• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Mirjami
    Sassabrassa skrev 2011-07-15 10:01:16 följande:

     


    Nu har jag varit och provat klänningen hos sömmerskan. Hon har verkligen fixat till den. Beställde ju min klänning på Weddingdresses. Riktigt bra pris. Men den var alldeles för stor och lite dåligt sydda sömmar på vissa ställen.
    Så här såg den ut när jag provade den hemma första gången. Då provade jag med underkjol.

    Och så här ser den ut nu när sömmerskan har fixat med den. Vi ska ta upp den ytterligare lite. Sen ska hon fixa lite med draperingen fram. Stryka och fixa. Har ingen underkjol här och det känns bättre att ha utan.


    Bak är hela släpet och längden kvar som tidigare. Tog ingen bild bakifrån idag men så här ser den ungefär ut, men passformen är bättre och en hel del vidd är borttaget på sidorna.  


    Baksidan ser ut som min klänning! God smak du har ;)
  • Mirjami
    Sassabrassa skrev 2011-07-15 11:00:43 följande:
    Detsamma får jag säga då. Har du underkjol eller kör du utan?
    Det blir nog utan, den faller så fint ändå. Och efter valsen ska jag byta om för att slippa hänga det tunga släpet över arben en lång stund eller att folk kliver på det. Har en ursöt, knälång, vit klänning i spets som blir min festa-klänning på kvällen! Då törs man ge sig på rödvinet med, den är ju lättare att tvätta :)
  • Sassabrassa
    Mirjami skrev 2011-07-15 11:03:26 följande:
    Det blir nog utan, den faller så fint ändå. Och efter valsen ska jag byta om för att slippa hänga det tunga släpet över arben en lång stund eller att folk kliver på det. Har en ursöt, knälång, vit klänning i spets som blir min festa-klänning på kvällen! Då törs man ge sig på rödvinet med, den är ju lättare att tvätta :)
    Ah smart. Ja släpet blir långt och tufft att hålla upp. Jag har en knälån jättefin röd klänning som reserv. Men kommer nog försöka behålla brudklänningen på.
    Håller på och mixar vår bröllopsdans/showgrej och där har vi lite danssteg... kanske blir svårt att göra dem i brudklänningen... men jag ska försöka iallafall. :)Tror jag.
  • SnartFruSir
    Sassabrassa skrev 2011-07-15 10:01:16 följande:

     


    Nu har jag varit och provat klänningen hos sömmerskan. Hon har verkligen fixat till den. Beställde ju min klänning på Weddingdresses. Riktigt bra pris. Men den var alldeles för stor och lite dåligt sydda sömmar på vissa ställen.
    Så här såg den ut när jag provade den hemma första gången. Då provade jag med underkjol.

    Och så här ser den ut nu när sömmerskan har fixat med den. Vi ska ta upp den ytterligare lite. Sen ska hon fixa lite med draperingen fram. Stryka och fixa. Har ingen underkjol här och det känns bättre att ha utan.


    Bak är hela släpet och längden kvar som tidigare. Tog ingen bild bakifrån idag men så här ser den ungefär ut, men passformen är bättre och en hel del vidd är borttaget på sidorna.  


    Jättefin, verkligen. Men det ser nästan inte ut att vara samma klänningen efter ändringarna hos sömmerskan, fast det menar jag på ett positivt sätt. Efter ändringarna sitter den verkligen perfekt :) Men hade jag inte sett efterbilden så hade jag ändå tyckt att den satt väldigt fint ändå.

    Jag provade min klänning igår. Nu har jag själva knäppningen inne i klänningen på det innersta. När jag köpte den var det på den yttersta. Så det var värmande för egot.
    Sedan så tog även min mamma och syster på sig sina bröllopskläder och sedan skuttade vi runt där hemma och njöt. Härlig upplevelse. Och nu är det snart bara en månad kvar tills det är skarpt läge. Om jag kan gå ner ett kg till tror jag den sitter perfekt. Men annars är jag sjukt nöjd ändå. Nu pirrar det lite i magen igen :)

    Önskar så att jag hade någon bild att visa. Men vet att min blivande smygläser här, och jag har lovat att inte ta någon bild på mig själv i klänningen innan bröllopet. Så jag får stå fast vid mitt löfte.

