• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

    FruE - GRATTIS! Superduperhärligt! Skoj att vår mesta bagare fått en bulle/muffin/kaka? i ugnen!

    BS - krama lill-Astrid från oss! Massor med pigga på sig och blir frisk-hälsningar!

    PB - heja snyggon!

    O så lite extra kryapåsig till kaninen som inte ens orkat tänka träning.

    Telis - jag skulle göra som Vänner föreslog och fortsätta erbjuda mat på vanliga tider, men utan att truga. Och så fram ´med allehanda plockmat som kan locka till nya lärdomar. När det gällde Mindre passade jag på att införa mat med mer bitar när hon ändå kinkade. Hoppas slippa det bekymret med lilleman.

    Brunch - jag kommer! Om ingen mer härlig förkylning bryter ut här hemma. Hoppas att det blir själv också - behöver en paus inför 6 dagar själv med barnen nästa vecka.
    Vem har bokningen, ifall jag blir tidig?

  • Liten med Mindre

    Porchez - lycka till och pigga på dig. SÅ klokt att du tar dig tid att landa med dig själv!
    KRAM!

  • nennesjuttioåtta

    Hurra, nu är PB i ruvarbåset! Heja hönan!


    EA - måste bara säga det igen JJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Åh fy fan vad gött! 


    BS - Stackars lilla Astrid, hopps det inte är något allvarligt!


    Telis - risotton blev tokbra! Gott med laxen och den där färskosten till! 


    Piggelin - åh hoppas du slipper gå över 16 dagar som jag gjorde, önskar jag hade tips men jag testade alla och inget funkade (ja, förutom fönsterputsandet testa det!)

  • 3barnsmor

    Det är lätt att återgå till att smygläsa märker jag Hursomhelst grattis EA till ett efterlängtat + och grattis PB till en mini tillbaka i magen. Vilken fredag!

    Jag måste bara berätta hur det kom sig att jag började smygläsa tråden. Jag gifte mig liksom många av er sommaren 2006 och hängde därför på bröllopstorget. Efter bröllopet började vi med syskonförsök och då råkade jag hitta frullans inlägg och det var rena underhållningen. Jag var liksom tvungen att fortsätta läsa för att se om ni lyckades eller inte. Jag var ju liksom i samma situation som er. Tiden att hänga med i tempot i tråden fanns ju inte, då jag inte hade tillgång till dator på jobbet och på kvällarna var barn och mera jobb. Det är det egentligen fortfarande, så vi får se hur mycket jag hinner hänga med här.

    Vänner: Du är inboxad. Kan tänka mig att du är nyfiken. Jag är dock lite blyg och har inte vant mig vid att vara ute ur smygläsargarderoben :-0! 

  • Parnassia

    EA - Du har plussat!!!! Fantastiskt! Grattis!!!! Åh vad kul! Vad säger maken? Och har ni berättat för fler, eller hur tänker ni med det?

  • Parnassia

    PB - vår nya höna! Härligt! När blir TD? Kram på dig! Fira ordentligt på kalaset ikväll nu, alkoholfritt bara. Kram!

  • Parnassia

    BS- Usch det lät inte roligt med Astrid. När blir det dags för nästa steg tror du?

  • nennesjuttioåtta

    just det - 3barnsmor - VÄLKOMMEN! Eller ska man säga ÄNTLIGEN!!??!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!