• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

    Stackars Astrid!

    Set att pb har lämnat oss ... tumhållningsposition intas.

  • Telis

    BS, oj, stackars Astrid! Hoppas att det inte visar sig vara något!


    Tack för input om matvägran! Hur har ni gjort, har ni försökt varje måltid ändå eller ska man bara lägga ner ett par dagar och servera ersättning och majskrokar typ? Det går ju ingen nöd på honom så länge han äter ersättningen.

  • Tinga

    EA - åh, så underbart härligt med ditt plus!!! Jättegrattis till både dig och din man! Vilken fredag!

    Hinner inte läsa ikapp nu, så återkommer senare till firandet!

  • fru AM

    BS: jag trodde nog att det var Astrids prover eftersom jag mindes att det var något prov ni hade kvar att lämna ... Oj - hoppas verkligen att det inte är något farligt! Lilla Astrid! Usch vad det är jobbigt när de ska ta prover på de där små Kram till dig och henne!


     


    Telis: Om jag var du skulle jag nog framhärda lite med maten ... om du orkar. Plötsligt släpper det ju igen. Fast jag VET hur frustrerad man blir innan det gör det. Vill han kanske äta själv? Du kan ju börja servera lite lämpliga finger-food-saker.  Halva frikadeller, äggbitar, kokta potatiskuber, broccolibuketter i miniformat ...?

  • start september

    Nämen! Grattis Fru E med make! Åh  vad glad jag blev!

    Glad också för att PB verkar vara på väg nu i alla fall.

    Det lät ju inte alls något roligt med Astrids värden. Hoppas de kan hitta vad det är och det är nnågot osm är lätt att göra något åt.

  • Ore

    Oooohhh, nu är klockan nästan 14. Håller tummarna superjättehårt!!!

    AM: Ankföreställning låter intressant


    Telis: Jag inser att lillkillens matkrångel varit väldigt lindrigt. Vi har insett att han ogärna äter när han är trött. Men är han pigg och inte vill äta så brukar det gå att lösa genom att han får en egen sked att banka med. Helst ska han då få banka på tallriken, och gärna skvätta litet med maten. Kräver storrengöring av honom, den som matar och halva köket efteråt men det brukar iaf innebära att han får i sig en hel del mat...


    Hade han matvägrat totalt, så skulle jag nog fortsatt prova åtminstonde två gånger om dagen (en med gröt och en med mat). Tror jag. Det är ju situationsberoende också, men grundtanken hade nog varit att inte släppa försöken att mata helt och hållet. Men samtidigt så kanske det kan vara bra med några dagars paus, och sedan "nystart"?

    Jag tror inte det är fel vilket du än väljer att göra. Med ersättning och majskrokar kommer han ju def. inte svälta ihjäl, så det är ju mest en fråga om vad du och maken tycker verkar vara mest "pedagogiskt" rätt inför framtida ätande, det är ju ni som känner lille Televinken

  • Ore

    Haha, jag har för första gången på evigheter gått in hit via sidan med alla senaste trådar.

    Vad säger ni om denna tråden? www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m3857806.html

    Den gulliga gesten kanske inte är så gullig ändå, som första svaret (och när jag kollade även enda svaret) är inne på...

  • Ore

    BS: Usch, det låter jobbigt för lilla Astrid. Och för dig och maken...

    Hoppas att de hittar 'felet' snabbt, och att det inte är något allvarligt...

  • muggles

    Hinner inte alls in här eg...


    Men vill såklart framföra ett JÄTTEGRATTIS även här till EA med make! Äntligen som Gert Fylking skulle sagt! Jag är så glad...


    Är PB iväg och får tillbaka sitt ägg nu? Hoppas allt går bra.


    Vårt seminarium gick jättebra (och jag har fått god credit från kollegor och chefen känns kul). Nu är det nästa event på mån och tis som gäller, så...


    *loggar ut*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!