• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • ClaraH
    Skumboll skrev 2011-07-10 19:18:07 följande:
    Vi håller på att fixa med de sista grejerna nu. Har fixat drinklistan och all spotifymusik idag, och nu håller jag på med hemliga uppdrag och gruppuppdrag till festen.

    Vi har tänkt att dels ge hemliga uppdrag för att liva upp stämningen lite och dels ett litet större uppdrag per bord, typ skriv en sång. Har ni några tips både på hemliga uppdrag och de större uppdragen?
    Jag är jättenyfiken på vad ni ska ha för uppdrag. Vi vill också ha det, men har inte kommit någonvart än.
  • SnartFruSir
    Skumboll skrev 2011-07-10 19:18:07 följande:
    Vi har tänkt att dels ge hemliga uppdrag för att liva upp stämningen lite och dels ett litet större uppdrag per bord, typ skriv en sång. Har ni några tips både på hemliga uppdrag och de större uppdragen?
    Åh, kan du inte berätta mer om det. Clara H, gärna ni med! Det lät jättekul, men har ju bara varit på 2 bröllop, så jag vet inte riktigt vad det innebär :/ Men kul låter det som sagt!
  • Beautiful Disaster

    Kvällen var supermysig i sig, men känns snopet att man hade möhippa utan att ens fatta det.. Tycker man borde märka att man har möhippa. Är nog mest besviken på min storasyster som skulle ordna möhippa, då hon ordnade världens partaj för sin bästa kompis men inte kan fixa något för sin lillasyster.

    Får helt enkelt ta det som det blev, fast det känns rätt surt.. 


    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Skumboll
    ClaraH skrev 2011-07-11 14:23:07 följande:
    Jag är jättenyfiken på vad ni ska ha för uppdrag. Vi vill också ha det, men har inte kommit någonvart än.
    SnartFruSir skrev 2011-07-11 15:52:10 följande:
    Åh, kan du inte berätta mer om det. Clara H, gärna ni med! Det lät jättekul, men har ju bara varit på 2 bröllop, så jag vet inte riktigt vad det innebär :/ Men kul låter det som sagt!
    Snartfru: Man ger en lapp med ett hemligt uppdrag antingen till samtliga gäster eller bara en del. De här uppdragen ska då utföras under kvällens gång och de andra vet inte vad man har för uppdrag. Man behöver ju inte ens säga att man delat ut uppdrag, kan exempelvis stå i festprogrammet. 

    Här är några av uppdragen.... men jag behöver många fler!

    -Beröm den goda oxfilén, som ju inte finns.
    -Klinga i glaset, res dig upp och säg: ”jag är ingen talare”. Sätt dig sedan ner igen.
    -Gör en high five med någon av dina bordsgrannar
    -Ät från bordsgrannens tallrik
    -Presentera dig med fel namn, kom på dig själv och rätta sedan till det
    -Prata engelska, 3 gånger under kvällen
    -Få igång en allsång under middagen
    -Prata med norrländsk dialekt, 3 gånger under kvällen
    -Skär maten med knivens baksida och klaga på att den är slö
    -Skåla minst 3 gånger med någon som sitter alldeles för långt bort
    -Säg högt och tydligt efter varje tal, att det var det finaste du någonsin hört
    -Sitt med armen rakt upp i luften i minst en minut under middagen
    -Ställ dig upp och gör knäböj 3 gånger under middagen

    Till de stora uppdragen vet jag inte riktigt, det är mycket svårare att komma på. Vid ett bord sitter det en musiker så det bordet får i uppdrag att skriva en kort sång med något speciellt ord.  

  • bumbibjörn

    Låter tokroligt m uppdrag, detta ska jag höra m blivande om de inte e något för oss! Beatiful disaster: förstår din besvikelse kring hippan...men de kanske lurar dig totalt o har något tok planerat för dig!:) Själv tror jag tyvärr inte jag får någon hippa:( först tyckte jag inte de spelar någon roll men nu tycker jag de e jätte tråkigt...vet inte vem som skulle dra igång de hela då jag inte har någon tärna... Min blivande kommer iaf få en svensexa, men de har inte bokat nå datum än...

  • Ankie och Jocke

    Håller nu på med bordsplaceringen som inte riktigt blir som vi hade tänkt... Har fått 8avhopp och vet inte hur vi ska få ihop det nu...