    Efter många turer med antalet gäster blev vi 82 och det innebär att vi får ställa frma ett bord till. Så då passade jag på att bjuda in 4 vänner till. Så då blev vi 86 igen. Jag var glad för detta hela dagen. (och extra glad att klänningen passade).

    Sedan kommer vi hem och då får vi meddelande om att min blivandes mormor är dålig. Det var 80-årskalas för henne förra helgen i Malmö som vi var nere på, och igår fick vi samtal om att hon åkt in på sjukhus och det ser inte så ljust ut. Så då blev stämningen dämpad istället. Livets toppar och dalar helt enkelt. Vi är glada att vi fick träffa henne i helgen, om hon nu flyger iväg till ett bättre ställe.

    Har ni andra några helgplaner? Jag ska prova ut kostymer med marsalkarna och köpa det sista inför bröllopet, om det inte blir en akutfärd ner till Skåne igen.
  • ClaraH

    Helgplanerna är att fira min sambos födelsedag. Han har redan fyllt och ska få en övernattning i herrgårdsmiljö med god mat tillsammans med mig. På söndag är det vår ettåriga förlovningsdag så då ska vi fira det. Sen börjar min sista arbetsvecka innan semestern och vi ska försöka få festhäftet klart under den veckan.


  • Skumboll

    Vilken fin klänning sassabrassa, passade dig jättebra!!

    Snartfru: Vad tråkigt med blivandes mormor, hoppas hon hänger kvar ett tag till! Alltid ledsamt när de gamla blir dåliga och hamnar på sjukhus. Det blir så definitivt då på något sätt. 

    Jag har hämtat alla trycksaker från tryckeriet nu, himla nöjd måste jag säga!! Nu har jag lite att pyssla med, vigselprogram ska monteras och rosetter ska knytas. Nu har jag åtminstone några veckor på mig...

    Ang klänning så kan jag visa min. Har gjort lite justeringar sen bilden så nu är överdelen rak och klänningen ett par cm kortare framtill. 


  • Sassabrassa

    Har inga direkta helgplaner. Eller jo våra dagar överhuvudtaget just nu består av att jag fixar inför bröllopet och sambon spelar golf. Men det gör mig inget för de stora planerna har vi redan gjort. Finliret tar jag hand om. :)

    Kom precis hem från en tur på stan med blivande svärmor. Vi skulle ordna med brudnäbbskläder och hittade precis allt vi skulle ha. Härligt. :)

    SKa fixa mat till sonen nu och sen tänkte jag sätta mig och fixa med festprogrammet. Ska skriva gästpresentationer... det är inte lätt.  


  • Sassabrassa

    Tack för era kommentarer kring klänningen förresten :)
    Längtar efter att få bära den ordentligt. Hade minskat lite i midjan sen sist och hoppas kanske kunna minska lite till. Tränar stenhårt spinning och skivstång just nu, men ikväll bryter jag av med ett danspass på Friskis. Kanske kan få lite tips på dansmoves till vår bröllopsdans/showdans. :) 


  • SnartFruSir
    ClaraH skrev 2011-07-15 12:06:01 följande:
    Helgplanerna är att fira min sambos födelsedag. Han har redan fyllt och ska få en övernattning i herrgårdsmiljö med god mat tillsammans med mig. På söndag är det vår ettåriga förlovningsdag så då ska vi fira det. Sen börjar min sista arbetsvecka innan semestern och vi ska försöka få festhäftet klart under den veckan.
    Det är vår förlovningsdag också. Även vår 6-årsdag tillsammans. Men vi ska på dop på söndag, så vi ska fira på samma restaurang han friade på, på lördagen. Det var ju trots allt lördag 17 juli 2010 det smällde till;)
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2