• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Sassabrassa

    45 Knoppalakan inhandlade idag. Nu återstår bara 30. Orkade inte bära fler idag. Sen ska jag inhandla cylindervaser på IKEA också. :) Har bara inte bestämt mig för vilka jag ska ha än.  
    Saker börjar falla på plats.

    Vad tycker ni är snyggast???
    Ska ha röda rosor flytandes i den innersta höga vasen och flytljus i vatten i den yttre lägre vasen och sen eventuellt lite murgräna runt om.


  • TheD
    Sassabrassa skrev 2011-06-26 17:55:14 följande:
    45 Knoppalakan inhandlade idag. Nu återstår bara 30. Orkade inte bära fler idag. Sen ska jag inhandla cylindervaser på IKEA också. :) Har bara inte bestämt mig för vilka jag ska ha än.  
    Saker börjar falla på plats.

    Vad tycker ni är snyggast???
    Ska ha röda rosor flytandes i den innersta höga vasen och flytljus i vatten i den yttre lägre vasen och sen eventuellt lite murgräna runt om.
    Första versione ser mer ut att höra ihop än den andra. För andra bilden ser mer konstlad ut eller vad jag ska säga.
  • Helena brud 20 aug

    Jösses vad ni har skrivit!!! En vecka på landet utan dator och det tog mig en timme att skumma igenom tråden.. Kul! Här går det långsamt framåt... Tärnklänningar börjar ordna till sig.. Ska träffa vigselförättaren om ca en vecka... Har typ bokat dj.. Så nu ärmdet servettvikning och festprogram på agendan... Har nämligen hittat en bild på en fin vinning avvtvå olikfärgade servetter, men vetbju inte hur jag ska vika, så det måste jag testa mig fram till!


  • SnartFruSir
    Sassabrassa skrev 2011-06-26 17:55:14 följande:
    45 Knoppalakan inhandlade idag. Nu återstår bara 30. Orkade inte bära fler idag. Sen ska jag inhandla cylindervaser på IKEA också. :) Har bara inte bestämt mig för vilka jag ska ha än.  
    Saker börjar falla på plats.

    Vad tycker ni är snyggast???
    Ska ha röda rosor flytandes i den innersta höga vasen och flytljus i vatten i den yttre lägre vasen och sen eventuellt lite murgräna runt om.
    Jag håller med, första versionen tycker jag ser bäst ut. Men det blir nog superfint, vad du än väljer!
  • SnartFruSir

    Nu är Tysklandsresan gjord och all alkohol inhandlad.. Känns skitbra!

  • Wedding2012

    igår var jag där jag beställt klänningen och bokade tid för utprovning av klänningen =). typ det enda vi har kvar är att duka borden och göra en bordsplacering =p =)

  • fru2011kanske

    SnartFruSir, hur mycket räknade ni på? Vi ska ner nästa vecka och tar gärna emot tips

    Jag får inget svar från hon som ska göra buketten, så jag får nog tänka om där.. Problemet är att vi gifter oss ute på Blidö, och jag vill inte skicka iväg någon på morgonen att hämta blommorna.. Funderar på att skicka blommor till mig själv, typ blommogram.. Men får gå in på lite hemsidor och kolla..  Annars får jag snabbt hitta en florist där jag kan hämta blommorna på fredan och ha i kylskåp under natten.

    Imorgon ska vi (förhoppningsvis) lämna in ringarna, nu känns det som det börjar bli tajt om tid, trots att jag haft dem hemma sedan februari.. 

  • Skumboll
    fru2011kanske skrev 2011-06-29 10:56:19 följande:
    SnartFruSir, hur mycket räknade ni på? Vi ska ner nästa vecka och tar gärna emot tips

    Jag får inget svar från hon som ska göra buketten, så jag får nog tänka om där.. Problemet är att vi gifter oss ute på Blidö, och jag vill inte skicka iväg någon på morgonen att hämta blommorna.. Funderar på att skicka blommor till mig själv, typ blommogram.. Men får gå in på lite hemsidor och kolla..  Annars får jag snabbt hitta en florist där jag kan hämta blommorna på fredan och ha i kylskåp under natten.

    Imorgon ska vi (förhoppningsvis) lämna in ringarna, nu känns det som det börjar bli tajt om tid, trots att jag haft dem hemma sedan februari.. 
    Härligt med bröllop på blidö, blir det i kyrkan? 

    Vem skulle göra buketten?
    Har tips på florist i norrtälje om du vill ha annars, hon har sagt att det går alldeles utmärkt att hämta buketten dan innan och låta den stå i vatten bara. 
  • Mirjami
    Sassabrassa skrev 2011-06-26 17:55:14 följande:
    45 Knoppalakan inhandlade idag. Nu återstår bara 30. Orkade inte bära fler idag. Sen ska jag inhandla cylindervaser på IKEA också. :) Har bara inte bestämt mig för vilka jag ska ha än.  
    Saker börjar falla på plats.

    Vad tycker ni är snyggast???
    Ska ha röda rosor flytandes i den innersta höga vasen och flytljus i vatten i den yttre lägre vasen och sen eventuellt lite murgräna runt om.
    Ett tips till detta: Vattenpärlor! Ska vi ha, är sååå fint, ser ut som glas!
  • Mirjami

    Orkar inte läsa alla inlägg men såg att många pratar musik.

    Vi valde en ovanlig utgångslåt. En låt vars text handlar om kärlek, tillit och att leva sitt liv som vi vill. En mycket vacker och världskänd låt ALLA känner väl till: "Nothing else matters" med Metallica! Är ju båda Metallica-fans så det blev perfekt. Vi spelar bara musiken och har en kille med asgrym stämma som ska sjunga den!

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2