• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Biscuit

    ush är så himla less på att klippa ut namnlappar och annat jox som ska fixas, 172 stycken kvar.=(

  • Sassabrassa
    Biscuit skrev 2011-07-16 23:54:16 följande:
    ush är så himla less på att klippa ut namnlappar och annat jox som ska fixas, 172 stycken kvar.=(
    Vad har ni dessa namnlappar till?
  • SnartFruSir
    Sassabrassa skrev 2011-07-16 23:45:52 följande:

    Ibland får jag bara ångest över hur mycket allt kostar. Någon mer som har känt av det?
    Pengarna liksom bara rullar just nu. Och så tänker jag på allt som ska betalas sen också. Hjälp!
    Blev småsnål nu. Sonens kostym visade sig kosta 500 istället för 250. Men varför ska inte han få ha riktigt fina kläder egentligen. Grejen är den att han behöver en ny cykel också och så ska vi iväg på en fotbollscup i augusti som kostar massor. Hmm usch... inte bra när jag börjar tänka på detta. Blir liksom dumsnål.
    Grrrr


    Både och. Vi visste redan från början hur vi ville att bröllopet skulle se ut och ungfär vad det skulle gå på. Men när vi åkte på en badrumsrenovering i våras så hade jag rätt svår ångest. Nog för att vi sparat pengar, men det mesta gick åt när vi köpte denna lägenheten. Och sedan har vi fortsatt att spara under det här året vi varit förlovade för att nå budget. Vi kommer (hör och häpna) hamna under vår satta budget, och vi kommer ha betalt allt själva. Vi har i och fpr sig strukigt vissa skaer från den ordinarie budgeten, men annat har tillkommit, Men när man tänker på vad man kunde fått för dessa pengar så kan jag ibland känna att vi backar ett år på husköp och det känns lite tråkigt. Å andra sidan så får vi vårt bröllop och det minnet kommer ju vara för livet.


    Om vi vetat vad vi vet nu om min svärmor, så hade vi nog gift oss utomlands barfota på en strand istället, och flugit dit de vi velat ha där. Det bröllopet hade nog ändå kostat lika mycket som det här, så pengamässigt hade det inte spela någon roll,


    Kan du inte spana på en cykel på blocket eller så? Så länge man växer behövs väl inget vrålåk direkt :) Och jag tror inte du ska oroa dig. Allt har en tendens att lösa sig på bästa sätt ändå!


  • Biscuit
    Sassabrassa skrev 2011-07-16 23:57:34 följande:
    Vad har ni dessa namnlappar till?
    Haha namnlappar kanske är fel ord, var lite trött igår. Det är till bordsplaceringen och till bordsplaceringskartan.
  • bumbibjörn

    Här e en till m lätt ångest över alla pengar som bara rullar... De e jättesvårt att sätta en budget o hålla den... Vi försöker snåla på sånt vi kan utan att vi påverkar bröllopet som vi vill ha... Vi gifter oss bara en gång o då vill man gärna lyxa till de, men samtidigt så e detta bara en dag! Vet fortfarande inte va allt kommer att kosta o de e jobbigt! Tex maten kommer vi köra catering på då detta var något som vi inte ville snåla på vi önskar att alla e gäster på vår dag, men så kom vi på de att vi kan ta det genom stället jag jobba när jag plugga. Vi har inte fått nå pris än... Vi vet va buffén kostar per person (eg) men så har vi lagt till...blir säkert någon form av kompispris men de kan man ju inte räkna m.

  • MalinMattias

    Här kommer ännu en augustibrud. Skrattande 27/8 viger vi oss i Marby Nya Kyrka i Jämtland. NÄSTAN allt är klart, bara den slutgiltiga bordsplaceringen och festprogramen kvar i stort set.. Glad

  • bumbibjörn

    Varför lockar bröllop fram de sämsta sidorna hos så många??? Varför kan man inte glädjas åt brudparet o respektera deras önskemål på sin dag?? Kram påer alla!

