• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

    "Vi är på väg hem från sväronen igen nu. Det blev verkligen inte mycket att hoppas på - två ägg bara, och jag känner mig helt trasig av alla känslor. "

    Kaninen har varit inne och snott inlägget.

  • fru AM

    Muggles: förstår din oro och dina tankar. När det gäller det ekonomiska avbräcket kanske det finns någon gravidförsäkring som kan hjälpa upp en ev lång sjukskrivning? KRAM!

  • Lapinette

    Förstår att pb mår skit men jag hoppas fortfarande på två guldägg. Det har hänt förr, det kan hända igen!

  • Parnassia

    Läser PB:s sms och skickar allt hopp, ork och tro jag kan uppbringa! KRAM!

  • fru AM

    Meddelande från PB:


    "Vi är på väg hem till sväronen nu. Det blev verkligen inte mycket att hoppas på - två ägg bara, och jag känner mig helt trasig av alla känslor "


     


    Ååhh - GROUMPFFF-kram med PB & Muggles i mitten!

  • Liten med Mindre

    Muggles - det är ett jobbigt besked att smälta. Hormonerna hjälper ju inte till - och jag minns hur jobbigt det var att berätta för folk om Mindre när vi väntade henne, för jag visste inte alls om jag var glad - hur efterlängtad hon än var. Det gick ju tack o lov över i andra trimestern.

    Det handlade ju bara om ett barn - men var jobbigt nog ändå. Kontentan - du får känna att det är jobbigt. Och andra får känna att det är skoj, när de slipper all oro och hormoner.

    Skickar ett lass kramar till!

  • Telis

    muggles, jag blev faktiskt också förvånad över hur många här som tycker att det är häftigt med tvillingar, jag själv skulle inte tycka att det var ett dugg häftigt så jag förstår dina känslor till 100%. Möjligen skulle det vara häftigt första gången men när man redan har ett, nej inte dugg. Fast för min egen del är det inte graviditeten i sig som skulle vara det värsta orosmomentet utan det som ska komma sen, jag är helt slut av ett barn så jag fattar inte hur jag skulle palla med två pyttisar och en större. Försök tänka som Ore (tror jag det var) sa, att det är en riskgraviditet betyder ju "bara" att risken för komplikationer är något högre än vid en enlinggraviditet, inte att det måste bli komplikationer! Kram!!


    PB, j*vla sk******t!!!! Förstår att det känns bortom allt hopp och allt är bara förtvivlan just nu. Jag vet hur fruktansvärd väntan på telefonsamtalet som ska berätta om ev befruktning och kvalitet är! Men jag fortsätter att hålla tummar för dom små äggen åt dig!

  • Liten med Mindre

    Tack för input om barnomsorg. Jag vet inte om det går att betala extra för extra tid på loven. förmodligen inte. Nåväl - maken kan behöva vara lite extra tid med barnen...

    Men jag är i alla fall tacksam för att vi har en mänsklig dagmamma - hon hjälper till om hon kan och behövs. Flyttar dagar o timmar, och har ett extramantra att barn inte ska tappa bort vantar. Fast visst händer det ändå när liten virrpanna tar av sig vantar på bussen eller nåt sånt.

    PB - hoppas på de två guldäggen!

  • Liten med Mindre

    Telis - vi pratade om det där med hur jobbigt det är med barn emellanåt senast igår. Insåg att vi är bevis på att man växer med uppgiften. För visst tyckte vi att det var jättejobbigt med Mindre emellanåt, men nu ser vi tillbaka på det som semester. Och vi klarade av det både då och nu, fast man ibland undrar. Men det gjorde vi ju med ett barn med...

    Just nu undrar jag vad jag ska göra med gnälliga, underbare, söte och mammiga lilleman..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!