• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

    hej alla (och hej Liten - länge sen!!)


    kikkikiikkikii - grattis till sonen!!! Men vaf---! Vad trist minne av förlossningen, jävla bm som "vet bäst"! 


    Åh, jag hade gärna varit med på er brunch men då har vi besök. Får försöka hänga med nästa gång.  


    koko - vilken härlig NY-vistelse ni verkar ha haft! Vill dit igen!!! Vill! Vill! Vill! 


    start september - bra att utredningen är igång nu! och grattis till glad gubbe!


    Snaily - lycka till på TUL i morgon!!! 


    Pricken har varit exemplarisk hela dagen med besök på mitt jobb, men fick tokfnatt och grät som om vi hade slagit honom nu på kvällen så han t o m slaskade tutte, eller nej, då hade han ju ätit åtminstone ur det ena... Bara pappa dög så nu sover de båda två i sängen. Bästisarna! Usch, tur han inte är så där jämt för då hade hjärtat brustit och paniken varit nära. 3:e kvällen i rad som han är så ledsen och inte vill äta, fast han är bara ledsen i max en timme, sen kan han ligga själv i vaggan och filosofera efter att vi nattat honom och han sover ju om nätterna (äter vid halv 2-2). Läste att det är en utvecklingsperiod nu men han är ju inte klängigare eller gnälligare mer än just den timmen!?!? 


    *tänder ljus för S*


     

  • start september

    Gnäll, tappat inlägg.

    Kort sammanfattning: jag tror inte Sign är bra för en trådbrunch. De har vad jag vet tvåtimmarssittningar, så efter 1:45 åker man ut. Kanske lite kort för er?

  • start september

    Har maxat min chokladdos ikväll, brukar inte äta mjölkchoklad men köpte Marabou Sensayion med hallon och yougurt. Gott var det!

    Känner mig frusen och ruggig, ligger efter så att jag ska jobba några timmar nu efter läggning men usch vad inspirationen var låg.

  • start september

    Hur tuff ska man vara mot snart 2,5-åring som trotsar? Man kan inte alltid låta henne bestämma precis allt (typ sjunga en sång för varje trappsteg i trappan upp till dagis på morgonen eller vänta 10 min innan jackan kommer på) även om det blir mindre bråk om hon får göra själv. Jag har börjat säga " vill du gå/göra själv eller ska mamma bära/hjälpa dig" och får alltid svaret gå själv. Då räknar jag till tre och har hon inte börjat göra det hon ska så lyfter jag upp och går eller gör själv. Är det för hårt? Just nu funkar det oftast och sparar oss en massa bråk men är jag för hård?

    Hur löser ni andra med barn i den åldern situationer?

  • nennesjuttioåtta

    september - ja, det kanske är så. Att det blivit för mycket. Men idag åkte vi på stan först kl 3 och var på jobbet drygt en timme (vi är tre personer), och en gick jag en halvtimme på stan där han låg och kikade upp i taket på h&m och sen somnade han i bilen när vi åkte hem. Men nu är han på bra humör igen och har precis ätit (thank god, huden höll på att spricka). Jag tycker det låter som en bra grej med att räkna till tre innan du gör som du vill, men jag är inte så påläst alls. Men funkar det och ni är överens om konsekvenserna så?!? 

  • Telis

    september, jag tror att jag såg något om att det var två så korta sittningar den ena dagen på helgen (söndagen?) men en längre sittning den andra dagen på Clarion.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!