• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • fru2011kanske

    Nu har vi träffat prästen, en underbar kvinna som verkligen mötte oss på vår nivå (inte så kyrkliga..) Men NU börjar jag bli nervös tjejer!! Jag fick ju tårar i ögonen för känslorna svallade när vi satt och pratade om vigseln..


    Hur ska det gå på bröllopet tro...


    Ska ringa kantorn imorgon för att höra om han kan spela de låtar vi vill ha som in- och utgångsmusik.

  • Mirjami

    Jag blir nog hippad i helgen! Min gubbe planerar att vi ska hitta på saker i helgen, som bio och sånt. Jag misstänker att det är för att jag inte ska tro att något händer just i helgen. Införskaffade lite ny hårborttagning, ska bleka utväxten i håret, pella och köra spraytanning idag. Detta för att känna mig fräsch och snygg om det händer något, sen vet man ju aldrig hur man spökas ut heller.
    En annan sak som ökar misstankarna att det är just nu i helgen är att en vän ringde igår till gubben bara för att tjöta. Ja, hon brukar göra det, gubben och hon har varit vänner många år innan jag träffade honom så det är inget konstigt. MEN hon brukar ringa "bara för att tjöta" om det är något som händer! Som avstämning typ. KAN ju ha varit bara vänskapligt men ändå. Såg också på svägerskans memo-tavla att hon skulle träffa J och S... Jag kommer inte på några vänner hon har som börjar de på bokstäverna, utom min ene tärna och toastmadamen! Jag hade helst varken sett det eller vetat att väninnan ringt, så misstankarna vore lägre. Vill inte vara beredd! 

    Hoppas bara kidnappning sker diskret, i helgen blev ju polisen inblandad här i Borås i en svensexa pga kidnappningsmetoden i ett offentligt garage!
    Se Artikeln: http://www.bt.se/nyheter/boras/mystiskt-dad-i-parkeringshus(2867826).gm
    Och uppföljningen: http://www.bt.se/nyheter/boras/-var-svensexa(2868185).gm

  • SnartFruSir

    Åh, jag har hittat precis sådana örhängen som jag letat med ljus och lykta efter i typ 1 år, på etsy. Några knapptryck senare så är de beställda och på väg. Men. Det är inte säkert att de hinner fram. Som tidigast 12 augusti och senast 16 augusti sa säljaren, men det räcker med att en liten sak går fel och så blir det tillbaka på ruta 1. Får väl be en bön att de kommer fram helt enkelt :)

    Dessa blev det:


  • ClaraH
    SnartFruSir skrev 2011-07-22 11:56:45 följande:
    Åh, jag har hittat precis sådana örhängen som jag letat med ljus och lykta efter i typ 1 år, på etsy. Några knapptryck senare så är de beställda och på väg. Men. Det är inte säkert att de hinner fram. Som tidigast 12 augusti och senast 16 augusti sa säljaren, men det räcker med att en liten sak går fel och så blir det tillbaka på ruta 1. Får väl be en bön att de kommer fram helt enkelt :)

    Dessa blev det:
     
    De är jättefina!
  • Skumboll
    SnartFruSir skrev 2011-07-22 11:56:45 följande:
    Åh, jag har hittat precis sådana örhängen som jag letat med ljus och lykta efter i typ 1 år, på etsy. Några knapptryck senare så är de beställda och på väg. Men. Det är inte säkert att de hinner fram. Som tidigast 12 augusti och senast 16 augusti sa säljaren, men det räcker med att en liten sak går fel och så blir det tillbaka på ruta 1. Får väl be en bön att de kommer fram helt enkelt :)

    Dessa blev det:
    Åh, de var jättefina!!
  • bumbibjörn

    Snartfrusir: jätte fina örhängen! Min blivande svensexa vet de att jag planeras kring och att de har ganska ambitösa planera...väntar bara på att de ska bestämma datum! Själv tror jag tyvärr inte jag får någon hippa:( vet inte vem som skulle ta första steget o fixa det... Just nu känner jag mig lugn...säkert tusen saker man har glömt!!!

  • Aylas

    Det börjar närma sig nu Spännande och läsa att så många blivit hippade. Väntar med stor spänning på den dagen när det är dax, att det blir har käresten talat om, men inte när... Det spännande är att jag inte har en susning om när det kan tänkas bli.

     Sitter och pular med festprogrammet och idag tog jag min ebay-oskuld. Köpte 150 linneservetter. Så får vi se om det är en nit ellet hit Tur att det är lugnt på jobb, har massor tid att planera bröllop

    Känner mig som dig, Bumbibjörn, så lugn. Det är nästan att jag blir nervös över att vara så lugn.

  • ClaraH

    På måndag har vi (jag) bestämt att vi ska sätta oss ner och gå igenom vad som är kvar och pricka av det som är klart. Den stora grejen är att sy klart klänningen och lämna in ringar för omrodering och gravyr. Sen är det mycket att skriva klart inköpslistor på mat och dryck så att allt är beräknat och sen festprogrammet och bordsplaceringen. Sen är det mest smådetaljer men som måste till för att allt ska funka och som är rätt så många. Så det är skönt att vi har en avsatt dag för att gå igenom allt på,

    Sen åker vi på en kryssning till Helsingfors och kopplar av lite. Då ska vi röja i hytten så att vi kan träna lite vals (hinner aldrig med det på kvällarna hemma) och på torsdag är det dags för vår första lektion i tango.


  • SnartFruSir

    Kul att ni gillar dem:) Spetsen på klänningen är också lite droppmönstrad, så detta känns som ett pricken över i!

    Jag tycker jag varit lugn men nu när det är lite grejer som skall planeras om (min blivandes syster tackade nej till att vara tärna igår - tack o lov - men då får man tänka om på en hel del plan) då känner jag mig plötsligt lite stressad igen. Eller så är jag nervös, eller så är det båda :)

    Jag vet när min blivandes svensexa är och jag tror att möhippan kanske blir samma helg, eller helgen efter. Rätt kul om de spelar ut oss mot varandra. Jag är så himla nyfiken bara, så jag märker att jag omedvetet har elefantöronen uppkopplade... Det här med överraskningar har jag aldrig varit speciellt bra på att vänta på. Men jag gör mitt bästa.

    Annars är det festprogram för hela slanten denna helgen. Jag ska även träffa min bästa vän på söndag så jag hoppas att hon skulle tycka det var okej att vara tärna. Det lovade vi varandra som småtjejer nämligen. Annars har jag en annan god vän som gladeligen ställer upp. Allt ordnar sig!


  • Sassabrassa

     


    Nu har jag hämtat hem min klänning. :) Sååå nöjd med den och nu längtar jag efter bröllopsdagen när jag får bära den på riktigt. :)

    Så här blir det. Tror att jag ska ha slöja i kyrkan.


    Har inte tänkt ha något runt halsen. Vad tycker ni? Funkar det utan eller ska jag ha ngt halsband? Har inte rätt örhängen på mig på bilden. De jag ska ha är lite större och droppformade.


    Måste få min blivande att förstå att vi har lite planering att göra i helgen. Lite bröllopsvalsträning ikväll och sen gästpresentationer och ja en massa annat. Tidsprogrammet för dagen behöver bli klart också med vem som gör vad. Min mamma ställde en massa bra frågor idag som jag inte kunde svara på.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2