycket mer än barnprat i tråden!


    Snaily-tur att ni slapp frysa på tävlingen du och Korven och att maken klarade sig helskinad hem
    Ser verkligen framemot att få högre kroppstemperatur om det nu stämmer eftersom jag är en STOR fryslort

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!