• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Skumboll

    Snart fru: Så dåligt bemötande att det nästan blir komiskt! Ibland verkar det som att bara för att man jobbar i sån typ av butik (typ brudbutik) så har de rätt att bete sig hursomhelst!

    Här har det vart pyssel i helgen, har gjort fixat rispåsar och asken till dessa. Har gjort klart kartongtårtan och även en låda till gästboksträdet. Gästboksträdet har vi beställt ram till, själva trädet var det fel år på (!!) så det skulle jag få ett nytt. Alla vigselprogram är färdigmonterade och håller som bäst på att knyta rosetter på festprogrammen. Bordsplaceringskartan är också monterad och klar.
    Alla uppdrag är klara, och toastmadame tog på sig att fixa material till gruppuppdragen. Skönt, en sak mindre att tänka på!

  • SnartFruSir

    Bordesplaceringen ja. Den får vi ta tag i snarast. Just nu sitter jag och skriver på alla gästpresentationer. Fortfarande. Jag lämnar över min blivandes släkt och "vänner" (det är ju mina också, men hans från början). Vi har kommit 18 personer.. bara 64 kvar med andra ord. Har börjat tidsoptimera mig själv och skriver numera gästpresentationer på lunchrasten och spårvagnen till och från jobbet.

    En smart grej vi kom på i söndags var att vi skriver en lista på allt som är kvar att göra, och sedan delar ut uppgiften oss i mellan. Vi lyckades t.ex. låna ihop linnedukar till alla bord, så nu kan vi använda tyget till att sy stolsöverdrag istället. Tur att jag har en snäll mamma och syster. De har erbjudit sig att göra hela viddevitten.

    För er som gifter er 6 och 13 augusti - nu är det inte långt kvar. Har ni några värdefulla tips så här i slutspurten? :)


  • bruden
    SnartFruSir skrev 2011-07-19 08:50:51 följande:
    För er som gifter er 6 och 13 augusti - nu är det inte långt kvar. Har ni några värdefulla tips så här i slutspurten? :)
    Jag tycker ditt tips om en lista är väldigt bra. Vi har en och fyller på resp. bockar av vartefter saker blir gjorda Nu har vi bara en enda sak kvar: vänta på min kinaklänning
  • Skumboll

    Jag måste nog vara den enda som inte har en lista.... Till gubbens förtret, han börjar känna sig stressad av att inte ha koll på vad som är kvar!

    Mitt enda tips skulle vara att försök att beta av allt så tidigt som möjligt, dra inte på grejer utan gör dem i god tid. Det kommer alltid andra smågrejer som ska göras i sista sekund ändå... 

  • ClaraH

    Vi har en lista (eller rättare last flera listor t.ex. inköpslista, att-göra lista, dekoreringslistar, instruktioner till personal, körschema, tidsplaneringslista). Hon vi bokade lokalen av blev riktigt imponerad . Bra med listor, men man måste kolla av och pricka av lite oftare än vi gjort hittills. Just nu är det bara en sak som gäller och det är att få klänningen gjord. Sen är det lite stressigt med festhäftena också, vi måste få dem klara för att skicka iväg dem för tryck.


  • Flodis Hjärtat

    Oj då vad alla har koll på allt. Jag stressarinte men har varken börjat med bordsplacering eller fest häften eller så. Men det löser sig. Idag blev skorna levererade i allafall och smyckena är klara, så det känns ju skönt.

    Nu ska underkläderna fixas, några kilon till försvinna , fixa klänningens justeringar och så.

    Ja ja det löser sig!

  • SnartFruSir

    Bra tips ni kommer med. :) Det är en sån otroligt härlig avkoppling att kunna komma in här och läsa vad ni skriver.

    Överleva står överst på min lista nu. Mina svärföräldrar kallade upp min blivande till sitt föräldrahem i går och när jag pratade med honom för en liten stund sedan så lät han helt förstörd. Jag vet helt ärligt inte om han någonsin kommer bli densamma. Och här sitter jag på jobbet och kan inte ens ta mig dit han är för att rädda honom eller vad man ska kalla det.

    Återigen har allt som hänt vänts mot oss. Inget av de vi har gjort är bra, har varit bra, eller kommer bli bra. Och svärmor kan ju inte ljuga så dett amåste hon ju säga  till oss. Att hon har ljugit för mig om andra saker och min mamma med för den delen, det räknas inte. Att min mamma nu röt ifrån och sa att hon inte accepterar att man ljuger och bedrar, har nu lett till att de är sårade, även av min familj. De vill absolut lösa detta med mina föräldrar. Men har de inte gjort det innan bröllopet, så kommer de inte. Nu är det upp till oss att "fixa detta".

    Min blivandes syster tycker fortfarande att hon kan sjunga i kyrkan och att min syster kan spela låten efteråt. Det är ju hennes "gåva" till oss. På frågan varför hon inte kunde ha sagt något det senaste året istället för månaden innan bröllopet, så svarade hon " hon vågade inte säga

    Det har nu dykt upp något hos min svärmor och svägerska som gör att de inte kan komma innan vigseln på lördagen. Från början skulle de komma ner och hjälpa till innan men nu har något viktigare kommit upp.

    Jag har aldrig varit med om något liknande. Ingen jag har pratat med har någonsin hört något likanande. Jag ska fan ta och skriva en bok i om hur denna upplevelsen har varit.


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2