• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • ClaraH
    labbalabba skrev 2011-07-04 21:41:08 följande:
    jag skulle säga att jag inte är så där superförtjust i J.P Chenet, tycker att det är ganska så smaklöst.. Jag gillar Freixenet men kommer nog troligtvis att köpa Prosecco la Robinia till bröllopet... Imorgon åker min pappa till tyskland och jag är supernervös för att han ska köpa nåt galet, ibland slår nämligen hans småländska sida till och han ska bara spara hur mycket som helst genom att köpa typ 3 för 2 :p

    ska gå med klänningen till skräddaren imorgon också! hoppas att det blir bra!
    Vi har också valt Prosecco dela Robinia, tycker den är jättegod!
  • Skumboll

    Nu är allt material för vigsel och festprogram, bordsplaceringskarta och placeringskorten skickade till tryckeriet. Nu kan jag förhoppningsvis släppa det - ett tag - till det ska knytas miljontals rosetter. 

    Musik i kyrkan sket sig verkligen totalt, men tror ändå att vi hittat en bra lösning. Gifta blir vi nog oavsett!  

  • Mirjami

    Har gjort klart alla placeringskort nu, måste göra om vissa bara, då man stavat fel på en del och glömt en :/  Men de var sjukt mycket lättare att göra än jag trott. Fjärilar i papp med ett utklippt hjärta i mitten som hängs på kanten av tex ett vinglas. Sååå söta och jättefina!

    Festprogrammet är skickat till toastparet för komplettering och tryckning.

    Prästen träffar vi den 16:onde och sen utformas vigselprogrammet.

    Och så musiken- Fixar mingel-, vals-, dans- och partymusik på Spotify så det är inte många timmars arbete. 

    Och så tvätta, mangla och hänga alla dukar (lakan) och rulla upp dem på gamla tygrullar fram till bröllopet. VÄGRAR stryka!!! 

    Sen... Slappar jag och njuter av sommaren :) 

  • 20110820

    Idag kom brevet från PRV som vi väntat på, vårt nya namn gick igenom! Så nu heter jag vårt nya namn fram tills vigseln då min blivande tar mitt namn.

    Håller på att pyssla för fullt här hemma, omslagen till festprogrammen börjar bli klara och då är det dags att sätta vårt monogram på ljusen som ska pryda bordet

  • ClaraH

    Ungefär vad skriver ni i era festprogram? Har ni några sånger?

    Just nu har vi gästpresentationer, lite om oss, meny, lite om vigseln, bröllopsbingo (ej färdigt), en presentationsvisa, men vi behöver mer. Så jag tar väldigt gärna emot lite tips.

  • 20110820

    Vi har:

    - Välkommen
    - Om vårt nya efternamn
    - Meny och bar
    - Ordningsregler
    - Hur vi träffades
    - Vår förlovning
    - Skillnaden mellan män och kvinnor
    - Brudgummen om bruden
    - Bordsplacering
    - Presentation av gäster
    - "Svar på tal"
    - Bruden om brudgummen
    - Barncitat
    - Vår smekmånad
    - Bröllopsdagar (papper, järn, silver osv.)
    - Tack

    Ungefär så

  • Skumboll

    Clara; Nej, vi har inga sånger med. 

    Jag har punkterna välkommen, hålltider, meny, bordsplacering, presentationer, våra stjärntecken och hur vi passar ihop, quiz, ordningsregler, statistik, sagt av barn, en ordlista och tack. 

  • SnartFruSir

    Jag kanske precis gjorde något helcrazy. Men jag ringde Skatteverket och annulerade min tänkta namnändring. Jag har inte skrivit något här om det, men min blivandes familj flippade ut igen i förra veckan. De skrev ett brev om hur kränkta de var och att de inte känner någon glädje med vårt bröllop längre. Detta kom som reaktion på när jag sa åt dem att det inte var okej att de gick och köpte massa saker utan att höra med oss först. Aja, skönt att veta vart de egentligen står.

    Jag har haft den där gnagande känslan av att jag faktiskt inte vill byta efternamn enda sedan detta hände förra gången.  Och  att jag grät när vi skrev på papprena är kanske heller inte helt normalt. Så nu har jag gett mig själv lite mer respit till helt enkelt. Jag märkte att min blivande blev ledsen när jag berättade vad jag har gjort men han säger att han föstår. Så borde kanske inte ha "SnartFruSir" som nick längre då det lutar åt "SnartFruMenFörblirEkström" istället. :/

    Kul att läsa om att så mycket börjar lösa er för er andra dock! :)


  • ClaraH
    Skumboll skrev 2011-07-05 14:26:29 följande:
    Clara; Nej, vi har inga sånger med. 

    Jag har punkterna välkommen, hålltider, meny, bordsplacering, presentationer, våra stjärntecken och hur vi passar ihop, quiz, ordningsregler, statistik, sagt av barn, en ordlista och tack. 
    Statistik låter kul, lust och ge några exempel här?
  • Skumboll
    ClaraH skrev 2011-07-05 22:09:00 följande:
    Statistik låter kul, lust och ge några exempel här?
    Tror inte jag är så originell men tänkte det kunde vara lite kul läsning...

    tex:

    av gästerna är kvinnor


    av gästerna är män


    av gästerna är över 30 år


    av gästerna är vän till brudparet


    av gästerna är släkt med brudparet


    av gästerna är kusiner till någon i brudparet


    av gästerna har gått i skolan med någon i brudparet


    av gästerna har ett -sson efternamn


    av gästerna går i skolan


    av gästerna är gifta


    av gästerna är föräldrar


    av gästerna spelar golf


    av gästerna har fiskat med brudgummen


    av gästerna har bestigit kebnekaise


    av gästerna har åkt över 10 mil för bröllopet


    av gästerna har husvagn/husbil


    av gästerna kör volvo


    av gästerna har båt


    av gästerna är pensionärer


    av gästerna bor i samma kommun som brudparet


    av gästerna arbetar med barn


    av gästerna är kaffedrickare

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2