• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • labbalabba

    nej såå himla viktigt är det väl inte men vi tyckte ändå att det var en lite rolig grej! dessutom skadar det ju inte att kunna valsa i framtiden också :) vi hade nog kunnat ta oss igenom en vals utan lektionen, man har ju lärt sig grunderna i skolan för hundra år sen.. men nu hoppas jag att det blir lite snyggare iaf, så får vi till ett litet intro och en snygg avslutning också, om vi hinner träna iaf!

  • Sassabrassa

    Hemma efter en härlig helg hos en av mina systrar och hennes familj i Varberg.
    Innan vi åkte därifrpn idag så provsminkade hon mig. Det är min syster som ska sminka mig på brölopsdagen. Blev kanonbra. :) Precis så som jag vill ha det.
    Igår tog vi en tur inne i Varbergs centrum och då hittade jag de perfekta brudskorna. Vita ballerina och det var 50% på dem. Kanonbra för budgeten det :) 
    Tiden går så fort. Bara 48 dagar kvar nu. 
    VEt datum för min blivandes svensexa och misstänker när det är dags för min möhippa, men man kan ju aldrig så noga veta. Undrar jag vad de har hittat på tjejerna. :) 
     


  • labbalabba

    jag börjar bli superstressad över att min blivandes kompisar inte kommer att styra upp nåt bra... jag har pratat med hans ena kompis som ska vara toastmaster och han har lovat att ta tag i allt, sen har jag skickat alla hans kompisars telefonnummer till honom men har fortfarande inte hört något om datum.. dessutom jobbar vi inom vården båda två och arbetar varannan helg, så idag upptäckte jag att det bara finns två lördagar lediga innan vi gifter oss... hoppas verkligen att de lyckas styra upp en svensexa för jag vet att han är orolig själv eftersom han inte har så organiserade kompisar...

  • Summer loving

    Tidigt igår morse knackade det hårt på dörren (BANK BANK BANK) och två främmande storvuxna karlar i MC-kläder med hjälm, scarfs och svarta solbrillor uppenbarade sig i dörröppningen och överlämnade vars ett telegram till mig och min blivande där vi fick order om att gurgla strupen och snabbt få kläder på kroppen och sätta oss bak på vars en motorcykel. Så startade min MÖHHIPPA som var HELT FANTASTISKT rolig från början till slut. Berättar mer vid ett annat tillfälle. Nu ska vi kränga vars en pizza så här "dagen efter" !!!!



    Foto på mig från gårdagens Möhippa 9 juli 2011!


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Helena brud 20 aug

    Å vad mysigt!! Jag vet när svensexan blir av, och sen är det nog bara lördagen innan bröllopet kvar som kan bli lövklä... OM de inte tar en vardag.. Många av mina vänner är mammaleiga och de andra kanske har semester... Så vi får se när det blir! Sen håller jag på att avvänja vår dotter på snart ett från nattamningarna, så man kan ju hoppas på att det inte blir efter en natt när man sovit uruselt ... Hahaha, illa om man sitter och gäspar vid nio påkvällen... Jaja.. Det ger sig!

  • Beautiful Disaster

    Jag hade också min möhippa igår, tydligen.. Jag, mamma, pappa, mina två systrar och min ena svåger var ute och åt middag på restaurang i Umeå där de bor. I början av middagen fick jag ta på mig en prinsesskrona. Efter middagen gick vi och drack kaffe och fikade på stan. Sedan fick jag gå genom stan och efter strandpromenaden i min rosa prinsesskrona. Skämtade med lillasyster idag om när min möhippa blir, då tittar hon på mig helt oförstående och säger "Men den hade vi ju igår". Någon som kan ana en gnutta besvikelse från min sida? :(


    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Skumboll
    Beautiful Disaster skrev 2011-07-10 19:01:57 följande:
    Jag hade också min möhippa igår, tydligen.. Jag, mamma, pappa, mina två systrar och min ena svåger var ute och åt middag på restaurang i Umeå där de bor. I början av middagen fick jag ta på mig en prinsesskrona. Efter middagen gick vi och drack kaffe och fikade på stan. Sedan fick jag gå genom stan och efter strandpromenaden i min rosa prinsesskrona. Skämtade med lillasyster idag om när min möhippa blir, då tittar hon på mig helt oförstående och säger "Men den hade vi ju igår". Någon som kan ana en gnutta besvikelse från min sida? :(
    Ja, det var ju inte mycket till hippa. Lite konstigt var det väl också att ha både pappa och svåger med...
    Förstår verkligen din besvikelse, talade du om för din syster att det inte riktigt kändes som en riktig möhippa?
  • Skumboll

    Vi håller på att fixa med de sista grejerna nu. Har fixat drinklistan och all spotifymusik idag, och nu håller jag på med hemliga uppdrag och gruppuppdrag till festen.

    Vi har tänkt att dels ge hemliga uppdrag för att liva upp stämningen lite och dels ett litet större uppdrag per bord, typ skriv en sång. Har ni några tips både på hemliga uppdrag och de större uppdragen?

  • fru2011kanske

    Beautiful disaster, tråkigt med Hippan Låter som en mysig kväll, men kanske inte riktigt vad man väntar sig..


    Vi är nu hemkomna från Týskland. Vi fick en mysig barnfri dag och alkoholen blev 7 000 kr billigare än på systemet


    Jag har nu skrivit ner det som är kvar på en lista för att slippa bli så himla stressad.. Ska jobba nu i två veckor och tänkte passa på att skriva ut festprogrammen, så det blir till att lägga på ett kol med gästbeskrivningarna..

  • labbalabba
    Beautiful Disaster skrev 2011-07-10 19:01:57 följande:
    Jag hade också min möhippa igår, tydligen.. Jag, mamma, pappa, mina två systrar och min ena svåger var ute och åt middag på restaurang i Umeå där de bor. I början av middagen fick jag ta på mig en prinsesskrona. Efter middagen gick vi och drack kaffe och fikade på stan. Sedan fick jag gå genom stan och efter strandpromenaden i min rosa prinsesskrona. Skämtade med lillasyster idag om när min möhippa blir, då tittar hon på mig helt oförstående och säger "Men den hade vi ju igår". Någon som kan ana en gnutta besvikelse från min sida? :(
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    men åh vad tråkigt! kanske inte så där jätteroligt att ha sina föräldrar med på sin möhippa... hoppas att din lillasyster kan styra upp något bättre!
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2