    Hade tänkt att bara ha brudparet samt två tärnor och två bestmen vid honörsbordet och sen tre bord ut från det.  Mittenbordet med den äldre delen av  gästerna samt de två yttre med vänner och syskon. Nu ser det dock dumt ut eftersom mittenbordet blir så mycket längre än de två andra. Funderar på att ha två bord utåt istället med kompisarna på ena som då blir något längrer än släktbordet.

    Men kan man ha så långa bord utåt när honörsbordet blir 8stolar brett? De andra borden blir då 8 och 10stolar långa.

  • 20110820
    CiaLia skrev 2011-07-09 22:45:00 följande:
    å hur mycket fick ni ut av er valslektion? Vi har lärt oss grunderna hemma med en video, kan typ dansa runt i rummet i takt och får nog med lite övning till en snurr snart. 

    Men frågan är om man ska ta en privatlektion också för att finslipa det hela...el bara be mor å far ta en titt om det ser ok ut...ar ingen aning, men vill bara inte köra en tryckare, tycker ju det är så tråkigt..... 
    Vi fick ut otroligt mycket! Vi hade aldrig fixat vändningarna utan lärare, det var där vi fick kämpa mest (och med att jag har en tendens att styra, big no-no! )

    Vi måste fortfarande öva, men utan lektionen hade vi inte haft en chans.
  • Sassabrassa

    Hej brudar, hur går det för er med planeringen? För oss närmar det sig med stormsteg. Sååå spännande.
    Men har ingen koll alls tycker jag. Det har vi nog egentligen, men men.
    Ska fixa det sista till dukningen idag. Köpa underkläder.
    Festhäftet är nästan klart. Tänkte börja med vigselprogrammet.
    Alla placedringskort är klara.
    Sen kan jag inte komma på vad mer vi måste göra just nu. Min blivande tycker att det är lugnt.... men det ordet avskyr jag för vi kanske har glömt något.


  • labbalabba
    Ankie och Jocke skrev 2011-07-11 20:00:48 följande:
    Håller nu på med bordsplaceringen som inte riktigt blir som vi hade tänkt... Har fått 8avhopp och vet inte hur vi ska få ihop det nu...

    Hade tänkt att bara ha brudparet samt två tärnor och två bestmen vid honörsbordet och sen tre bord ut från det.  Mittenbordet med den äldre delen av  gästerna samt de två yttre med vänner och syskon. Nu ser det dock dumt ut eftersom mittenbordet blir så mycket längre än de två andra. Funderar på att ha två bord utåt istället med kompisarna på ena som då blir något längrer än släktbordet.

    Men kan man ha så långa bord utåt när honörsbordet blir 8stolar brett? De andra borden blir då 8 och 10stolar långa.
    det kanske blir lite konstigt och dessutom kommer ju de som sitter längst ut på borden knappt se er, och det är väl ändå det som är huvudsaken? :) har ingen egentlig lösning, men på honnörsbordet sätter man ju alltid (vad jag vet) brudparetsföräldrar... kan ni inte tänka om lite med honnörsbordet så kanske inte släktbordet behöver bli så långt?

    vi ska också duka som e-bord men kommer att ha våra föräldrar och syskon med respektive på honnörsbordet och sen 5 tungor varav ett bord för "gamlingarna".
  • labbalabba
    Sassabrassa skrev 2011-07-12 10:16:20 följande:
    Hej brudar, hur går det för er med planeringen? För oss närmar det sig med stormsteg. Sååå spännande.
    Men har ingen koll alls tycker jag. Det har vi nog egentligen, men men.
    Ska fixa det sista till dukningen idag. Köpa underkläder.
    Festhäftet är nästan klart. Tänkte börja med vigselprogrammet.
    Alla placedringskort är klara.
    Sen kan jag inte komma på vad mer vi måste göra just nu. Min blivande tycker att det är lugnt.... men det ordet avskyr jag för vi kanske har glömt något.
    det går segt! vi har haft så galet mkt att göra med allt annat och jag är sjukt trött och mår illa hela tiden (grav i 8e veckan)... vi borde verkligen göra ett ryck nu men vet inte riktigt när det ska hända... :) vigselprogrammet är färdigt i datorn, återstår bara att komma på hur det ska se ut rent fysiskt, dvs köpa papper o sånt, men det tänkte jag fixa med min tärna som kommer hem från norge på söndag.. sen måste vi ta tag i gästpresentationerna, placeringskort, bordsdekorationer, beställa tårta, fixa blommor m.m. m.m. *pust*
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2