• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Sassabrassa
    labbalabba skrev 2011-07-12 10:21:45 följande:
    det går segt! vi har haft så galet mkt att göra med allt annat och jag är sjukt trött och mår illa hela tiden (grav i 8e veckan)... vi borde verkligen göra ett ryck nu men vet inte riktigt när det ska hända... :) vigselprogrammet är färdigt i datorn, återstår bara att komma på hur det ska se ut rent fysiskt, dvs köpa papper o sånt, men det tänkte jag fixa med min tärna som kommer hem från norge på söndag.. sen måste vi ta tag i gästpresentationerna, placeringskort, bordsdekorationer, beställa tårta, fixa blommor m.m. m.m. *pust*
    Mmmm vi måste också fixa gästpresentationer. Svårt ju...
    Ska också fixa papper till allt. Regnig dag idag så kanske skulle ta en tur och göra det idag.
  • labbalabba
    Sassabrassa skrev 2011-07-12 10:23:36 följande:
    Mmmm vi måste också fixa gästpresentationer. Svårt ju...
    Ska också fixa papper till allt. Regnig dag idag så kanske skulle ta en tur och göra det idag.
    här skiner solen! :) men jag ska iväg till jobbet om en liten stund tyvärr... annars är det ju bara att fixa! går ju rätt snabbt när man väl gör det som tur är!
  • Mirjami

    Festhäfte- KLART
    Alla kläder- KLART
    Alla dekorationer- KLART
    Musik- nästan KLART (några partylåtar till bara)
    Lokal, kyrka, mat etc- KLART
    ...

    Träffar prällen i helgen och sen utformas vigselprogrammet. Och sen ska jag pilla navelludd fram till sista veckan. Är bara finjusteringar kvar, som öva på frisyren lite mer, inhandla ny underlagskräm, packa lillväskan med skoskavsplåster, läppglans och sånt, fixa naglarna och lite såna småsaker. Ja just det, ska sy klart lillprinsens ringkudde och hämta ut ringarna med :) De kom igår, så jag ska hämta dem i veckan.

    Är faktiskt ovanligt rofylld nu då så mycket är klart.

    Bara att invänta hippan nu då!

  • Sassabrassa
    Mirjami skrev 2011-07-12 11:02:05 följande:
    Festhäfte- KLART
    Alla kläder- KLART
    Alla dekorationer- KLART
    Musik- nästan KLART (några partylåtar till bara)
    Lokal, kyrka, mat etc- KLART
    ...

    Träffar prällen i helgen och sen utformas vigselprogrammet. Och sen ska jag pilla navelludd fram till sista veckan. Är bara finjusteringar kvar, som öva på frisyren lite mer, inhandla ny underlagskräm, packa lillväskan med skoskavsplåster, läppglans och sånt, fixa naglarna och lite såna småsaker. Ja just det, ska sy klart lillprinsens ringkudde och hämta ut ringarna med :) De kom igår, så jag ska hämta dem i veckan.

    Är faktiskt ovanligt rofylld nu då så mycket är klart.

    Bara att invänta hippan nu då!
    Härligt att vara så klar. :)
    Håller nu på att leta kläder till sonen som ska bära ringarna. Funderar på Ebay. Fruktansvärt dyrt med kostymer i stan. Han är 12 år och jag är orolig att en kostym från Ebay inte kommer passa. Usch så svårt.
    Inte bestämt mig om jag ska fixa naglarna. Borde jag??? Hmmm
  • SnartFruSir

    Vi är färdiga med vigselprogrammet och har skrivit max 1/3 av gästpresentationerna. Jag inbillar mig att vi har gott om tid, men senast 29 juli måste det vara klart för att skickas till tryck.

    Vi har annars kvar att köpa in nattamat och löparna till bordet. Gravera och putsa ringarna får vi inte glömma heller.. äh, det är nog en del kvar ändå: )


  • Helena brud 20 aug

    Just det, nattamat... Vad har ni där? Korv och bröd? Blir ju en jäkla massakorvar på 75 gäster...:) va bjuder ni på?

  • Sassabrassa
    Helena brud 20 aug skrev 2011-07-13 00:20:49 följande:
    Just det, nattamat... Vad har ni där? Korv och bröd? Blir ju en jäkla massakorvar på 75 gäster...:) va bjuder ni på?
    Vi har korv och bröd. Stället vi är på stänger kl 01.00 och då serverar de korven.
  • Mirjami
    Helena brud 20 aug skrev 2011-07-13 00:20:49 följande:
    Just det, nattamat... Vad har ni där? Korv och bröd? Blir ju en jäkla massakorvar på 75 gäster...:) va bjuder ni på?
    Vi kör korv med bröd bara. Vi har det till middagen för barnen också så det är bara att köpa in lite extra. Vi kommer även ha chips och sånt som folk kan småplocka lite. Och köper du euroshoppers grillkorvar så räcker ju typ 8 paket= 80 korvar. Jag beräknar drygt en per gäst för alla äter inte och med annat på bordet som vissa väljer så tror jag det räcker.

    Pizzabullar är ett annat bra alternativ, enkelt men mättande! Hmmm... Nej, jag kommer nog köra på det ist, blir mindre att slänga då de bara är att plocka ner i en påse sen om det blir över! Och enklare för serveringspersonalen med!
  • SnartFruSir
    Helena brud 20 aug skrev 2011-07-13 00:20:49 följande:
    Just det, nattamat... Vad har ni där? Korv och bröd? Blir ju en jäkla massakorvar på 75 gäster...:) va bjuder ni på?
    Korv med bröd, mos, ketchup, senap, bostongurka, rostad lök och räksallad. (vi tänkte göra halv special, men det är nog bara ett vedertaget begrepp i StorGöteborg). Vi har några vegetarianer också. Till dem köper vi IKEA:s pizzaslicear :) 
     Vi kommer också köra nattamat runt 1, men vi tror väl kanske inte att alla kommer vara kvar då. Äldre och barnen är förmodligen åkt hem vid det laget.
  • SnartFruSir
    Mirjami skrev 2011-07-13 09:25:12 följande:
    Vi kör korv med bröd bara. Vi har det till middagen för barnen också så det är bara att köpa in lite extra. Vi kommer även ha chips och sånt som folk kan småplocka lite. Och köper du euroshoppers grillkorvar så räcker ju typ 8 paket= 80 korvar. Jag beräknar drygt en per gäst för alla äter inte och med annat på bordet som vissa väljer så tror jag det räcker.

    Pizzabullar är ett annat bra alternativ, enkelt men mättande! Hmmm... Nej, jag kommer nog köra på det ist, blir mindre att slänga då de bara är att plocka ner i en påse sen om det blir över! Och enklare för serveringspersonalen med!
    Jag har hört om dessa mytomspunna pizzabullar förrut. MEN, vad är det för något? Precis som det låter eller? :)
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2