• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

    Och:


    Vinka till Frullan!!! tjohoooo på dig, din gamla uv!


    Och - standard väckarklockstid 5.40 har återinförts här... urk.

  • Tinga

    Vickan - vad kul att det var precis så roligt för dig att komma tillbaka till jobbet som du trodde att det skulle vara.

  • viktualia

    hm.... borde kommentera massor.. säkert.. men:


    fru E - grymt att hålla oss på sträckbänken! men men.. tummarna hålls!


    AM - galna hyresgäster *beklagar*


    Piggelin - hoppas att förlossningen blir sansad och skonsam!!


    PB - hoppas allt går strålande bra!!

  • snaily

    Vickan
    KUL att det var så KUL att komma tillbaka till jobbet!
    Men - 5.40!!? Det är ju helt sadistiskt tidigt! Fast du kanske kan slumra till lite på bussen också?


    Tinga
    Progesteronvitt som uttryck tror jag jag snott (lånat) från Telis.

  • snaily

    Pratat evighetslänge i telefon med en kompis som jag normalt sett pratar väldigt ofta med men nu inte hört av på flera veckor. Började nästan bli lite orolig för att det hänt något dåligt, men hoppades på att anledningen varit att hon svävat runt i en kärleksbubbla - hon har nämligen nyligen träffat en ny kille. Och så visade det sig vara också. Så glad för hennes skull!

  • passionsblomman

    Vickan, jag visste väl att du skulle trivas som fisken i vattnet!

    Telis, OMG, jag säger som jag brukar; tur att folk inte hört mig ibland, för då hade de ringt soc. Och då hade man väl inte haft något barn alls är jag rädd.
    Alltså, jag förstår och känner igen hur väl som helst. Sådana där dagar ingår. I min lilla bok där jag skrivit till min son är det väldigt många sidor där jag ber honom om förlåtelse för att jag tappat tålamodet.

  • Klockarbol

     


    passionsblomman skrev 2010-11-01 22:42:31 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m3854913.html Oj....

    Jo. "Oj" är nog en rätt bra beskrivning...
    Har funderat mer än en gång över om inte det nicket skämtar med oss aprillo eller nåt.

    Nog är förälderns lott i livet att ständigt oroa sig och ha dåligt samvete? Jag tror att det ingår i arbetsbeskrivningen.

    Fast... det kompenseras helt klart av att man kan gå på senaste Disneyfilmen på bio utan att få skumma blickar av övriga biobesökare
    Jag hade en kollega som "lånade" äldsta dottern för en massa år sedan så han kunde gå på Magnus Uggla-konsert utan att skämmas  
    Dottern var överlycklig och blev bjuden på massor med konserter med alla möjliga "småbarns-stämplade" artister. På något sätt lyckades maken snirkla sig med också allt som oftast!
    Gladast var nog jag som slapp gå på konsert och festival öht!

  • passionsblomman

    Då har vi stilla funderat samma sak. Har du räknat antalet trådstarter någon gång? Det har jag. Första veckan kom h*n upp i ett 70-tal. And still going strong. Det du!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!