• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • labbalabba

    Vår osa gick ut igår och alla ska komma utom en person! är sjukt nöjd med att alla faktiskt har svarat! okej jag skickade förvisso ut ett påminnelse-sms i tisdags till fem-sex par som inte hade svarat och det gjorde uppenbarligen susen... Vi blir totalt 63 gäster inkl oss och alla är vuxna.

    min pappa ska åka till tyskland på tisdag så nu fick vi helt plötsligt lite panik i den här vin o spritfrågan... har nog tänkt köpa foot of africa till förrätten och nu lutar det åt någon chablis till huvudrätten.. annars kommer vi nog köpa ungefär som ni övriga, skumpa, öl, cider, avec och sprit till baren..

  • Wedding2012

    Nu har vi fått sett hur rispåsarna ser ut =), sambons syrra har beställt hem dom vi ska ha =).

  • Helena brud 20 aug

    Oh vad bra att se vad andra handlat för mängder.. Är ju alltid galet svårt.. Själv håller jag på och letar vilket vin vi ska ha.. Tänkte nog handla på tegalob.se.. Testade lite och fick väääldigt mycket för pengarna om man valde ett mellandyrt vin... Men jag är ju sååå dålig på viner.. Måste nog kolla med svärmor och min pappa, de har nog lite koll... Två pallar verkar gå på 2900 i frakt iaf.. Och så mycket tror jag inte vi kommer behöva... Ska försöka fylla en pall och behöver det kompletterade får det bli bolaget eller nått.. I fredags var jag iaf och hämtade mina ringar, såååååå fina.. Gnolar lite på om jag eg inte skulle kunna tjuvstartade med den ena ringen... Den måste ju eg vara förlovningsring, och den andra vigsel ring? Sålde ju min gamla förlovningsring nu då vi bytte till vitt guld... Ska se om jag kan ladda upp bild nån dag är jag sitter på den riktiga datorn..

  • Beautiful Disaster

    Helena brud: Vi provbeställde från Tegalob i vår, tog nästan 2 månader innan vi fick alkoholen. Då deras fraktbolag krånglade.. Vi beställde istället från Vinsajten till bröllopet med E-box som fraktbolag, det tog ca 12 dagar :)


    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • SnartFruSir
    Beautiful Disaster skrev 2011-07-03 02:29:38 följande:
    Helena brud: Vi provbeställde från Tegalob i vår, tog nästan 2 månader innan vi fick alkoholen. Då deras fraktbolag krånglade.. Vi beställde istället från Vinsajten till bröllopet med E-box som fraktbolag, det tog ca 12 dagar :)
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Var det inte vinsajtens sändning som fastnade i tullen i Göteborg vilket innebar att alla fick betala svensk alkoholskatt på sin beställning + straffskatt för att man importerat på "fel" sätt?
  • Agape

    Hej vi ska gifta oss i augusti så denna tråd passar perfekt! (Har jag skrivit här innan så får det bli en ny introduktion ) vi planerar för fullt och jag börjar känna mig lite snurrig över allt som ska hållas i huvudet just nu (nytt jobb, tentaplugg och bröllop). Vi flyttade fram vårt bröllop några månader och även bytte stad så vi har så gott som börjat om från början med planeringen, så nu gäller det att få ihop ett bröllop på ca 2,5 månader! Än så länge går det ganska bra, letar för fullt efter florist, fotograf och en guldsmed som kan förminska min ring, det är nog de större posterna som helt är kvar. Hur ligger ni andra till?

  • Helena brud 20 aug

    Vi gjorde en beställning oxå, tog en vecka från det vi betalade, så jag tror de är ikapp lite mer nu.. Men locadi verkar var rött opålitliga... Ingen koll alls på utlämnngskontoret i gärdet... Men jag kikade in på vinsajten och de hade på de stora hela samma priser men mycket större utbud, så ja tror vi beställer därifrån istället....

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2