• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartFruSir
    Skumboll skrev 2011-07-15 13:10:58 följande:
    Vilken fin klänning sassabrassa, passade dig jättebra!!

    Snartfru: Vad tråkigt med blivandes mormor, hoppas hon hänger kvar ett tag till! Alltid ledsamt när de gamla blir dåliga och hamnar på sjukhus. Det blir så definitivt då på något sätt. 

    Jag har hämtat alla trycksaker från tryckeriet nu, himla nöjd måste jag säga!! Nu har jag lite att pyssla med, vigselprogram ska monteras och rosetter ska knytas. Nu har jag åtminstone några veckor på mig...

    Ang klänning så kan jag visa min. Har gjort lite justeringar sen bilden så nu är överdelen rak och klänningen ett par cm kortare framtill. 


    Vilken fin klänning. Du ser ut som en riktig gudinna :)
    Hon är på bättringsvägen verkar det som. Man har konstaterat att hon har Kol, och det kan man ju leva med i några år. Men en fruktansvärd sjukdom:/. Tycker det är lite konstigt att hon fått det bara, för det brukar väl drabba rökare? Hon har aldrig rökt i hela sitt liv...

    Kul att trycksakerna blev bra. och fort gick det ju!
  • Skumboll
    SnartFruSir skrev 2011-07-15 15:59:36 följande:
    Vilken fin klänning. Du ser ut som en riktig gudinna :)
    Hon är på bättringsvägen verkar det som. Man har konstaterat att hon har Kol, och det kan man ju leva med i några år. Men en fruktansvärd sjukdom:/. Tycker det är lite konstigt att hon fått det bara, för det brukar väl drabba rökare? Hon har aldrig rökt i hela sitt liv...

    Kul att trycksakerna blev bra. och fort gick det ju!
    Tack! Ingen typisk brudklänning kanske men den passar nog mig och det bröllop vi har. 

    Skönt att hon verkar lite bättre. Kol är lurigt, har en i min närhet (inte min närmsta familj dock) som har kol och har hängt med läääänge trots diagnosen. Men nu är det nog snart slut, det är nog skönt för både henne och hennes gubbe, det har tagit hårt på dem bägge. 
    Mäkligt att hon inte är rökare, har nog aldrig hört talas om nåt sånt. 

    Ja, tryckeriet jobbade på bra men det var nog på håret att det hann bli klart.
  • Sassabrassa

    Hur gör ni med gästpresentationer i era festprogram? Tycker det är supersvårt. Vissa är ju lätt att skriva om, men vad ör man med personer som vi inte känner så väl (respektives) och som tyvärr är lite små tråkiga...
    Har ngr som jag är osäker på uppskattar en skämtsam beskrivning å andra sidan kanske de tycker det är konstigt om alla andra får det men inte ju de. ????
    Funderar på att korka upp en flaska vin ikväll och släppa loss kreativiteten o så får det bli som det blir. :)


  • Skumboll
    Sassabrassa skrev 2011-07-15 19:42:06 följande:
    Hur gör ni med gästpresentationer i era festprogram? Tycker det är supersvårt. Vissa är ju lätt att skriva om, men vad ör man med personer som vi inte känner så väl (respektives) och som tyvärr är lite små tråkiga...
    Har ngr som jag är osäker på uppskattar en skämtsam beskrivning å andra sidan kanske de tycker det är konstigt om alla andra får det men inte ju de. ????
    Funderar på att korka upp en flaska vin ikväll och släppa loss kreativiteten o så får det bli som det blir. :)
    Vi kämpade många veckor med gästpresentationerna. Vi har skrivit humoristiska och lite gåtfulla presentationer, en del med rätt råa skämt och jag tror och hoppas att de tar det på rätt sätt. 
  • SnartFruSir
    Sassabrassa skrev 2011-07-15 19:42:06 följande:
    Hur gör ni med gästpresentationer i era festprogram? Tycker det är supersvårt. Vissa är ju lätt att skriva om, men vad ör man med personer som vi inte känner så väl (respektives) och som tyvärr är lite små tråkiga...
    Har ngr som jag är osäker på uppskattar en skämtsam beskrivning å andra sidan kanske de tycker det är konstigt om alla andra får det men inte ju de. ????
    Funderar på att korka upp en flaska vin ikväll och släppa loss kreativiteten o så får det bli som det blir. :)
    Vi gjorde som så att vi bad den som ska ta med sig sin respektive (som vi aldrig träffat) att sjäva beskriva sin respektive med några ord. Sedan bygger vi presentationen efter det. Men gud vad det tar tid...
  • Wedding2012

    vi kommer inte beskriva gästerna.
    vi kommer sätta upp en typ karta på hur vi känner dom vi bjuder och vilka det är.

  • bumbibjörn

    Gästpresentationerna e toksvåra att skriva... Vissa finns så mycket skoj att skriva om medan andra e lite tråkigare o ja respektive... Vi gjorde som så att vi försökte skriva hyfsat jämt men de blev mindre på vissa. Vi har försökt skriva nå om varför vi e kompisar, vilka intressen vi delar, nån skoj grej som vi har varit m om samt något om gästens personliga intresse..svårt att förklara. Hoppas de blir uppskattat!

  • bruden

    Vi har ingen presentation i vårt festprogram utan har valt att gästerna, en och en, får presentera sig genom att besvara fyra frågor:

    Ditt namn?
    Varför är du här? (frågan får INTE besvaras med "jag blev bjuden")
    Hur känner du brudparet?
    Lätta ditt hjärta genom att berätta om något milt pinsamt du varit med om.


  • Sassabrassa

    Ibland får jag bara ångest över hur mycket allt kostar. Någon mer som har känt av det?
    Pengarna liksom bara rullar just nu. Och så tänker jag på allt som ska betalas sen också. Hjälp!
    Blev småsnål nu. Sonens kostym visade sig kosta 500 istället för 250. Men varför ska inte han få ha riktigt fina kläder egentligen. Grejen är den att han behöver en ny cykel också och så ska vi iväg på en fotbollscup i augusti som kostar massor. Hmm usch... inte bra när jag börjar tänka på detta. Blir liksom dumsnål. 
    Grrrr 


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2