• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

    Men PB, ååååååh vilket skiiiiiiit! Stor, stor kram! Hoppas att provsvaret hinner komma fram till imorgon, det säger ju en del om "kvaliteten" på äggen. Lider med dig både för äggblåseantalet och huvudvärken!


    Men jag undrar om du skulle få betala något om ni avbröt nu? När vi misslyckades med vårt första försök fick vi veta att det inte räknades som ett försök eftersom det inte gått till ET. Men då hade vi iofs köpt ett trepack, om det kan ha spelat in?


    Jag tror inte att du behöver oroa dig för att dom skulle säga heller att du inte fick göra ett nytt försök, bara på grund av en här gången. Förra gången fick du ju till och med till frysen och det tyder ju på att äggen inte är av dålig kvalitet även om du är svårstimulerad.


    Men strunt samma om betalningar och nya försök - nu håller vi tummarna för den här omgången! Stor kram igen!

  • Telis

    Vad säger ni andra om ost och vin den 17:e? Lappis, AM, Cicci, Frullan, Hattis (hoppas att du inte kan då! Äta annat än popcorn och Trocadero, that is), Frejis, Liten, andra stockholmare eller utsocknes som kan en vardag?

  • fru AM
    Telis skrev 2010-10-28 13:03:13 följande:
    Vad säger ni andra om ost och vin den 17:e? Lappis, AM, Cicci, Frullan, Hattis (hoppas att du inte kan då! Äta annat än popcorn och Trocadero, that is), Frejis, Liten, andra stockholmare eller utsocknes som kan en vardag?
    Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • passionsblomman

    Jag har iallafall varit och hämtat ut mer av recept på apoteket, och medan jag ändå var iväg så var jag förbi KomVux och fyllde i en ansökan om att läsa matte i vår, eftersom jag behöver det för att ha behörighet till högskolan.
    för jag är ju inte bara ofrivilligt sekundärt banrlös, jag är arbetslös också.
    Kapitallös, konditionslös och hopp-lös kan jag läga till på lös-listan.

    Kan man inte bara få vara medvetslös och bekymmerslös en liten stund, bara för omväxlings skull?

    -Men já ä inte bitter. Nää.

  • fru AM

    Jag sitter och hyperventilerar ... har just blivit inbjuden på något seminarium med lunch tillsammans med Drottningen ... Och sedan jubileumsbankett på kvällen. Vad har man PÅ SIG?

  • Lapinette

    pb - du får ta tag i de "lösa" bitarna en efter en. Först och väldigt snart den sekundära barnlösheten.

    Telis - det låter supernice. Jag har bara ett MEN och det är min väninna som fyller år den dagen och som pratade om att eventuellt ha en tjejmiddag. När behöver du vet, boka?

  • fru AM
    Lapinette skrev 2010-10-28 13:12:06 följande:
    pb - du får ta tag i de "lösa" bitarna en efter en. Först och väldigt snart den sekundära barnlösheten. Telis - det låter supernice. Jag har bara ett MEN och det är min väninna som fyller år den dagen och som pratade om att eventuellt ha en tjejmiddag. När behöver du vet, boka?
    Kan inte din kompis följa med?
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!