• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

    Men EA vi bryr oss inte om vädret i Skåne. HUR MÅR DU???!!!

  • Ore

    Tummen upp för det, Lappis!!! Hoppas det tickar på SNABBT i kön!

  • Vännerfan

    Inne och kollar hur det går för EA! Hoppas det inte kommit något mer blod!!

    Lappis, Hurra för plats 56!

    AM, Kul att luncha med drottningen! Akta dig bara så du inte kallar henne för upptejpad gädda så hon hör! Alltså, det var bland det roligare jag läst i tråden för det kom så oväntat då när ni diskuterade kungafamiljen, så därför kommer jag fortfarande ihåg det!

    *Läser vidare och väntar på att Mugglan ska logga in*

  • passionsblomman

    Nu drar vi till sväronen och aktar oss längs vägen för älgar, rådjur och "de där buckliga djuren" som min son sa när han inte kom på vad Vildsvin hette.

    Vet ni vad det är för särskilt med den här dagen?
    Jo det är den första på en jädra massa dagar UTAN nässprayen!

    Piggan är inte på BB -nu funkar nämligen vår sms-linje.

    EA, en särskild kram till dig.

    tråden!

  • Fru E

    Lappis-


    Tinga-jag övergav tanken på hissgardin när jag inte hittade några som passade utan att vara alldeles för dyra. Det blev Ikeas panelgardiner som man drar på en skena

  • Vännerfan

    Yttre press fick jag också min första förlossning, men jag ville bara få ut honom plus att jag var rätt borta av all lustgas, så det var nog därför jag knappt ens minns det mer än att det står i journalen.

    Lycka till nu Piggan!! Det kommer gå bra tror jag!!!

    Och lycka till med äggplock PB!

    Frullan, Håller ni på med syskonförsök nu? Du kanske har skrivit om det, ska läsa ikapp mer...

  • Vännerfan

    Koko, Så hormonspiral ska inte sättas in vid mens? För det ska kopparditon göra. Jag är lite orolig för det, för min mens är nästan slut och jag ska dit imorgon. De vill eg. att man kommer någon av de första dagarna av mensen, men är man oregelbunden som jag är det ju inte lätt att veta när man ska boka in sig då.

  • Vännerfan

    Måste logga ut nu. Återkommer helt klart, alldeles garanterat, lite senare!

  • MSW

    Hej alla!


    FruE: Du verkar vara vid hyffsat gott mod iaf? Ingen tant-invasion ännu då eller? *fortsätter hållar tummarna*


    Pb: Åk försiktigt! *hållertummarna för bra ägg skörd som blir ett plus i slutändan*


    Heja heja plats 56!


    Är det ngt särskilt med premiepensionerna just nu? Har ringt försäljare ang det både idag och igår..? Bara en tillfällighet kanske!


    Nu ska jag återgå till min text och se om jag hittar "de tre sakerna en öppen verksamhet ska ha" i det kapitlet som är anvisat!


    Kram och

  • MSW

    Och vad är det med mugglan som gör att Vännerfan väntar på att hon ska logga in och garanterat kommer in senare..? Eller är det bara jag som läser in för mycket i det hela?


    (hej förresten Vännerfan)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!