  • Sassabrassa
    bumbibjörn skrev 2011-07-17 19:46:15 följande:
    Varför lockar bröllop fram de sämsta sidorna hos så många??? Varför kan man inte glädjas åt brudparet o respektera deras önskemål på sin dag?? Kram påer alla!
    Vad har ni råkat ut för?
    Finns många människor som mår dåligt och har svårt att se andra lyckliga just då. Det är tråkigt, men jag tror att det bästa är att vara rak och ärlig och förklara för dem hur man uppfattar deras beteende och kommentarer.
    Ofta vågar vi inte säga till folk som beter sig så. Det är därför de fortsätter. De kanske inte ens är medvetna om sin taskiga attityd????
  • Summer loving

    Nu är bordplaceringen klar. Skönt att ha den färdig. Trodde det skulle vara klurigt , ta tid och kräva en del diskuterande men den bara satt på direkten och vi behövde inte flytta runt någon. Vi skrev ut alla namn på dator och klippte ut lappar. Skrev ut en tom bordsplaceringsmall här från BT. Parade vi hop alla 2 och 2. Sedan satte vi ut alla par vid borden (häftmassa under namnlapparna) och försökte ta hänsyn till alla kriterier kring att skapa en bra bordsplacering och POFF så var det klart 10 minuter senare. Skönt som sagt. Dock räknar jag kallt med att få något återbud sista dagarna pga av sjukdom (det brukar ju alltid vara någon) så vi får allt vara beredda att pussla om lite.

    Nu ska jag sätta mig med festhäftet, gästpresentationer osv!

    Trevlig vecka och lycka till med alla bröllopsbestyr


    MalinMattias skrev 2011-07-17 14:14:56 följande:
    Här kommer ännu en augustibrud. Skrattande 27/8 viger vi oss i Marby Nya Kyrka i Jämtland. NÄSTAN allt är klart, bara den slutgiltiga bordsplaceringen och festprogramen kvar i stort set.. Glad
    Välkommen!!
    Skönt att ni har nästan allt klart!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • SnartFruSir

    Wow vad käftsmällar man får just  nu. Känns som man är ansatt av något..
    Jag hyrde kostymer till marslakarna på Remanns i Göteborg i lördags. I paketet skulle kostym, skjorta och slips ingå. Men tydligen ingick inte slipsarna i kostymerna ändå. Den enda slipsen som skulle passa till fanns det bara en av. Så jag frågade om de kunde se om det gick att beställa hem en till. Så jag skrev på kvittot: Ring XX angånde om det går att beställa slips eller ej.

    Sedan lyckades jag fynda likadana slipsar på NK för 70% rabatt och tyckte det var bra. Så därför ringde jag Remanns idag för att säga att de inte behövdes:

    Jag: hej jag var inne i lördags och bad er ringa mig angående en slips.
    R: Ja, de är beställda.
    Jag: okej, för jag måste tyvärr tacka nej. Vi har löst det på ett annat sätt.
    R: Men det står ju på kvittot att du skulle ha slipsen!!
    Jag, Nej, det står på kvittot att ni skule ringa mig om det gick eller inte.
    R: Ja, vi skulle ringa. Men det har varit så mycket folk att vi inte hann det.
    J: Jag är ledsen att jag inte ringt tidigare, men det var stängt igår och nu ringer jag er. Men som sagt, ni skulle ju ringt mig också.
    R Man kan aldrig lita på folk nu för tiden. Klick.

    Min blivande blev rätt så irreterad så han ringde också dit. Samma bemötande och de slängde på luren i hörat. Då ringde han upp igen och sa:
    M2B: Ursäkta, men hur mår du egentligen? Vi har varit inne och hyrt kläder för 5 000 kr och vi köpte andra slipsar hos er, varför slänger du på luren i örat?
    R: Jaha, då har det blivit ett missförstånd. Jag ber om ursäkt. Ni vet aldrig vad ni vill. Jag orkar inte med detta längre. Jag slutar imorgon. Hej då.

    Nog för att min M2b drog en vit lögn, men är det ändå inte lite knäppt beteende? Jag ringde ju så fort jag kunde, och de hörde inte av sig till mig som det var sagt. Jag har inte så jättestor lust att hyra några kläder där längre, så jag får se vad som står på kvittona när vi kommer hem. 


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2